[iPhone 3G] contact synchronisatie niet 1:1

Pagina: 1
Acties:

• Tommy_G
  • Registratie: Februari 2007
  • Laatst online: 08-08 11:46
Ik heb in Italië een iPhone 3G 8GB gehaald en deze bij een Franse Apple Reseller geactiveerd (nog niet geregistreerd) omdat ik niet langer wilden wachten met het gebruiken van dit apparaat.

Nu ik weer thuis ben heb ik de iPhone op mijn iTunes aangesloten en geregistreerd om het toestel wat meer te kunnen aanpassen en te synchroniseren.
Voor mijn vakantie had ik al mijn adressen op mijn Macbook geordend, en zoveel mogelijk gegevens toegevoegd (adressen, geboortedatum, nummers etc)

Tijdens een eerste synchronisatie worden de contacten, bladwijzers en kalenders gesynchroniseerd en in de iPhone 3G verschijnen deze ook. Alleen bij het controleren van de contacten zie ik dat er willekeurig gegevens ontbreken.

Soms bevat de contactpersoon wel de telefoonnummers, maar niet het adres.
Soms wel de telefoonnummers, het adres maar niet de geboortedatum.
Soms alleen maar de telefoonnummers etc.

Ik heb er geen logica in kunnen vinden waarom sommige gegevens ontbreken.

Geprobeerd:
  • Opnieuw te synchroniseren, meerdere keren geprobeerd maar geen effect.
  • Optie aangevinkt in iTunes om adresboek te vervangen, geen effect.
Ik heb ook geprobeerd een contactpersoon te wijzigen op de Macbook. Na een synchronisatie komen de wijzigen niet aan in het adresboek van de iPhone 3G.

Gezocht:
Op de supportpagina's van Apple m.b.t. de iPhone 3G. Daar de verschillende pagina's over contacten, iTunes, synchroniseren doorgenomen.
Hier stond een tip bij de Windows!! versie (dus niet voor mij van toepassing) van iTunes om een optie
"Synchronisatiegeschiedenis opnieuw instellen" aan te vinken.
Onder iTunes voorkeuren > synchroniseren heb ik deze optie niet kunnen vinden. Is deze optie er op de OS X versie van iTunes niet, of staat deze ergens anders?

Op GoT zelf onder zoektermen zoals iTunes, iPhone 3G, sync, synchroniseren, contacten, niet 100% etc.

Nu is de hoeveelheid informatie over de iPhone 3G en iTunes zo veel dat ik best iets over het hoofd heb kunnen zien.

Vragen:
  • Heeft iemand dit probleem ook en heb je dit kunnen oplossen? ( :+ )
  • Is het mogelijk alle contacten op de iPhone 3G in 1 keer verwijderen? (Ik wil toch een compleet nieuwe sync proberen).
Hardware / Software:

Macbook (jan. '08)
iPhone 3G 8GB

Mac OS X met laatste updates
iTunes 7.7.1
iPhone firmware 2.0.2 (zonder jailbreak)

Verwijderd

Ik heb het probleem ook gehad, dan had ik adressen wel in mijn adressenboek staan, maar als ik alles gesynched had met mijn iPhone (Nederlands model, Firmware 2.0.2) dan miste er 1 of 2 contacten. Heel irritant. Ik heb niet echt een oplossing gevonden, inmiddels staan ze er gewoon allemaal in maar waar het aan ligt..?

• Moartn
  • Registratie: Oktober 2000
  • Niet online

Moartn

Team Coco

Ik had in het begin ook dat niet alle contacten uit m'n adresboek terecht kwamen op m'n iPhone. Volgens mij waren de contacten die op de iPhone stonden verder wel compleet. Ik heb het opgelost door de contacts die misten even te wijzigen in het adresboek, en dan werden ze bij de volgende sync wel meegenomen...

Sint Moartn, Sint Moartn, de koeien hebben stoartn

Verwijderd

Probeer eens te syncen vanaf een andere usb poort van de computer. Ik had hetzelfde met muziek syncen..

• Tommy_G
@Moartn, een wijziging van een contactpersoon had ik inderdaad ook al eens geprobeerd. Deze wijziging kwam ook niet door op de iPhone.

@manuevg77, een andere usb poort heb ik ook geprobeerd, maar biedt helaas ook geen soelaas.

Ik heb de iPhone al helemaal hersteld (leeggegooid, was hij wel even mee bezig) en opnieuw gesynchroniseerd. Weer komen de contactgegevens niet volledig aan.
Hier en daar missen er nog steeds gegevens zoals een adres of een geboortedatum :(

[ Voor 78% gewijzigd door Tommy_G op 23-08-2008 12:16 . Reden: typo ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Tommy_G
Stiekem een kick maar ik wil toch nog wat toevoegen.

Ik heb zojuist mijn contactenlijst eens wat dieper met elkaar vergeleken en het blijkt dat er nog meer niet klopt.

- Contacten missen op de iPhone die wel in mijn Adresboek van de Macbook staan.
- Contactgegevens zijn niet compleet.
- Gewijzigde gegevens (zowel op de Macbook als op de iPhone) worden na een synchronisatie niet gewijzigd op het andere apparaat.

Is er iemand die tegen hetzelfde aanloopt?

Zelf ben ik op het Apple Support forum een topic tegengekomen met grotendeels dezelfde vraag, hier is helaas nog geen respons met een (werkende) oplossing.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Ik heb hetzelfde probleem gehad en heb alle problemen kunnen oplossen door ofwel een + teken toe te voegen aan het telefoonnummer of door even een zogezegde wijziging in het niet gesynchroniseerde contact door te voeren.
Pagina: 1