Instagram | Flickr | Nikon D500 -> Sigma Art 18-35MM F/1.8 | NIKKOR AF-S 50MM F/1.8G | TAMRON 70-200MM G2 F2.8 | TAMRON 150-600MM G2 F/5-6.3
Je hebt toch een rekenmachine op je telefoon?
Ken Thompson's famous line from V6 UNIX is equaly applicable to this post:
'You are not expected to understand this'
Kolom 1: bedrag in kronen
Kolom 2: koers: 1 kroon = 0,17 euro (o.i.d.)
Kolom 3: bedrag in euro (=Kolom 1 x Kolom 2)
Bovendien verpest het constant omrekenen van berdagen de vakantievreugde voor een deel.
Je hoeft niet te relateren naar de euro, maar relateer naar de prijs van een biertje of zo.
Zo van: bier is 10 kronen, deze maaltijd kost 50 kronen, hmm, da's niet duur.
[ Voor 44% gewijzigd door Witte op 21-08-2008 10:25 ]
Houdoe
Maar het is zo makkelijk als je het gewoon even intoets
Maar als he niet bestaat dan zal ik wat in elkaar moeten zetten.
Rekenmachine en excel zit erop ja.
Instagram | Flickr | Nikon D500 -> Sigma Art 18-35MM F/1.8 | NIKKOR AF-S 50MM F/1.8G | TAMRON 70-200MM G2 F2.8 | TAMRON 150-600MM G2 F/5-6.3
Bedrag in koruna / 10 = bedrag in guldens
De meeste kunnen nog steeds makkelijk guldens in euro's omrekenen uit het hoofd en zo weet je ongeveer hoeveel het kost (alleen bij mij was het in de tijd dat we pas net euro's hadden
(Bij grote bedragen klopt het niet helemaal, want bij 500 koruna zit je er wel 5 euro langs)
[ Voor 14% gewijzigd door Kixtart op 21-08-2008 10:33 ]
☻/
/▌
/ \
How can you conquer a hill top, if you are to busy at the bottom stepping over stones.
Nou, dan is die rekensom wel erg gemakkelijk hoor. 25 kronen = 1 euro, dus alles door 25 delen (of maal 4 doen, dan heb je het bedrag in eurocenten)Weerz schreef op donderdag 21 augustus 2008 @ 10:44:
1 kroon is omgerekend 0.04 euro cent.
Dus het word op de rekenmachine rammen
Daar heb je toch geen rekenmachine voor nodig. Of zelfs een speciale currency convertor
(Of ga ik er nu ten onrechte vanuit dat mensen op school nog gewoon leren hoofdrekenen ? )
You don't need a parachute to go skydiving. You need a parachute to go skydiving twice.
De oever waar we niet zijn noemen wij de overkant / Die wordt dan deze kant zodra we daar zijn aangeland
Dit topic is gesloten.
![]()