Black Friday = Pricewatch Bekijk onze selectie van de beste Black Friday-deals en voorkom een miskoop.
Toon posts:

[javascript]Automatisch datum naar textfield.

Pagina: 1
Acties:

Verwijderd

Topicstarter
Ik heb al 2 dagen lopen zoeken maar ik kan toch niet het sluitende antwoord vinden.
Ik heb een pagina met javascript formulier gemaakt waar er een logtijd word gevraagd.
Ik wil ernaast een button maken (maakt niet uit hoe) dat als je daarop klikt hij de huidige tijd
in het textfield zet.

Afbeeldingslocatie: http://www.zjoliezies.nl/files/images/test.JPG

Het gaat dus alleen om het UUR en de MINUUT. Weet iemand hoe dit kan zonder al teveel poespas?

• RM-rf
  • Registratie: September 2000
  • Laatst online: 11:34

RM-rf

1 2 3 4 5 7 6 8 9

dmv het date object...

JavaScript:
1
2
var myDate = new Date()
  window.alert( myDate.getHours() + " : "+myDate.getMinutes())

die wardes van getHours() en getMinutes() moet je in het geval van eens electbox weer gebruiken op de 'selectedIndex' van deze selectbox te zetten zodat de juiste uurtijd geselecteerd is.

Intelligente mensen zoeken in tijden van crisis naar oplossingen, Idioten zoeken dan schuldigen

• Rowdy.nl
  • Registratie: Juni 2003
  • Laatst online: 11:24

Rowdy.nl

Koekje d'r bij?

Wat heb je al geprobeerd?

Mij lijkt zoiets dus niet zo moeilijk...?
Twee dropdown boxes met de values 0-24 en 00-59, een button en een javascript functie zie zoiets doet als
JavaScript:
1
document.getElementById('ddHour').value = myDate.getHours();

De rest mag je zelf verzinnen... ;)

[ Voor 4% gewijzigd door Rowdy.nl op 21-08-2008 09:27 ]

Rowdy.nl - X++ by day. C# by night. I drink coffee in the morning and beer in the evening.

Verwijderd

Topicstarter
Het knopje wat erbij moet komen wat automatisch de huidige tijd naar UUR en MINUUT zet lukt gewoon weg niet.

Ik heb het eerst zelf met LooklikeLink geprobeerd maar dat lukt ook niet.

• RM-rf

RM-rf

1 2 3 4 5 7 6 8 9

:? waar ben je precies me bezig, welke techniek gebruik je en in welke omgeving ontwikkel je?
wat bedoel je met 'LooklikeLink' ? Is dat een optie in het programma dat je gebruikt?

gewoon in HTML een linkje maken is gewoon domweg iets als <button onclick="setTime()">Klik hier!</button>

Zo is het wel een beetje een radspelletje wat nu precies je probleem is en wat een oplossing kan zijn. (misschien is het voor jezelf wel duidelij wat je probleem is, maar ons niet; dat moet je dus eerst communiceren)

Intelligente mensen zoeken in tijden van crisis naar oplossingen, Idioten zoeken dan schuldigen

Verwijderd

Topicstarter
Ik heb een formulier gemaakt met javascript die later gewoon via email word verzonden.
Alle textfields en dropdownboxes zijn gelukt. Er is dus 1 optie bij die NIET lukt en dat is het toevoegen van de actuele tijd aan een bestaande dropdown box.

Zoals je in mijn plaatje ziet heb ik dus 2 dropdown boxes, een voor het uur en 1 voor de minuten.
Met 1 buttonclick zou de current time toegevoegd moeten worden.

Ik heb er nu dit van gemaakt :
Afbeeldingslocatie: http://www.zjoliezies.nl/files/images/test1.jpg

waarin NU staat voor huidige tijd :)

Mijn laatste code nu geworden.
<OPTION VALUE="58">58
<OPTION VALUE="59">59
</SELECT><button onclick="setTime()">NU</button>

• TeeDee
  • Registratie: Februari 2001
  • Laatst online: 16-11 21:54

TeeDee

CQB 241

Pseudo:

- men klikt op knop 'NU'.
- Huidige tijd wordt (bijv.) in een var gezet. (var MyDate = new Date();)
- Selecteer in de minuten dropdown de waarde gelijk aan MyDate.getMinutes();
- Selecteer in de uren dropdown de waarde gelijk aan MyDate.getHours();

Lijkt me niet moeilijk.

[ Voor 4% gewijzigd door TeeDee op 21-08-2008 10:08 ]

Heart..pumps blood.Has nothing to do with emotion! Bored

• RM-rf

RM-rf

1 2 3 4 5 7 6 8 9

.... en dan moet je nu de javascript functie 'setTime() definieren

daarbij moet je de beide selectboxes in het formulier aanspreken ('document.forms['theForm'].elements['Uur']) en hiervan de 'selectedIndex'-waarde gelijkmaken aan respectievelijk 'new date()-getHours()' en 'new date()-getMinutes()'

we leveren geen 'kant-en-klare' javascript code, omdat je dat nu net zelf moet leren, maar mocht je daarop vastzitten, gebruik eens google om wat 'voorbeeldscriptjes te vinden die ook Date-bewerkingen doen en deze bv doorgeven aan select-boxes..: bv hier is een voorbeeld-pagina: http://www.mattkruse.com/javascript/calendarpopup/ (zie onderop)

[ Voor 38% gewijzigd door RM-rf op 21-08-2008 10:12 ]

Verwijderd

Topicstarter
super. bedankt allemaal !
Pagina: 1