Hierbij doe ik een beroep op jullie expertise. Zelf ben ik niet goed thuis in XHTML, en dit is natuurlijk de enige goed plek om deze vraag te stellen ;-)
Met een blogclient (Zoundry Raven, aanrader!) onderhoud ik teksten op een site (Drupal 6). Nu heb ik wat raars ontdekt, waar ik niet achter kom of het nu een eigenaardigheid is van Drupal, van XHTML of een fout van het programma. In de WYSIWYG editor van de blogclient is er geen verschil tussen beide onderstaande varianten. Op de site echter wel! (voor de duidelijkheid: alle tags zijn toegelaten om gebruikt te worden, daar ligt het niet aan) <-- maakt niet uit, als ik online de source van de tekst binnen het CMS wijzig dan blijkt de wysiwyg editor van weinig betekenis.
Onderstaande code wordt gewoon in code ingevoerd op de site.
Kan iemand mij helpen dit mysterie op te lossen?
geeft op de site geen witregel tussen beide:
text foobar
foobar tekst
maar
geeft op de site
span br text foobar
foobar tekst
Het gekke is dat in de source van de site het er zo uitziet:
Het lijkt wel of de de <br/> naar een <p> wordt geconverteerd. Maar voor zover ik weet, is <br /> gewoon een geldig XHTML teken.
Met een blogclient (Zoundry Raven, aanrader!) onderhoud ik teksten op een site (Drupal 6). Nu heb ik wat raars ontdekt, waar ik niet achter kom of het nu een eigenaardigheid is van Drupal, van XHTML of een fout van het programma. In de WYSIWYG editor van de blogclient is er geen verschil tussen beide onderstaande varianten. Op de site echter wel! (voor de duidelijkheid: alle tags zijn toegelaten om gebruikt te worden, daar ligt het niet aan) <-- maakt niet uit, als ik online de source van de tekst binnen het CMS wijzig dan blijkt de wysiwyg editor van weinig betekenis.
Onderstaande code wordt gewoon in code ingevoerd op de site.
Kan iemand mij helpen dit mysterie op te lossen?
code:
1
| text foobar <br /></span>foobar tekst |
geeft op de site geen witregel tussen beide:
text foobar
foobar tekst
maar
code:
1
| text foobar </span><br />foobar tekst |
geeft op de site
span br text foobar
foobar tekst
Het gekke is dat in de source van de site het er zo uitziet:
code:
1
2
3
4
5
6
| <div class="content"><p><span>span br text foobar</span></p> <p>foobar tekst</p> <p>===========</p> <p><span>br span text foobar<br /> </span> foobar tekst</p> </div> |
Het lijkt wel of de de <br/> naar een <p> wordt geconverteerd. Maar voor zover ik weet, is <br /> gewoon een geldig XHTML teken.
[ Voor 7% gewijzigd door Eusebius op 21-08-2008 10:25 ]
==
hoi