Benq G2000WA 20" TFT el-cheapo aanbieding

Pagina: 1
Acties:

• majic
  • Registratie: April 2000
  • Laatst online: 15-01 06:01
Ik liep gisteren bij de Mediamarkt naar binnen, op zoek naar een TFT schermpje.
Mijn oog viel op een 20" TFT van Benq, voor maar....129 euro..:S

Scherm is helaas alleen in zilver/grijs verkrijgbaar, niet in zwart.
Hij stond uit dus kon geen blik werpen op t' beeld, maar er zit uiteraard een TN paneel in.

De aanbieding zit zo'n 20 euro onder de goedkoopste internetprijs voor 't zelfde scherm, en lijkt me de moeite waard om dat met de mede-tweakers te delen :) Zo goedkoop is een 20" tft nog nooit geweest.

Specificaties :

Resolutie : 1650x1050
Helderheid : 250cd/m2
Contrast : 1000:1
Response : 5ms
Pitch : 0.258

VGA only, geen dvi aansluiting

Ik heb me helemaal suf gezocht in alle talen die ik meester ben voor een review, of zelfs gewoon een gebruiker op een forum die het scherm beschrijft...niets niets nop zero zilch. Een paar user-reviewtjes op van die kelkoo-sites, waar ze altijd 99% tevreden zijn. Maar geen woord reppen over kleurechtheid, features, scaling etc.

Mocht iemand dus nog aanvullende informatie hebben over dit scherm (type paneel wat er in zit etc) dan graag hier melden!

• alex3305
  • Registratie: Januari 2004
  • Laatst online: 17-05 21:49
Of je vraagt bij de Media Markt even of ze het scherm voor je aansluiten. Doen ze vaak wel daar :)

• Mektheb
  • Registratie: December 2006
  • Laatst online: 18-05 19:15
majic schreef op donderdag 21 augustus 2008 @ 11:30:
Ik liep gisteren bij de Mediamarkt naar binnen, op zoek naar een TFT schermpje.
Mijn oog viel op een 20" TFT van Benq, voor maar....129 euro..:S

Scherm is helaas alleen in zilver/grijs verkrijgbaar, niet in zwart.
Hij stond uit dus kon geen blik werpen op t' beeld, maar er zit uiteraard een TN paneel in.

De aanbieding zit zo'n 20 euro onder de goedkoopste internetprijs voor 't zelfde scherm, en lijkt me de moeite waard om dat met de mede-tweakers te delen :) Zo goedkoop is een 20" tft nog nooit geweest.

Specificaties :

Resolutie : 1650x1050
Helderheid : 250cd/m2
Contrast : 1000:1
Response : 5ms
Pitch : 0.258

VGA only, geen dvi aansluiting

Ik heb me helemaal suf gezocht in alle talen die ik meester ben voor een review, of zelfs gewoon een gebruiker op een forum die het scherm beschrijft...niets niets nop zero zilch. Een paar user-reviewtjes op van die kelkoo-sites, waar ze altijd 99% tevreden zijn. Maar geen woord reppen over kleurechtheid, features, scaling etc.

Mocht iemand dus nog aanvullende informatie hebben over dit scherm (type paneel wat er in zit etc) dan graag hier melden!
BenQ zijn prima schermen verkoop ze ook op het werk, gewoon standaard low budget Samsung Paneel zit erin prima kleuren voor 120 euro geen geld, dat is het

• majic
  • Registratie: April 2000
  • Laatst online: 15-01 06:01
Heb hem net maar even aangeschaft ; Anders komt er natuurlijk nooit helderheid. Kan hem altijd nog terugbrengen bij de Mediamarkt, even factuurtje laten maken no swet.

Eerste indruk : Geen onaardig beeld!
Tweede indruk : Hij staat standaard te warm, en de 'blueish' mode is dan ook ECHT blueish.
Met de hand corrigeren is niet zo makkelijk, er moet geel af of bij en uiteraard kan dat alleen indirect via de R/G/B sliders. Zeker voor casual use absoluut geen verkeerd scherm waar prima films mee te kijken zijn.

Het enige waar je zonder calibratie denk ik weinig aan kunt veranderen is hoe t' scherm rood laat zien ; te intens, te fel, bijna neon zelfs. Nou heb ik in de Mediamarkt tal van (vaak veel duurdere) schermen ook moeite zien hebben met rood of geel, dus zeker niet iets wat uniek is aan dit budgetschermpje.

Zal er vanavond zonder daglicht nog eens een kritische blik op werpen en hier verslag doen! (Bleeding etc)

• Mektheb
  • Registratie: December 2006
  • Laatst online: 18-05 19:15
majic schreef op donderdag 21 augustus 2008 @ 16:33:
Heb hem net maar even aangeschaft ; Anders komt er natuurlijk nooit helderheid. Kan hem altijd nog terugbrengen bij de Mediamarkt, even factuurtje laten maken no swet.

Eerste indruk : Geen onaardig beeld!
Tweede indruk : Hij staat standaard te warm, en de 'blueish' mode is dan ook ECHT blueish.
Met de hand corrigeren is niet zo makkelijk, er moet geel af of bij en uiteraard kan dat alleen indirect via de R/G/B sliders. Zeker voor casual use absoluut geen verkeerd scherm waar prima films mee te kijken zijn.

Het enige waar je zonder calibratie denk ik weinig aan kunt veranderen is hoe t' scherm rood laat zien ; te intens, te fel, bijna neon zelfs. Nou heb ik in de Mediamarkt tal van (vaak veel duurdere) schermen ook moeite zien hebben met rood of geel, dus zeker niet iets wat uniek is aan dit budgetschermpje.

Zal er vanavond zonder daglicht nog eens een kritische blik op werpen en hier verslag doen! (Bleeding etc)
Tis gewoon een Standaard BenQ scherm zit een zelfde soort paneel in als in de Samsung 203Bw toendertijd

Niks mis mee , alleen calibreren moet bij elk scherm en bevindingen zjin allemaal persoonlijk, maar al met al BenQ mooi scherm