[Wifi Webcams] ervaringen/adviezen

Pagina: 1
Acties:

• Tjeerd
  • Registratie: Oktober 1999
  • Laatst online: 13:09

Tjeerd

Be Original, Be Yourself.

Topicstarter
Ik heb al wat zitten zoeken op GoT, maar ik kan niet echt veel ervaringen vinden over Wifi webcams. Bij mijn ouders gaan ze binnenkort beginnen met bouwen en het leek me wel leuk om vanaf ons erf draadloos de bouw te volgen via een Wifi webcam. Ik heb al in de Pricewatch van Tweakers gekeken en gefilterd op Wifi en daar komen een paar merken uit zoals Axis, D-Link, Edimax en LevelOne. Over de D-Link heb ik gelezen dat het matig beeld geeft en dat de software een drama zou zijn (?). De Axis heeft weer licentiebeperkingen m.b.t. het aantal gebruikers wat tegelijktijdig de camera mag gebruiken. En de andere twee merken weet ik (nog) weinig over.

Enkele eisen:
- niet al te duur (met 250 euro moet het toch echt wel ophouden)
- draadloos Wifi (802.11G/N/B maakt niet uit)
- live-streaming (MPEG4 bijv.)
- eventueel links/rechts (omhoog/beneden) bewegen en inzoomen, hoeft maar 180 graden te beslaan

Ik zit er over te denken om zelf een behuizing van o.a. plexiglas er omheen te maken en die goed dicht te kitten. Enige wat dan nog moet gebeuren is stroomvoorziening veilig uit het kastje naar een stopcontact toeleiden. Alle "echte" Wifi-buitencamera's die ik zie zijn me echt veelste duur.

Mijn vraag dus: zijn er mensen die tips/ervaringen hebben? Ander merken? In de online winkel van Informatique zijn ook een hoop merken te vinden.

Enkele merken/typen die me redelijk overkomen:
- Panasonic BLC20
- Axis 207W
- Vivotek IP7132

[ Voor 15% gewijzigd door Tjeerd op 21-08-2008 12:26 ]

www.tjeerd.net - To repeat what others have said, requires education, to challenge it, requires brains.