The Settlers - Sound Setup - Ziet Awe64 niet

Pagina: 1
Acties:

Onderwerpen

• Snowwie
  • Registratie: September 2003
  • Laatst online: 16-09 10:24
Ik heb hier zowel The Settlers als de The Settlers 2.
Bij de Settlers 2 wordt de Soundblaster Awe64 keurig gevonden en het spel draait ook prima.
Maar bij The Settlers 1 krijg ik de soundhardware maar steeds niet op orde.
Ik heb de drivers van de Awe64 geinstalleerd.

Afbeeldingslocatie: http://magical.tweakdsl.nl/naamloos.png

Volgens mij staat toch alles goed ingesteld, je hebt in de setup keuze uit een Soundblaster (TM) en een Soundblaster Pro (TM). Onder het plaatje staat een screen uit de autoexec.bat.

Wie kan mij vertellen wat hier fout gaat?

Systeemspecs:
- Intel Celeron 333 mhz
- 256mb ram
- Windows 98se
- Creative Soundblaster AWE 64 ISA

[ Voor 8% gewijzigd door Snowwie op 21-08-2008 14:48 ]

Mijn YouTube Channel

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Snowwie
Niemand een idee?

Mijn YouTube Channel

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Thandor
  • Registratie: Juni 2002
  • Laatst online: 16-09 20:49

Thandor

SilverStreak

Wat als je het onder MS-DOS draait i.p.v. Windows '98? Je kunt het meerdere manieren proberen:
• Nadat Windows '98 opgestart is, Start > Afsluiten en naar de MS-DOS prompt.
• Tijdens het booten (na de P.O.S.T.) op F8 drukken en opstarten naar de DOS prompt.
• Tijdens het booten (na de P.O.S.T.) op F8 drukken en opstarten in veilige modus + DOS prompt zodat er niets ingeladen wordt.

Bij die laatste combinatie zou je ook zelf nog even de BLASTER=-environment zelf in kunnen stellen mocht het 'kaal' niet werken :).

Profiel | https://thandor.net - hardware
And the rest of us would be carousing the aisles, stuffing baloney.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Snowwie
Hmm, kan het zijn dat Windows 98 andere Soundblaster settings hanteert dan via de autoexec.bat in dos worden geladen? Als dat zo zou is, zou ik eens vanuit dos kunnen proberen, maar dan moet er ook een muisdriver geladen worden. Die heb ik nog wel ergens. Eventueel een dosstart.bat bestand aanmaken om alles in 1x te doen. The Settlers 1 is bijna klein genoeg om vanaf een diskette te spelen.

Mijn YouTube Channel

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Thandor
  • Registratie: Juni 2002
  • Laatst online: 16-09 20:49

Thandor

SilverStreak

De BLASTER environment zal gewoon hetzelfde blijven :). Wel is het zo dat als je vanuit Windows '98 afsluit naar de MS-DOS prompt, er een applicatie van Creative ingeladen wordt die nog iets instelt. Overigens zou het natuurlijk ook al kunnen zijn dat The Settlers onder native DOS sowieso beter gaat draaien ;).

Een mouse driver is niet zo'n probleem denk ik, dat is even Google erbij pakken.

Profiel | https://thandor.net - hardware
And the rest of us would be carousing the aisles, stuffing baloney.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• pasta
  • Registratie: September 2002
  • Laatst online: 12-01 14:16

pasta

Ondertitel

Signature

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Megamind
  • Registratie: Augustus 2002
  • Laatst online: 10-09 22:45
Kan je niet beter DosBox proberen onder WindowsXP?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Exorcist
  • Registratie: Maart 2002
  • Niet online

Exorcist

Uitdrijvûrrrr!

Megamind schreef op zaterdag 23 augustus 2008 @ 14:41:
Dit slaat werkelijk nergens op. Hij gebruikt Windows '98 en heeft één instellingsprobleem. Om dan gelijk een ander OS aan te raden gaat best ver, naast dat is het de vraag of dat een verbetering zou geven. Ik denk eerder het tegenovergestelde.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Snowwie
En het is gelukt, gedeeltelijk, onder Dos was het mogelijk de geluidskaart te detecteren. Minpunt is wel dat onder Dos de midi optie van de Awe64 niet gebruikt wordt. De setup ziet de Awe64 aan voor een Soundblaster Compatible.

Onder Dos draaien beide Settlers beter, want onder Windows 98se heb ik al een paar keer een vastloper meegemaakt, iets wat onder Dos nog niet gebeurt is. Een dos muis driver was zo gevonden. :)

Mijn YouTube Channel

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• NitroX infinity
  • Registratie: Januari 2002
  • Laatst online: 10:22
Megamind schreef op zaterdag 23 augustus 2008 @ 14:41:
Settlers II in combinatie met WinXP en DosBox werkt slecht in de meeste gevallen.

Graphene; a material that can do everything, except leave the lab. - Asianometry

Pagina: 1