Kruidvat foto service - Taxipost perikelen

Pagina: 1
Acties:

Anoniem: 112184

Topicstarter
Ik heb op 07/07 bij de firma Kruidvat (België) een bestelling gedaan van een fotoboek. Via hun software kan je je foto’s uploaden en bewerken. Na 4 pogingen lukt het mij pas om mijn foto’s digitaal door te sturen. Onmiddellijk volgt de betaling via mijn creditcard.

Op 15/07 krijg ik melding dat mijn fotoboek klaar is en wordt opgestuurd. Na een weekje wachten en niets te ontvangen stuur ik een eerste mail naar Kruidvat hierover. De servicecenter dienst raadt mij aan om nog even te wachten. Op 23/07 maak ik terug melding via servicecenter@kruidvat.be en krijg ik bericht dat ze “het gingen navragen bij de foto dienst”. Ik krijg geen nieuws meer hierover. Rond 30/07 mail ik terug met de vraag waar mijn fotoboek blijft. Ik krijg een standaard e-mail terug, met melding “gelieve contact op te nemen met het telefoon nummer 03/451.92.01”. Aangezien ik de volgende dag op verlof vertrek besluit ik te wachten.

Op 20/08 neem ik telefonisch contact op en word ik doorverbonden naar de foto service in Duitsland. Na veel opzoekingswerk blijkt dat mijn fotoboek weldegelijk verzonden is op 15/07. De operator aan de lijn doet extra zijn best en zoekt op hoe de verzending is gebeurd. Blijkbaar via Taxipost (= de Belgische afdeling van de Post die pakketjes verzendt). Ik krijg een track-n-trace nummer en een telefoonnummer 02/251.24.24 waar ik kan laten nakijken waar mijn pakket blijft.

Tijdens telefonisch contact met Taxipost blijkt dat het pakket op 17/07 aangeboden is op mijn adres. Ik heb echter nooit een meldingsbriefje, noch een tweede aanbieding gekregen van het pakket. De Post gaat hier dus duidelijk in de fout. Ik vraag waar het pakket zich nu bevindt en wat blijkt? Het pakket werd op 19/08 teruggestuurd naar Duitsland omdat het niet opgehaald werd. Pakketjes blijven 1 maand liggen en indien niet opgehaald worden ze terug gestuurd.
De Taxipost medewerker raadt mij aan om een klacht neer te leggen bij de Post hierover.

Ik stuur volgende e-mail naar info@taxipost.be (e-mail adres gekregen van de medewerker van de Post) en servicecenter@kruidvat.be :

cc Taxipost
/cc Kruidvat service center

Goeiedag,

Ik heb een bestelling gedaan van een fotoservice bij de firma Kruidvat op 07/07. Op 15/07 krijg ik via e-mail melding dat het pakket wordt opgestuurd naar mijn adres.
Twee weken later had ik nog niets ontvangen waardoor ik contact opneem met de klantendienst van Kruidvat. Zij gingen de zaak onderzoeken. Diverse e-mails later besluit ik om vandaag telefonisch contact op te nemen omtrent deze zaak. Na grondig nazicht door de operator, die zich blijkbaar in Duitsland bevindt, wordt duidelijk dat het pakket weldegelijk opgestuurd werd met verzending via Taxipost. In het systeem staat dat het pakketje met Taxipost vanuit Duitsland verstuurd werd.

Met het Taxipost zendingsnummer heb ik contact opgenomen met de klantendienst van de Post. Blijkbaar werd het pakket aangeboden op 17/07. Ik was niet thuis. Ik heb geen tweede aanbieding gekregen, en ook geen papier in mijn brievenbus gevonden met melding van een eerste of tweede aanbieding.
Nu blijkt dat het pakket sinds gisteren retour naar het adres in Duitsland is gegaan.

Bij deze wil ik een klacht indienen bij de Post voor het niet correct uitleveren van hun zending. Ik heb geen papier in de brievenbus gevonden waarin melding stond van aanbieding van Taxipost.

Volledigheidshalve vermeld ik hierbij mijn gegevens en het trackingnummer:
EdN
-schrap-
Taxipost tracking nr. xxxxxxx

Graag uw reactie met een oplossing om het pakket weldegelijk in mijn bezit te krijgen.

Met vriendelijke groeten

EdN

24 uur later nog geen bevestiging van de Post omtrent mijn klacht, maar wel een antwoord van Kruidvat:

Geachte heer EdN,

Een klacht over de post zou u bij betreffend bedrijf moeten neerleggen.
Wij raden u aan telefonisch contact op te nemen met de fotoservice over uw pakket.
Telefoonnummer 0032 (0)3 451 9201

Met vriendelijke groet,

Kruidvat Fotoservice

Waarop ik een toch wel boze e-mail terugstuur:

Goeiedag,

Ik betreur de zeer slechte service die Kruidvat biedt omtrent deze zaak.

Ik heb verschillende e-mails gestuurd met de vraag waar mijn pakketje bleef. Indien ik vernomen had dat het pakket via Taxipost werd verstuurd en eventueel het zendingsnummer zou ontvangen hebben, kon ik veel vroeger zelf op de Track 'n Trace website van de Post gezien hebben dat het pakket lag te wachten op afhaling.

Door de lange aansleep van dit probleem is het pakket nu teruggestuurd naar het bedrijf in Duitsland die de foto service verzorgt voor Kruidvat.

Ondanks het feit dat u werkt met een onderaannemer voor uw foto service heb ik mijn bestelling bij Kruidvat geplaatst en bent u verantwoordelijk voor de afhandeling van deze zaak. Na diverse e-mails heeft u mij uiteindelijk rechtstreeks doorverwezen naar het telefoonnummer 03/451.92.01 - een taak die eigenlijk tot u behoort. Ook het neerleggen van een klacht bij de Post behoort tot uw taken, aangezien u ervoor moet zorgen dat het pakket weldegelijk tot bij mij geraakt. Indien de Post zijn taak verzaakt (wat dus duidelijk gebeurd is, aangezien ik geen briefje in de postbus heb gekregen) valt dit nog steeds onder uw verantwoordelijkheid.

Zoals vermeld in mijn vorige e-mail heb ik klacht neergelegd bij de Post. Ik wacht op verdere info hierover.

Mvgr.

EdN

Omdat ik toch wat argwaan begin te krijgen besluit ik op te zoeken via internet of ik een “officiële klacht” kan neerleggen bij de Belgische Post, met een klachtennummer.
Via dit invulformulier (http://portal.post.be/sit...s/taxipost_complaint.html) kan ik een klacht neerleggen. Tot ik op VERZENDEN druk. http://portal.post.be/search/sendMail
met de melding dat “probleem bij het laden van de pagina”. Het verzendformulier werkt dus blijkbaar niet.

Ik surf wat verder en via deze website (http://www.consumentenbedrog.be/page.php?ID=232#post) vind ik volgende informatie:
Klachten bij De Post
Ombudsdienst bij De Post, Mv Truus Lostrie
Koningsstraat,97 bus 15, B-1000 Brussel
Tel.: 02/221.02.20
Fax.: 02/221.02.44
http://www.ombudsman.post.be/nl/complain/form.html

Ik surf naar de URL van de ombudsman en krijg “probleem bij het laden van de pagina”. Deze pagina is niet meer bereikbaar.
Als ik naar de hoofdURL ga (www.ombudsman.post.be) dan krijg ik volgende:
Wij ontwikkelen momenteel een nieuwe website.
Voor een klacht of vraag over postale problemen kunt u ons bereiken via
* e-mail: info.omps@omps.be
* telefoon: 02/2210220
* fax: 02/2210244
* brief of bezoek: ons adres: Koningsstraat 97 bus 15 - 1000 Brussel

Het lukt dus niet om een officiële klacht bij de Post neer te leggen. Ik neem deze middag telefonisch contact op met de Post hierover.

Topicstarter
Ondertussen terug contact opgenomen met Taxipost. Een zeer vriendelijke persoon zei dat ze nog niets ontvangen hadden (e-mail werkt ook al blijkbaar niet bij de Post?). Hij heeft onmiddellijk een klacht genoteerd terwijl ik aan de lijn was. Ik ben benieuwd wat er nu gaat gebeuren.

Toch even nota: de medewerker zei van "ik heb uw klacht genoteerd, wij gaan het onderzoeken en u hoort er nog van". Had ik toen niet gezegd van "heeft u een klachtennummer voor mij?" dan zou hij dit zelf niet vermeld hebben. Gelukkig dat ik het vroeg en dus een klachtennummer gekregen heb.

Ik vind het spijtig dat je als consument tegenwoordig enorm alert moet zijn. Je moet al enorm vertrouwd zijn met de werking van zo'n zaken om je weg te vinden en te weten. Ik kan mij voorstellen dat veel mensen het opgeven als ze in zo'n doolhof terecht komen.

To be continued dus...

• Janoz
  • Registratie: Oktober 2000
  • Laatst online: 18:50

Janoz

Moderator Devschuur®

!litemod

Je hebt met creditcard betaald? Dat scheelt. Als het goed is kun je met je bank bellen en heb je binnen notime je geld terug.

Ken Thompson's famous line from V6 UNIX is equaly applicable to this post:
'You are not expected to understand this'

• coyote1980
  • Registratie: Februari 2003
  • Nu online
Ik weet niet hoe het in Belgie is, maar in Nederland is volgens mij het bedrijf waar je iets koopt verantwoordelijk voor de aflevering. Dat zij Taxipost inschakelen voor de levering is hun keuze, ze hadden het ook persoonlijk langs mogen komen brengen. Het lijkt mij niet de bedoeling dat je als klant vervolgens bij het postbedrijf achter je pakketje aanmoet, dat is een taak van de verkopende toko. Straks gaan ze je nog adviseren bij mislukte afdrukken om rechtstreeks met een medewerker in de fotoboekenfabriek contact op te nemen :?

Ik zou nog één laatste reactie neerleggen bij Kruitvat en aangeven dat je verwacht dat zij spoedig (uiterlijke datum noemen, bv. een week later) met een oplossing zullen komen en dat je Kruitvat verantwoordelijk houdt voor het niet leveren.

Als ze dan nog niet naar tevredenheid geleverd hebben zou ik inderdaad de CC-maatschappij het geld terug laten halen.

Alcohol and Calculus don't mix. Never drink and derive.

Topicstarter
Inderdaad, maar ik wil persé mijn fotoboek, dus ik ga even afwachten wat ze nu gaan zeggen bij Kruidvat. Ik vermoed dat de Duitse onderaannemer (ik zou zelfs graag willen weten welke foto dienst zij gebruiken) mij zal contacteren om te melden dat de zending retour gegaan is.

Indien zij mij vragen om terug geld te storten om het pakket alsnog een tweede keer op te sturen, dan weiger ik. Indien zij voorstellen om het pakket op hun eigen kosten terug op te sturen, dan doen ze uiteraard maar.

Topicstarter
Update...

Ik kreeg zonet een mailtje van de Post, dat mijn dossier in behandeling is en ik binnenkort een klachtennummer zou toekrijgen. Ik heb dan maar geantwoord: ik heb al een nummer gekregen.

Beste Klant

Op 21-08-2008 meldde u ons een probleem in verband met een zending die aan De Post werd toevertrouwd. Wij begrijpen zeer goed uw ongenoegen en bieden alvast onze excuses aan voor het ongemak dat u hebt ondervonden.

Er zal U eerstdaags een dossiernummer worden toegekend, deze zal u via mail worden bezorgt.

Voor bijkomende informatie kan u met vermelding van het registratienummer van
uw klacht, steeds terecht bij onze Klantendienst op het nummer 022/012345.

We stellen het op prijs dat u ons uw probleem heeft gemeld. Op die manier kunnen
we onze dienstverlening bijsturen waar het nodig is en onze service optimaliseren.

Met vriendelijke groeten / Sincères salutations / Kind regards,
Muntcentrum
B-1000 Brussel
Tel: +32 2 251 24 24
Fax: +32 2 251 11 55
e-mail: Info@taxipost.be

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Ardana
  • Registratie: Januari 2003
  • Laatst online: 19:07

Ardana

Moderator General Chat

Mens

Wat is er mis met: geld terug halen en gebruik maken van een andere foto-album dienst? Laat ze 't lekker zelf uitzoeken, zou ik denken.

Investeer in een nieuwe vorm van anti-conceptie: Choice!

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• coyote1980
  • Registratie: Februari 2003
  • Nu online
@Edn: ik zou in de gehele communicatie weigeren om als 'klant' van Taxipost bestempeld te worden. Als ik een brief aan iemand stuur via TNT dan is de geadresseerde toch ook geen klant van TNT? Dat ben ik dan toch zelf aangezien IK ze heb ingeschakeld?

Zoals eerder geschreven: het lijkt mij dat Kruitvat klant is van Taxipost. Ik zou alle energie in contact met Kruitvat steken om hun de zaak te laten regelen. Namen opschrijven van personen met wie je daar contact hebt, toezeggingen opschrijven en als ze lastig blijven doen inderdaad een andere dienst inschakelen en consumenten waar mogelijk informeren over de klantgerichtheid van Kruitvat.

Wat je ook doet: succes!

Alcohol and Calculus don't mix. Never drink and derive.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Topicstarter
Nog steeds geen nieuws, noch van Kruidvat, noch van de Post.

Schrijnend detail: op 05/08 stuur ik een pakketje op met Taxipost naar een kennis. Twee weken later krijg ik sms dat hij nog steeds niets ontvangen heeft. Ik zoek op via de track 'n' trace en zie dat het pakket zogezegd aangeboden is maar dat er niemand thuis was en het pakket wacht op "ophaling". Ik verwittig mijn kennis dat hij zo snel mogelijk naar de Post moet om z'n pakketje op te halen en geef 'm mijn tracking nummer. De volgende dag staat de postbode aan mijn deur met het pakketje met een sticker erop "niet afgehaald"...
Mijn kennis beweert bij hoog en laag dat 'm geen briefje gezien heeft in z'n postbus waaruit blijkt dat de postbode langs geweest is om het pakket aan te bieden.

Het gaat goed met de Belgische Post... nog maar eens een klachtje erbij! Ik stuur het pakket nogmaals op, maar eis dat ik mijn originele vergoeding terug krijg. :(

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Marzman
  • Registratie: December 2001
  • Niet online

Marzman

They'll never get caught.

Anoniem: 112184 schreef op dinsdag 26 augustus 2008 @ 11:09:
Nog steeds geen nieuws, noch van Kruidvat, noch van de Post.

Schrijnend detail: op 05/08 stuur ik een pakketje op met Taxipost naar een kennis. Twee weken later krijg ik sms dat hij nog steeds niets ontvangen heeft. Ik zoek op via de track 'n' trace en zie dat het pakket zogezegd aangeboden is maar dat er niemand thuis was en het pakket wacht op "ophaling". Ik verwittig mijn kennis dat hij zo snel mogelijk naar de Post moet om z'n pakketje op te halen en geef 'm mijn tracking nummer. De volgende dag staat de postbode aan mijn deur met het pakketje met een sticker erop "niet afgehaald"...
Mijn kennis beweert bij hoog en laag dat 'm geen briefje gezien heeft in z'n postbus waaruit blijkt dat de postbode langs geweest is om het pakket aan te bieden.

Het gaat goed met de Belgische Post... nog maar eens een klachtje erbij! Ik stuur het pakket nogmaals op, maar eis dat ik mijn originele vergoeding terug krijg. :(
Dat gebeurd in Nederland ook. Dan bellen ze niet eens aan maar droppen ze de pakketjes weer rechtstreeks op het postkantoor. Voor het postbedrijf zit er geen voordeel in, maar voor de medewerker wel. Die is eerder klaar met zijn route.

☻/ Please consider the environment before printing this signature
/▌
/ \ <-- This is bob. copy and paste him and he will soon take over the world.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Topicstarter
8)7 Ik word gek...

Op vrijdag 22/08 verstuur ik twee pakketjes met Taxipost. Vandaag check ik met het track'n'trace nummer of alles netjes afgeleverd is. Op de site staat "niets in behandeling". De pakketjes zijn zelfs niet ingescand. Ik ga deze middag naar het "Post punt" (zo heten de nieuwe postkantoren die in gewone winkels ondergebracht zijn) en daar zegt men dat alles zeker vertrokken is.

Oooh, dit wordt een klachtenbrief om van te smullen naar de Post! |:(

And back on-topic... nog steeds doodse stilte vanweg Kruidvat...

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• MochiGohan
  • Registratie: Juli 2007
  • Laatst online: 27-05 08:20
Marzman schreef op dinsdag 26 augustus 2008 @ 11:18:
[...]

Dat gebeurd in Nederland ook. Dan bellen ze niet eens aan maar droppen ze de pakketjes weer rechtstreeks op het postkantoor. Voor het postbedrijf zit er geen voordeel in, maar voor de medewerker wel. Die is eerder klaar met zijn route.
In Nederlands werkt het met een vergoeding per pakket (bij TNT) waardoor je ziet de bezorgers de pakketjes vaak bij de buren afleveren (ookal is het aangetekend 8)7 )

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Janoz
  • Registratie: Oktober 2000
  • Laatst online: 18:50

Janoz

Moderator Devschuur®

!litemod

Heb je je CC maatschapij nu eindelijk al eens gebeld? Waarom blijf je jezelf probleemeigenaar maken?

Ken Thompson's famous line from V6 UNIX is equaly applicable to this post:
'You are not expected to understand this'

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Topicstarter
Update:

Ik heb zelf nog eens gebeld naar het servicecenter (dat zich in Duitsland bevindt). Het pakket is inderdaad terug gekomen. Echter, de ontvangstdienst heeft een e-mail gestuurd naar de afdeling in Nederland. De operator aan telefoon zei dat dit verkeerd was en dat eigenlijk hij moest verwittigd zijn hierover. Hij ging het uitzoeken en mij terug bellen.

Waarom nog niet gebeld met de CC firma: omdat ik het fotoboek echt wil. Ik vertrouw er nog een beetje op dat het pakketje eindelijk wel bij mij terecht zal komen. Als ik nu nog eens de betaling terugvorder zou het systeem van Kruidvat in Duitsland wel eens volledig kunnen flippen.

Update over Taxipost:
Mijn twee pakketjes van vorige week zijn uitgekomen. De zak die naar het sorteercentrum moest is blijven liggen. Ze hadden er 'over' gekeken. Te gek voor woorden...

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Tarkin
  • Registratie: Juni 2006
  • Laatst online: 18:54
dat erover kijken is gewoon een menselijke fout. maak jij soms nooit een fout?

Topicstarter
Fr!st! schreef op woensdag 27 augustus 2008 @ 19:48:
dat erover kijken is gewoon een menselijke fout. maak jij soms nooit een fout?
Oh jawel hoor, maar 5 dagen erover kijken is wat veel. Nietwaar?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Topicstarter
Update...

Gisteren terug gebeld met de Duitse afdeling van het foto service bedrijf. Zij zag dat er zogezegd een mail naar mij was gestuurd op vrijdag, door haar Nederlandse collega. Heb ik dus niet ontvangen (en ja, ik check ook mijn spam mailbox).

Omdat ik nu echt wel boos werd heeft de dame aan de lijn een beslissing genomen: ze stelde voor om het bedrag te crediteren en ik zou het fotoboek best opnieuw bestellen. Ik ben akkoord gegaan met het eerste, de creditatie, maar weiger om het fotoboek opnieuw te bestellen.

Ik heb een kordate mail gestuurd naar het Service Center van Kruidvat waarin ik betreur dat de gebrekkige communicatie en onwil tot het bekomen van een oplossing ermij toe noodzaken om mijn geld terug te eisen en geen verder gebruik meer te maken van de services van Kruidvat.

Heb ik vrijwel onmiddellijk (tiens, het kan toch om direct te antwoorden?) een mailtje gekregen waarin Kruidvat zich verontschuldigt voor het probleem en ervoor zal zorgen dan de creditatie snel zal gebeuren.

Iemand een idee van een goeie foto service op internet waar ik mijn (nieuw) fotoboek kan laten aanmaken?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Swaptor
  • Registratie: Mei 2003
  • Laatst online: 30-04 07:05

Swaptor

Java Apprentice

Er zijn er zat, ik heb zelf goede ervaringen met de HEMA, maar die zijn wat prijzig. (En ik weet niet of ze in België leveren)

[ Voor 20% gewijzigd door Swaptor op 02-09-2008 10:15 ]

Ontdek mij!
Proud NGS member
Stats-mod & forum-dude

Pagina: 1