Check alle échte Black Friday-deals Ook zo moe van nepaanbiedingen? Wij laten alleen échte deals zien

[Excel 2007] Kolomen Locken

Pagina: 1
Acties:

• _Buran_
  • Registratie: Januari 2008
  • Laatst online: 22-11 18:53
Hallo mensen,

Ik heb een Excel bestandje met daarin 9 kolommen. Ik wil de linker 6 kunnen scrollen, waarbij de rechter 3 stil moeten blijven staan. Daar staan namelijk een paar knoppen naar VBA-scriptjes in, en het is zo vervelend om als je een lange lijst in de linker kolommen hebt staan, om dan steeds weer naar boven te moeten scrollen.

Weet iemand hoe ik het voor mekaar kan krijgen?

Alvast bedankt!

Buran

Verwijderd

vziw kan dit alleen andersom ingesteld worden, dus linkerkant vast & rechterkant scrollt.
wat eventueel nog kan is een extra venster openen en dit zodanig positioneren dat in het 2de venster aan de rechterkant, de rechterdrie kolommen steeds in beeld zijn.

• _Buran_
  • Registratie: Januari 2008
  • Laatst online: 22-11 18:53
Verwijderd schreef op donderdag 21 augustus 2008 @ 13:39:
wat eventueel nog kan is een extra venster openen en dit zodanig positioneren dat in het 2de venster aan de rechterkant, de rechterdrie kolommen steeds in beeld zijn.
Hoe doe ik dat? Ik kon in Excel 2007 niets vinden...

• RagaBaSH
  • Registratie: Januari 2001
  • Laatst online: 27-11 18:08

RagaBaSH

Huttenbouwer

je kan het werkblad splitsen. (in excel 2003 onder Window --> Split Panes).
Hiermee krijg je 2 tot 4 verschillende "views" op het standaard werkblad. waarmee je dus in de rechter "view" je knoppen kan maken.

Het is overigens gebruikelijker om de buttons voor een Excel applicatie links of boven te zetten (waarschijnlijk om problemen te voorkomen zoals je ze nu hebt).

Zes pallets, een paar vierkante kilometer dekzeil en een zooi verroeste spijkers is geen troep. Dat is een hut in ontkenningsfase.

Verwijderd

met panes wordt de linkerbovenhoek geblokkeerd, de rest kan scrollen.
als men het wil zoals in ts dan dient zoals ik zei venster->nieuw venster gebruikt te worden.

• RagaBaSH
  • Registratie: Januari 2001
  • Laatst online: 27-11 18:08

RagaBaSH

Huttenbouwer

Verwijderd schreef op donderdag 21 augustus 2008 @ 15:26:
met panes wordt de linkerbovenhoek geblokkeerd, de rest kan scrollen.
als men het wil zoals in ts dan dient zoals ik zei venster->nieuw venster gebruikt te worden.
Dit geeft alleen nieuwe set van 3 werkbladen in een aparte window. Leuk, maar dan zit je dus altijd te werken in "rezised" windows. Geeft bovendien problemen als je het bestand wil openen op PC's met verschillende beelschermresoluties. Zou niet mijn keus zijn.

Ik denk dat we verder allebei hetzelfde bedoelen, nml. gewoon de buttons verplaatsen naar links danwel boven. Dit is wel simpel te locken, en dan heb je de problemen niet meer.

Zes pallets, een paar vierkante kilometer dekzeil en een zooi verroeste spijkers is geen troep. Dat is een hut in ontkenningsfase.

Verwijderd

voor alle duidelijkheid met ^^. uiteraard is het logischer de knoppen links te verzamelen en met panes te werken.

• Bastien
  • Registratie: Augustus 2001
  • Niet online

Bastien

Probleemeigenaar

Je kunt ook een menubalk maken in je macro en via deze knoppen te macro's te starten. Ben je ook niet gebonden aan de positie op het rekenblad. Ben even kwijt hoe ik dat ooit ook al weer maakte, maar met Application.CommandBars in VBA moet je een eind kunnen komen. Al hoop ik dat dat in 2007 ook nog zo werkt :)

Je privacy is voor het eerst geschonden bij de eerste echo. Daarna wordt het er de rest van je leven niet meer beter op.

Pagina: 1