Check alle échte Black Friday-deals Ook zo moe van nepaanbiedingen? Wij laten alleen échte deals zien
Toon posts:

IMAP VS POP

Pagina: 1
Acties:

Verwijderd

Topicstarter
Hallo,

Ik zit met een probleem. Ik heb namelijk op twee computers een email account ingesteld met POP3, maar zit te twijfelen of ik het beter kan wijzigen naar IMAP. Want ik heb begrepen dat nu bij de POP3-instelling er alleen mail binnen kan komen waar de computer de mail als eerste binnenhaalt. Dus als er bijvoorbeeld mailtje A binnenkomt en computer B het download, er op computer C geen mail A binnen kan komen. Correct me if i'm wrong.

In principe is dit geen probleem, alhoewel het natuurlijk beter is wanneer al de twee computers mail A binnen kan halen. Maar stel dat computer B bij IMAP mail A binnenhaalt en de mail beantwoord.. Hoe zit het dan met computer C die de mail ook tegelijkertijd binnen heeft gekregen? Ziet de computer dan de mail als nog niet beantwoord?

Alvast bedankt.

Groeten,

• Silver7
  • Registratie: Januari 2002
  • Laatst online: 29-11 11:57
Ondersteunt je provider wel IMAP?

Of creeer je zelf een IMAP-server?

• the_stickie
  • Registratie: Juli 2001
  • Laatst online: 14-09 11:46
als je IMAP kan gebruiken, kan je dat imho beter doen; je kan dan ook mails in mappen zetten, dit wordt ggerepliceerd met de server en een andere client ziet deze wijziging dus ook.

Als je POP wil gebruiken met meerder clients moet je deze alvats zo configureren dat ze een kopei downloaden, maar het origineel op de server niet verwijderen. Best kan je ze toch laten verwijderen na x weken; omdat POP mailboxen meestal nogal beperkt zijn in grootte. Je gaat er dan vanuit dat alle clients binenn die x weken hun mail hebben opgehaald