Website|Air 3s|Mini 4 Pro|Avata 2|Canon R6|Canon 5d2|8 fisheye|14f2.8|24f2.8|50f1.8|135f2|10-22|17-40|24-105|70-300|150-600
Nunc purus risus, volutpat sagittis, lobortis at, dignissim sed, sapien
Ik vind deze foto's eerder tekeningen.
Verwijderd
|>
(Nr.'s 6,8 & 12 vind ik trouwens de minste. Nr.6 vanwege te krap gekaderd, nr. 8 vanwege de "zwart-wit met één kleurtje" en nr. 12 vanwege een iets te centrale compo)
[ Voor 39% gewijzigd door TomSwinnen op 22-08-2008 05:00 ]
Feiten in de audio zijn zoals feiten in de liefde, redelijk onbestaand of op z'n minst zeer persoonlijk.
Canon 400D, Sigma 17-70 2.8-4.5, Canon 50 1.8
Ik zou hier bij zonsopkomst of zonsondergang eens teruggaan en wat meer foto's zoals #10 schieten, dit soort locaties worden een stuk sterker met wat interessant licht en lange schaduwen.
(eventueel flink wat stof rondblazen voor wat lichtbundels
Fujifilm X100F, Olympus OM, Rolleiflex, Canon EOS
#8 en #9 daarentegen mogen meteen voor mij in de prullenbak. De combi van zwart/wit en 1 gedeelte eruit laten springen door dat in kleur weer te geven vind ik 3x niks. Of helemaal zwart/wit of helemaal kleur. Een combi van die twee is wat mij betreft echt:

Eens! Hoe heb je het gedaan? HDR/tonemapping?Verwijderd schreef op vrijdag 22 augustus 2008 @ 07:42:
Ik vind de nabewerking echt super, hou hier wel van. Mooie reeks hoor
Nederlander in België
Wel vind ik dat je toning een beetje constanter kan (van selectief z-w naar groenig (#5) naar rood-bruinig) wat de seriematigheid zou versterken. De selectieve desaturatie mag van mij soms wat subtieler.
Ik denk dat deze bewerking ook een mooie basis zou kunnen zijn voor een hoog contrast Z-W conversie. De ruis van het 'HDR-effect' wordt dan een mooie toevoeging.
#2 vind ik wat dubbelop na #1 gezien te hebben
#3 mooie symboliek en past goed in de context van het verhaal
#8 valt voor mij buiten de boot vanwege de (selectieve) bewerking, hetzelfde geldt in mindere mate voor #9.
Compo's vind ik heerlijk warrig en het terugkeren van de rozen (zelfs in het glas-in-lood) geeft een mooie lijn / seriematigheid.
Misschien zou het ook wel mooi zijn om meer het verhaal te verwerken in de shoot. Het wordt dan een minder statische serie.
Ten slotte maakt het feit dat het lijkt alsof de bewoners in allerijl zijn vertrokken om vervolgens nooit meer terug te keren de serie ietwat spooky. Dit past opnieuw mooi bij het verhaal.
Goeie case.
Bizar ook eigenlijk he, dat na zo'n tijd zo'n villa er nog steeds zo bij staat..
Verwijderd
Verklaar je nader met wat specifieke voorbeelden?simon schreef op donderdag 21 augustus 2008 @ 22:33:
Erg onrustige beelden, vind dat je bewerking de boel volledig vernaggelt, erg jammer. Rare sharpening, onrustige vlekken. Nee, ik vind dit niet prettig kijken.
Mooie serie met een m.i. dito bewerking, dit is nou eenmaal jouw stijl en daar ben ik wel fan van.
Verder super mooie sfeer neergezet in je shoot. Heel spookie allemaal.
#5 Zou ik iets meer van het plafond weg laten.
#12 Het beeldje gaat qua detail wat op in de achtergrond.
Verder kan ik er niks van zeggen, Top!
kijk maar hoe vlekkerig de belichting is geworden, ik vind 't er weinig mooi uitzien daardoor. Kapotbewerkt, nergens een mooi rustig contrast.Verwijderd schreef op zaterdag 30 augustus 2008 @ 21:46:
[...]
Verklaar je nader met wat specifieke voorbeelden?
Mooie serie met een m.i. dito bewerking, dit is nou eenmaal jouw stijl en daar ben ik wel fan van.
|>
Verwijderd
@qless: ik ben benieuwd naar een originele foto, puur om het verschil eens te zien.....
|>
13:37
|>
Maar simon je krijgt dan toch een heel ander effect?simon schreef op zondag 07 september 2008 @ 16:15:
te zeuren? dat heet gewoon opbouwende kritiek, sommige zijn wat kritischer dan anderen, ik snap wel dat je 't mooi vind, eigenlijk best logisch, aangezien 't wel appeleert aan dat dat surreëele maar in mijn ogen kan die uitwerking veel mooier, veel mooiere diepe belichting..
De belichting (vlekkerig zoals jij hem noemt) komt idd door de bewerking maar geeft net als bijvoorbeeld tonemapping juist dit render-achtige effect. Als ik kijk naar de platen van Dragan zie ik ook het onrealistische doordrukken en tegenhouden (soms ook vlekkerig) maar dit is zeer bewust en geeft die platen juist hun sfeer (Dragan verscherpt trouwens ook raghard).
Ik wil ook niet beweren dat het niet netter kan maar ik vind de bewerking zoals hij nu is toevoegen aan de sfeer. In mijn ogen krijg je met mooie rustige contrasten een hele andere sfeer. Smaakgevoelig ook wel.
Voor mij doet de onrustige bewerking i.c.m. de warrige, onrustige compo's het spooky sfeertje versterken.
Verwijderd
Alleen foto 2 vind ik een beetje "to-much' bewerkt!
Verwijderd
Wat zegt de gemeente of stad op leeg staande woonhuizen
Wie is daar AANSPRAKELIJK voor
Jammer er veel waardevolle gebouwen verloren gaat
Beschermde Monumenten zouden ingelicht moeten worden
Dit topic mag vanzelf weer wegzakken in de krochten van onze database
snap de kritiek van Simon wel, maar deel het niet.
Vind de bewerking wel passen bij het huis en het rommelige er van. Verder is het lekker qless stijl.
Nummer 5, 7 en 10 vind ik goed gelukt. Mooie lichtval.
Nummer 8 en 9 vind ik echt niks. Te rommelig en selectief zwart wit effecten kunnen me nooit echt bekoren.
[edit]
krap...een jaar oud.
oh well. Commentaar verzuurt niet.
[ Voor 9% gewijzigd door YellowCube op 02-08-2009 16:39 ]
My doctor says that I have a malformed public-duty gland and a natural deficiency in moral fibre and that I am therefore excused from saving the world
Nou, ik ben d'r anders wel blij meeZoefff schreef op zondag 02 augustus 2009 @ 16:30:
Ehm, hoewel het een interessant vraagstuk is, vind ik het niet in dit topic thuishoren. Het is ook niet echt handig om er een topic van bijna een jaar oud voor omhoog te schoppen. Je vraag past denk ik beter thuis op een minder techniek gerelateerd forum dan GoT, of in 1 van onze non-tech fora (maar daartoe krijg je pas toegang naar een x aantal posts).
Dit topic mag vanzelf weer wegzakken in de krochten van onze database
| | | · | | · | | · | | · | | | : | | |·| |·| |·| |·|
De opmerking over later of vroeger licht met zonnestralen deel ik wel, alleen krijg je dan wel gelijk een heel andere serie.
Ik vind em zeker wel de showcase tag waard!
Gruwelijk gejatte Icoon!