Toon posts:

IIyama CRT met zwarte glans op 't scherm

Pagina: 1
Acties:

Verwijderd

Topicstarter
Hoi
ik heb hier al 5 jaar (mss zelfs ietke meer) een IIYAMA Vision master pro 413 17" CRT staan.
En vandaag werden de vingers op mijn scherm mij echt te veel >_<..

DIt gebeurt wel eens vaker (alleja.. bijna bejaarde ouders die hun vingers nie van't scherm kunne houden bij foto's etc).

Nu gebruik'k normaal een vochtig doekje uit een ronde trommel van ednet(schermreinigingsdoekjes)
Nu heb'k ook eens speciale crt reinigingsmouse gebruikt (da werkt..omg da werkt).. ma die is nu dus op :(..
DUS heb'k eens vunett brilglazenreinigingsdoekjes gebruikt.
Wat blijkt.. onderaan men scherm zijn opeens kleine heldere vlekjes van een mm² te zien.
Er waren er enkele al, vlekjes, ma dacht altijd at da gewoon vet was.. ma nu als'k der met die brillendoekjes over blijf gaan, worden die vlekjes groter, ontstaan er strepen tussen en op die doekjes blijft ne grijs zwarte substantie achter..

Enig idee of da normaal is, en ofda'k op de een of andere manier die hele film eraf krijg, zonder men scherm te beschadigen..?

danke.

• -ET-
  • Registratie: Augustus 2001
  • Laatst online: 15:36

-ET-

Phone Home

Je poetst volgens mij de coating van je scherm af. Zou die doekjes niet meer gebruiken. Beeld wordt andere funest.

• CodeCaster
  • Registratie: Juni 2003
  • Niet online

CodeCaster

Stop AI Slop

Waar komme ge weg dan è?

En gefeliciteerd, je hebt de beschermingslaag van je scherm gepoetst. Er staat ook in de handleiding van je scherm dat je niet met alcoholhoudende rommel schoon moet gaan maken...

• sjongenelen
  • Registratie: Oktober 2004
  • Laatst online: 14:42
tijd voor tft :+

you had me at EHLO

Verwijderd

Topicstarter
LOlz..

ja mijn excuses voor mijn nogal limburgs msntaaltje..

ik kan er niet veel meer aan doen, behalve op letten :D. lolz

Maar die beschermlaag.. is net een oude rokersfilm..
ma soit..

dan wordt het inderdaad tijd voor een tft :D lolz.

Editje: Wat is het nut van die coating? heb slechts enkel vanonder aan een aantal vlekjes extra en een relatief grote veeg..waar het nu helderder is..ma zal wsl toch niet zo goed zijn..

[ Voor 27% gewijzigd door Verwijderd op 21-08-2008 15:50 . Reden: extra vraagje ]