Medion MIM 2220 LCD werkt niet goed

Pagina: 1
Acties:

• seninha
  • Registratie: November 2000
  • Laatst online: 18-05 10:56

seninha

god's right foot

Topicstarter
Ik heb hier een Madion laptop welke een probleem heeft met het scherm.
Als je deze aanzet krijg ik de ene keer maar goed beeld op 2/3 van het scherm. Onderkant lijkt dan of deze gewoon uit is.
Als ik deze later nog eens opstart dan kan het ook zo zijn dat het beeld wel helemaal aanspringt maar dan niets te lezen is omdat het beeld verstoort is met strepen.
Als je de muis beweegt zie wel iets heen en weer gaan.

Als eerste dacht ik aan een videokaart probleem, maar na de laptop aan een CRT monitor gehangen te hebben kreeg ik haar scherp beeld.

Nou vraag ik me af waar dit probleem door veroorzaakt zou kunnen worden.
Ik dacht zelf aan een draad maar vraag me wel af of dit het is want als ik de monitor heen en weer beweeg dan gebeurt er niets.

Hoop dat iemand enig tips heeft waar ik het beste naar kan kijken.

iRacing Profile Flickr

• TERW_DAN
  • Registratie: Juni 2001
  • Niet online

TERW_DAN

Met een hamer past alles.

Dit ligt waarschijnlijk aan de aansturing van je LCD. Heb het zelf ook gehad op een Acer notebook. De oplossing was uiteindelijk het LCD paneel vervangen. Bekabeling was het probleem namelijk niet en de inverter was ook nog goed (had wel volledig backlight). Dus je kunt de bekabeling checken (even de connectoren goed reseaten) en hopen dat het helpt.

• seninha
  • Registratie: November 2000
  • Laatst online: 18-05 10:56

seninha

god's right foot

Topicstarter
Ja, ik heb dus ook gewoon backlight.

Zal maar de stekkers goed nakijken maar ik ben bang dat dat niet het probleem is :|
Ik hoop dat ik ergens kan achterhalen of deze laptop ook onder een ander merk uitgebracht is.
Misschien kan ik dan een LCD overzetten

(type is trouwens MD 96090)

iRacing Profile Flickr

• GENETX
  • Registratie: Juni 2005
  • Laatst online: 23:15
Maar je hebt geen garantie meer? In ieder geval is het handig om het typenummer van het scherm zelf te achterhalen en daar op te zoeken.

Dit is echter een scherm probleem en daarom verplaats ik hem voor je naar VB.