Poeee wat een boel reacties!
Doe je nog wel ff een nette melding geven als javascript uitstaat?
Wie heeft er nou js uitstaan

Overigen zit er een bugje in het kiezen van een random rotatie - je doet Math.random() * 3 ipv * 4
Rotatie begint bij mij bij 0 (geen rotatie), dus 0 - 3

Je die had ik destijds ook gezien, met groot ontzag! Ik keek net even in de broncode van astris. Jouw toetsafhandeling als je een knop ingedrukt houdt, dat die meerdere keren firet, is erg handig. In Opera en in browsers op de Mac heb je dat namelijk niet by default, die firen maar 1x waardoor je een knop niet ingedrukt kan houden.
Wel is het na level 11 vrijwel niet meer mogelijk om nog verplaatsingen van blokjes aan te geven, omdat toetsen niet meer reageren. Misschien vraagt het animeren van het vallen teveel van de browser? (FF3)
Ik kan nog wel bewegen in level 12 (FF3 / redelijk snelle PC), maar het gaat dan zo snel dat ik af ga. Ik ben nog wel bezig met de snelheid / opbouw. Die neemt nu sequentieel per level toe, maar bij hogere levels is die toename te groot. Bij level 12 komt de timer in de buurt van de 0 (
timer = 750 - ((level / 1.2) * 70); // 50) waardoor je CPU het zwaar krijgt. Ik ga nog maken dat de toename van de snelheid steeds verder afneemt, dan komt dit hopelijk goed.
Even feedback op de implementatie
1. het grid maakt het wel erg makkelijk, misschien uit zetten (of anders op een hoger level, uitzetten?
2. ik ben gewend als je een blok laat vallen dat ie helemaal naar beneden valt, maar dat is natuurlijk een keuze. Ik zou het handiger vinden pijl naar benden 1x in drukken om te laten vallen en pijl naar boven om het te onderbreken (en dus niet pijl naarbenede ingedrukt houden)
3. een nieuw blok verschijnt bij mij eerst links boven in het speel veld even heel snel, je ziet het even verschijnen
1. Oorspronkelijk is het grid er omdat ik dat mooi vind, maar ik vind ook bevorderlijk voor het speelplezier omdat het duidelijker is waar je blok gaat komen en je dus een beter gevoel van controle hebt.
2. Dit is ook een persoonlijke keuze: ik heb liever een speedup-toets dan een drop-toets, zeker aan het begin van het spel als de blokken traag vallen en je misschien een blok onderaan nog wil schuiven of draaien. Je kan die knop ook ingedrukt houden, dus ik zie het niet echt als een gemis.
3. Bedankt voor het melden, ik zal het verbeteren.