• GurbY{nl}
  • Registratie: Maart 2004
  • Laatst online: 08:20
Hier de situatie:

Ik heb een nieuwe Ipod Shuffle. Ik installeer Itunes en de hele mikmak, en sluit de ipod aan. De boel werkt, wordt herkend en ik kan muziek erop kopieren.
Vervolgens krijg ik de melding dat alles over is gezet, en "u kunt de ipod nu veilig verwijderen". Dus ik verwijder de ipod. En tsjak, pc valt uit. In 1 keer.

Daarop de laptop weer herstart, maar wat blijkt: de muis doet niets meer. Om een heel lang verhaal kort te houden, het volgende heb ik gedaan:

- Itunes e.d. gedeinstalleerd
- bij devmgmt.msc de usb controllers nagekeken: geen enkel probleem, alles wordt herkend
- alle controllers verwijderd en bij "actie" nieuwe apparaten laten zoeken.
- usb controllers worden weer keurig toegevoegd.

nog steeds doet de muis niets. Op geen enkele poort. Op 3 van de 4 poorten gaat wél het lampje van de muis branden, op 1 poort echter níet. Een usb stick geeft eveneens geen enkel resultaat op geen enkele poort (en een andere usb muis ook niet).

Daarna:

- device drivers van moederboard opnieuw geinstalleerd
- bios nagekeken of usb enabled was (ja)

Nog steeds geen muis

- service pack 3 geinstalleerd

niks

- windows opnieuw geinstalleerd
- sleutel in register toegevoegd op advies van support.microsoft.com
- sleutel wegens geen resultaat na boot maar weer verwijderd

En nog steeds geen enkel resultaat. Sisoft Sandra en Everest ontdekken geen enkel probleem met de usb poorten. Toch is er geen één die werkt... Ik heb een donkerbruin vermoeden dat het toch ergens een hardware probleem is, maar wel heel wonderlijk dat er dan nog wel op 3 poorten spanning staat, terwijl wat je er ook inplugd niet werkt (je hoort dus ook niet het bekende geluid)..

[ Voor 7% gewijzigd door GurbY{nl} op 21-08-2008 14:23 ]

• The_Greater
  • Registratie: Februari 2001
  • Laatst online: 21-05 09:45
Wat je nog kunt doen is de laptop kompleet spaningsloos temaken.
Af van het netstroom en de accu eruit. Laat de laptop een tijdje liggen en hopelijk doen de usb poorten het weer.

Hoogstwaarschijnlijk zijn de poorten wel kapot.

Working in the IT : "When you do things right, people won't be sure you've done anything at all"

• GurbY{nl}
The_Greater schreef op donderdag 21 augustus 2008 @ 14:27:
Wat je nog kunt doen is de laptop kompleet spaningsloos temaken.
Af van het netstroom en de accu eruit. Laat de laptop een tijdje liggen en hopelijk doen de usb poorten het weer.

Hoogstwaarschijnlijk zijn de poorten wel kapot.
Sorry, vergeten te vermelden. Ik heb de spanning er ca. een kwartier afgehad, wat geen resultaat had. (en de accu eruit).

• swel
  • Registratie: Maart 2006
  • Laatst online: 16-08-2025
nieuwe firmware voor de ipod..?

sp3 heb je al dus daar kan het niet aan liggen..
misschien de ipod patch los downloaden en installeren..?

anders
wattenstaafje pakken en met en klein beetje spiritus en de contacten schoonmaken.(spanningsloos)die zijn misschien vies waardoor de stroomdoorvoer niet meer stabiel is..
schoonmaken dan maken ze weer goed contact.
wie weet helpt het

• Exorcist
  • Registratie: Maart 2002
  • Niet online

Exorcist

Uitdrijvûrrrr!

swel schreef op donderdag 21 augustus 2008 @ 14:40:
nieuwe firmware voor de ipod..?

sp3 heb je al dus daar kan het niet aan liggen..
misschien de ipod patch los downloaden en installeren..?

anders
wattenstaafje pakken en met en klein beetje spiritus en de contacten schoonmaken.(spanningsloos)die zijn misschien vies waardoor de stroomdoorvoer niet meer stabiel is..
schoonmaken dan maken ze weer goed contact.
wie weet helpt het
Zijn USB poorten werken niet meer, staat nu los van de iPod dus.

• swel
  • Registratie: Maart 2006
  • Laatst online: 16-08-2025
i know.. maar het kan gebeuren dat een ipod een usb poort sloopt..

ook kan het gebeuren dat je usb niet meer werkt door vuile contacten

als het na een herinstallatie (format) nog niet werkt en windows ziet het probleem niet
is je mobo dus gewoon stuk eigenlijk

dan kan je natuurlijk nog een usb insteekkaart toevoegen.

• Snake
  • Registratie: Juli 2005
  • Laatst online: 07-03-2024

Snake

Los Angeles, CA, USA

swel schreef op donderdag 21 augustus 2008 @ 15:13:
i know.. maar het kan gebeuren dat een ipod een usb poort sloopt..

ook kan het gebeuren dat je usb niet meer werkt door vuile contacten

als het na een herinstallatie (format) nog niet werkt en windows ziet het probleem niet
is je mobo dus gewoon stuk eigenlijk

dan kan je natuurlijk nog een usb insteekkaart toevoegen.
In een laptop? :N

Going for adventure, lots of sun and a convertible! | GMT-8

• Sebazzz
  • Registratie: September 2006
  • Laatst online: 14:26

Sebazzz

3dp

Daar heb je USB expresscards voor.

[Te koop: 3D printers] [Website] Agile tools: [Return: retrospectives] [Pokertime: planning poker]

• GurbY{nl}
Sebazzz schreef op donderdag 21 augustus 2008 @ 15:26:
[...]

Da's helemaal waar ja, maar hoe groot zou de kans zijn dat die werkt? Ik bedoel, ook dat zal over de usb hubs moeten lopen toch? En als die nu al (via de poorten) niet meer communiceren, hoe groot is dan de kans dat dat via een express kaartje wel lukt?

• PilatuS
  • Registratie: September 2002
  • Niet online
gyedema schreef op donderdag 21 augustus 2008 @ 15:32:
[...]

Da's helemaal waar ja, maar hoe groot zou de kans zijn dat die werkt? Ik bedoel, ook dat zal over de usb hubs moeten lopen toch? En als die nu al (via de poorten) niet meer communiceren, hoe groot is dan de kans dat dat via een express kaartje wel lukt?
Ik denk dat het wel lukt. Waarschijnlijk zijn de USB poorten op je moederbord kapot, maar zo'n kaartje werkt via een andere manier die als het goed is los staat van het probleem dat je nu hebt.

Je zou bij een PC winkel kunnen vragen of je het mag proberen voor je het kaartje koopt.

• Snake
  • Registratie: Juli 2005
  • Laatst online: 07-03-2024

Snake

Los Angeles, CA, USA

Sebazzz schreef op donderdag 21 augustus 2008 @ 15:26:
[...]

Ik heb het op het feit dat je toch voor zoiets geen uitbreidingskaart moet kopen? Dit moet afgehandeld worden door garantie van ofwel iPod of wel zijn fabrikant.

Going for adventure, lots of sun and a convertible! | GMT-8

• PilatuS
  • Niet online
Snake schreef op donderdag 21 augustus 2008 @ 15:37:
[...]

Ik heb het op het feit dat je toch voor zoiets geen uitbreidingskaart moet kopen? Dit moet afgehandeld worden door garantie van ofwel iPod of wel zijn fabrikant.
Als de iPod niet kapot is lijkt mij dat het erg moeilijk te bewijzen is dat het daar door komt. Maar je hebt zeker een goed punt dat het het proberen waard is om te kijken of het via garantie te regelen is.

• GurbY{nl}
Ik vrees dat op de laptop geen garantie meer zit (want van begin 2005) en die ipod: tsja. Maak maar hard aan de winkel waar de Ipod vandaan komt dat door het aansluiten daarvan de laptop beschadigd is.. dat lijkt me een zware klus. Ik zal in ieder geval eens kijken of ik een express kaartje kan testen ergens. Altijd goedkoper dan een nieuwe laptop, en reparatie lijkt me helemaal een dure grap.

• PilatuS
  • Niet online
Reparatie wordt zeer waarschijnlijk een nieuw moederbord omdat vrijwel alles van de laptop op die ene printplaat zit. Dan zit je eigenlijk altijd op 400 euro of meer om het te laten doen. Aangezien de laptop zo'n 3 jaar oud is is ie waarschijnlijk rond de 400 euro of minder waard waardoor ie total loss is.

[ Voor 26% gewijzigd door PilatuS op 21-08-2008 15:52 ]

• GurbY{nl}
PilatuS schreef op donderdag 21 augustus 2008 @ 15:49:
Reparatie wordt zeer waarschijnlijk een nieuw moederbord omdat vrijwel alles van de laptop op die ene printplaat zit. Dan zit je eigenlijk altijd op 400 euro of meer om het te laten doen. Aangezien de laptop zo'n 3 jaar oud is is ie waarschijnlijk rond de 400 euro of minder waard waardoor ie total loss is.
Ja dat had ik ook al wat ingeschat. Ik ga nu eerst met een pci card en een bluetooth muisje zien of dat wat werkbare oplossing biedt, maar als ik het zelf zo bekijk, én alle reacties hier zo eens lees dan is de kans toch heel reëel dat er een stukkie hardware in de usbpoorten behoorlijk naar de galemiezen is. Blijft vreemd dat er wel gewoon spanning op staat (want nogmaals: lampjes e.d. gaan wel branden) maar geen reactie van herkende apparatuur laat staan het gaan werken van een muis of usb stick..

• PilatuS
  • Niet online
Ik heb zo'n vemoeden dat een chip kapot is die voor de data en verbinding zorgt. Stroom heb je wel maar dat is dan ook alles wat er nog aan werkt.

De kans is denk ik best groot dat een PCMCIA kaartje wel gaat werken. Dat kaartje steekt dan alleen een stuk uit je laptop maar je krijgt er wel 2 of 4 USB poorten voor terug. Die kaarten zijn gelukkig ook niet echt duur, denk aan 10 tot 25 euro.

Edit: Zoiets bijvoorbeeld.

http://www.4launch.nl/shop/#p-4-productid-049238

Krijg je 4x USB 2.0.

[ Voor 12% gewijzigd door PilatuS op 21-08-2008 16:11 ]

• dion_b
  • Registratie: September 2000
  • Laatst online: 13:43

dion_b

Moderator Harde Waren

say Baah

Ik heb een donkerbruin vermoeden dat het toch ergens een hardware probleem is
...en vervolgens presteer je het om werkelijk nergens te noemen om welke hardware het gaat (moederbord en/of laptoptype), welke BIOS settings je gebruikt (mub "USB enable"), wat er gebeurt als je er een LiveCD met een ander OS in steekt etc. etc.

Die info hoort in je topicstart te staan. Het is jammer dat je het daar niet noemt. Maar dat je na meerdere posts nog steeds niets aangeeft is minder begrijpelijk. Je post in een hardware subforum, je verdenkt je hardware, maar je geeft ons niets aan info om met je mee te denken. Beetje nutteloos topic zo.

Oslik blyat! Oslik!

Pagina: 1

Dit topic is gesloten.