Toon posts:

Aopen kast met schok?

Pagina: 1
Acties:

Verwijderd

Topicstarter
Een tijdje terug heb ik een Aopen HQ08 (300watt) kast gekocht voor mijn gigabyte Ga6bxd bordje. Alles geen probleem zou je zeggen. Nu zijn mijn stopcontacten boven(waar de kast staat) niet geaard. Dit heeft bij mijn vorige kast nooit voor problemen gezorgd, maar met deze kast liep mijn computer opeens af en toe vast. Ik besloot om mijn kast te aarden door een draadje aan de kast(achter) vast te maken en deze met de verwarwingsbuis te verbinden... Toen ging het mis. Tot mijn schrik schoten de vonken van de kast af toen ik het draadje tegen een schroefje van de kast hield. (de kast stond uit)De stroom bleef ook lopen. Na met een voltmeter te hebben gemeten kwam ik er achter dat er op het hele grijze gebied van de kast (achter)een spanning van +/- 100 Volt staat en 1A. Heeft iemand dezelfde problemen ervaren of weet iemand hoe dit kan? Ikzelf vind het namelijk nogal vreemd.

Verwijderd

hmm dit lijkt erop dat er een groot plat onderdeel ( lees mobo ) contact maakt met je kast..
Het zou me niets verbazen als de onderkant van je mobo ( moederboard) de kast raakt.. dit gebeurt wel vaker als men een mobo in een kast inbouwt..
In iedergeval zou ik je computer niet meer aansluiten totdat je weet waar het aan ligt.
want dadelijk heb je brand of nog erger jij ligt gestrekt..

• Redje
  • Registratie: Juli 2000
  • Laatst online: 18-08 21:30
Heb precies de same... 100volt 1A zal het niet weten, kan het gewoon vast houde(gewoon met je ene hand op je comp en andere op de water-/cv-leiding. Je schikt je de pl*ris elke keer Afbeeldingslocatie: http://tweakers.net/g/forum/g/smilies/puh2.gif

Dit komt omdat er een potentiaal verschil is tussen comp en water/cv-leiding doordat de comp niet geaard is.(haal alle spanning geleidende delen uit je comp en je hebt het niet meer, dus monitor, evt. tv-coax)

Oplossen door je comp te aarden. Dus het potentiaal gelijk te maken met die van de cv-leiding.

** Redje is niet aansprakelijk voor eventueel fikkende mobo's en oplichtende kapsels Afbeeldingslocatie: http://tweakers.net/g/forum/g/smilies/puh2.gif **

• digifun
  • Registratie: Mei 2000
  • Niet online

digifun

Hier stond laatst een keer dat die 100 volt van de voeding komt omdat die op 110 volt werkt. Altijd je computer goed aarden, het liefst nog met een power surge stekerdoos.

u can fool all people some time and fool some people alltime