• PietjeP89
  • Registratie: Juli 2008
  • Laatst online: 20-05 21:54
Een goedemiddag iedereen, ik heb sinds kort een nieuwe pc gekocht. Omdat mijn gevraagde video kaart defect was bij de levering had de winkel mij een vervang video kaart geregelt totdat mijn nieuwe kaart zou aankomen. Geen problemen eerst maar na enkele dagen wou mijn pc niet meer opstarten. Als ik hem aanzet hoorde ik enkel 1 lange beep. Soms viel hij ook uit met het zelfde geluidje dat erop volgde. Dus ik dacht het ligt misschien aan de video kaart. Nu heb ik mijn pc volledig (met de nieuwe video kaart) en alles verliep vlotjes. 2 dagen geen problemen, volop games kunnen spelen, surfen , msn , etc etc. NU wou ik hem deze middag aanzetten en daar was het beep geluidje weer. Scherm blijft zwart, beep blijft zich herhalen en soms gebeurt er zelfs niks als ik op de power knop duw.

Nu heb ik al wat opgezocht en blijkbaar ligt dit aan mijn ram geheugen dat niet goed zou zijn. Maar hoe kan dit als hij gister en eergister perfect draaide?

Specs :

Moederbord - Gigabyte GA-MA790X-DS4
Processor: Amd Phenom x4 quad 9550
Geheugen : Corsair 4096 mb XMS2-6400 ddr2
Video kaart : Asus EN 8800 GT GHTDP

Ik hoop dat ik hier op het juiste forum zit, zoniet mijn excuses ^^

• Wiethoofd
  • Registratie: Juli 2007
  • Laatst online: 04-04 17:20

Wiethoofd

Broadcast TOM

het kan zijn dat je geheugen niet op de QVL van je moederbord staat, je zou een biosupdate kunnen proberen, verder de stroom compleet van je systeem halen en 'koud' booten testen of dat helpt

Ook handig om door te nemen: Hangen en Opstartproblemen troubleshooter

Volg me op Twitter/X & Bluesky

• Viper®
  • Registratie: Februari 2001
  • Niet online
Wat voor voeding zit er in het systeem ?

• YellowOnline
  • Registratie: Januari 2005
  • Laatst online: 25-01 20:45

YellowOnline

BEATI PAVPERES SPIRITV

Je moederbord heeft een Award BIOS als ik het opzoek.

* 1 beep: geen problemen
* 1 lange en 2 (of 3) korte beep: Video
* permanente beep: Geheugen
* Korte beeps achter elkaar: CPU

Voor Award BIOS gebruik je best een PCI Post Card om de hexadecimale foutmelding te achterhalen (heb er ooit een voor €5 op de kop getikt in China via E-bay - met gebrekkige handleiding, maar soit).

Koud booten: haal je PC een minuutje van de stroom en zet 'm dan opnieuw op.

[ Voor 51% gewijzigd door YellowOnline op 21-08-2008 16:55 ]

• PietjeP89
Bios update is volledig gedaan.. Koud booten, nog nooit van gehoord , maar ik doe liever geen dingen in mijn pc..Ben niet zo ervaren met hardware :P Maar dit heb ik dus al gedaan..zelfde probleem..

En voor YellowOnline : Ik krijg enkel 1 lange beep.. Dan enkele seconden niks..Dan weer een lange beep..

De voeding in mijn pc is , spire rocketeer IV 600 Watt.. Deze staat op volle kracht (kan deze bij regelen met een knopje achterin :p)

[ Voor 21% gewijzigd door PietjeP89 op 21-08-2008 16:56 ]

• Wiethoofd
  • Registratie: Juli 2007
  • Laatst online: 04-04 17:20

Wiethoofd

Broadcast TOM

koud booten is gewoon de stroom van je voeding halen, de stroom er weer op zetten en je computer aandrukken. Een warme boot is dat je voeding 'standby' gaat omdat er nog steeds stroom op staat (een stekkerdoos met schakelaar geeft hetzelfde effect als een cold boot).

Volg me op Twitter/X & Bluesky

• wasted247
  • Registratie: Oktober 2006
  • Laatst online: 19-12-2025
PietjeP89 schreef op donderdag 21 augustus 2008 @ 16:53:
Koud booten, nog nooit van gehoord , maar ik doe liever geen dingen in mijn pc..
Koud booten houdt in dat je de stekker uit het stopcontact trekt, de pc geen stroom what so ever meer krijgt, en je hem vervolgens weer opstart. Heeft dus niets te maken met dingen in of uit je pc halen ;)

Edit: Te laat, en niet een beetje ook ;)

[ Voor 5% gewijzigd door wasted247 op 21-08-2008 16:57 ]

• YellowOnline
  • Registratie: Januari 2005
  • Laatst online: 25-01 20:45

YellowOnline

BEATI PAVPERES SPIRITV

Eigenlijk, zit je koeling goed op je CPU? Kan zijn dat die niet stevig zit wanneer je je PC in elkaar stak, en dat een dag later door een klein tikje of zo hij niet goed meer zit?

• PietjeP89
Ik zit nu op de pc met het probleem.. Heb hem even opengedraaid en toen mijn ram geheugen erin en eruit gehaald..Nu start hij dus op en draait hij.. met mijn koelingen is alles in orde..Die draaien volledig en pc heeft stabiele temperatuur van 41 graden. Toch vertrouw ik het niet echt, voor het zelfde geld krijg ik morgen het zelfde probleem..

• To_Tall
  • Registratie: September 2004
  • Laatst online: 22-05 18:23
PietjeP89 schreef op donderdag 21 augustus 2008 @ 16:53:
Bios update is volledig gedaan.. Koud booten, nog nooit van gehoord , maar ik doe liever geen dingen in mijn pc..Ben niet zo ervaren met hardware :P Maar dit heb ik dus al gedaan..zelfde probleem..

En voor YellowOnline : Ik krijg enkel 1 lange beep.. Dan enkele seconden niks..Dan weer een lange beep..

De voeding in mijn pc is , spire rocketeer IV 600 Watt.. Deze staat op volle kracht (kan deze bij regelen met een knopje achterin :p)
haha.. Ik gooi er altijd ijs in is dat dan niet goed??

;)

Je moet even het stroom net afhalen, even de machine ontlanden door nogmaals de aan/uit knop in te drukken en dan stroom er weer opzetten.

A Soldiers manual and a pair of boots.

• PietjeP89
To_Tall schreef op donderdag 21 augustus 2008 @ 17:15:
[...]

haha.. Ik gooi er altijd ijs in is dat dan niet goed??

;)

Je moet even het stroom net afhalen, even de machine ontlanden door nogmaals de aan/uit knop in te drukken en dan stroom er weer opzetten.
Dat had ik al paar keer gedaan :p Dat koud booten..niet dat ijs xD

Maar aan mijn koeling ligt het niet denk ik..Die draaien allemaal en steken allemaal correct in.. En met 3 ventilators , een grafische kaart die apart gekoelt wordt en nog een soort afzuig systeem wordt hij niet echt warm :p (45 graden max)

Maar nu draait hij dus gewoon..Nadat ik het ram geheugen er even uit en in had gestoken..

• To_Tall
  • Registratie: September 2004
  • Laatst online: 22-05 18:23
PietjeP89 schreef op donderdag 21 augustus 2008 @ 17:19:
[...]

Dat had ik al paar keer gedaan :p Dat koud booten..niet dat ijs xD

Maar aan mijn koeling ligt het niet denk ik..Die draaien allemaal en steken allemaal correct in.. En met 3 ventilators , een grafische kaart die apart gekoelt wordt en nog een soort afzuig systeem wordt hij niet echt warm :p (45 graden max)

Maar nu draait hij dus gewoon..Nadat ik het ram geheugen er even uit en in had gestoken..
Misschien zat je bankje er niet goed in. heb je ook het stof uit de socket geblazen?

A Soldiers manual and a pair of boots.

• PietjeP89
To_Tall schreef op donderdag 21 augustus 2008 @ 17:40:
[...]

Misschien zat je bankje er niet goed in. heb je ook het stof uit de socket geblazen?
Alles wat zuiver gemaakt..Maar echt veel stof zat er niet in..Pc staat hier nog maar 2 dagen ;)
Pagina: 1