Hoe TFT Scherm goed schoon maken

Pagina: 1
Acties:
  • 284 views sinds 30-01-2008

• XL79
  • Registratie: Februari 2000
  • Laatst online: 08-12 08:48
Hej,

ik heb me dus laatst een laptop gekocht....maar er zitten nu al weer wat vlekken op.... weet bij god niet hoe....maar dat doet er niet toe...

Nu mijn vraag: Hoe krijg je zo'n scherm nou een beetje fatsoenlijk schoon? Wat voor doekjes/schoonmaakmiddelen te gebruiken

thanks

-[xl]-

Verwijderd

ik maak die van mij ( tft scherm ) altijd schoon met glassex..tje en hoe die vlekken erop komen...

• CasGas
  • Registratie: November 1999
  • Laatst online: 22-12 15:10

CasGas

.

Ik heb speciale doekjes voor mijn notebook gekocht bij het office center. Zijn 2 zakjes aan elkaar gemaakt met aan de ene kant een nat doekje (lijkt wel of er een soort ether en het stinkt ontiegelijk voor een paar minuten, voor de rest heb je er geen last van) en het andere doekje is gewoon een droog zacht doekje.

Met glassex is het niet echt heel tof om dat te doen, als je nl. dat spul achter je beeldscherm krijgt dan krijg je je desktop niet ZO goed meer te zien... krijg je dus vlekken op je beeldscherm aan de binnenkant. Ik doe het liever met die doekjes dan met glassex of je moet het gecontroleerd erop spuiten. Afbeeldingslocatie: http://tweakers.net/g/forum/g/smilies/smile.gif

Settler

Sony A7III | Sony a6300 | Sony ZV-E1 | 12 2.0 | 21 1.4 | 24 1.4 | 35 2.8 | 50 1.4 | 135 1.8 | 16-28 2.8 | 16-70 4 | 28-75 2.8 | 70-200 2.8 II |

• Daan
  • Laatst online: 21:46
Ja gewoon gecontroleerd Glassex erop spuiten:

1. Plak de randen van je TFT scherm af met schilderstape.
2. Spuit voorzichtig met kleine beetjes op je TFT scherm.
3. Pak een extreem zacht doekje en wrijf de Glassex uit met mooie rondje bewegingen.
4. Neem het geheel af met een schoon zacht doekje.
5. Verwijder de tape voorzichtig.
6. U heeft weer een prachtig schoon TFT scherm!

Veel plezier... Afbeeldingslocatie: http://tweakers.net/g/forum/g/smilies/smile.gif

• XL79
  • Laatst online: 08-12 08:48
thanks guys!

maar ik heb gehoord dat, vooral bij gewone monitoren er een bescherm laagje op de het oppervlak zit en dat je die er dan eraf poetst middels dag glassex.....

in ieder geval nogmaals bedankt voor de tips

-[xl]-

Verwijderd

beetje mee oppassen met die Glassex .. is nogal erg bruut met een beschermingslaagje .. mijn 795FT+ heb ik net schoongemaakt met een badstof handdoekie, eerst nat oppoetsen en daarna afnemen

Maargoed, een 795FT+ heb je niet zo gauw op een Laptop Afbeeldingslocatie: http://tweakers.net/g/forum/g/smilies/smile.gif

rial (edited 24-08-2000).]

Verwijderd

Ik gebruik altijd Screen 99 van Display.
Als je de spuitbus voor gebruik even schut, is het een soort foam. (Geen last van sluiting en dergelijke als die andere troep naar je FL inverter loopt (zit meestal aan de onderkant van je LCD.)) Daarna afdoen met een zacht doekje of papiertje, en alles is weer als nieuw.
Dit spul hersteld ook de antstatische laag op je LCD, welke je met al die alcoholische troep (Glassex ed) eraf haalt.

Vlekjes op een TFT komen er altijd op, ook al raak je ze niet aan.
Als je namelijk een tijdje op je notebook neb zitte rammelen worden je toetsen warm en soms een beetje vochtig. Als je daarna je scherm dichtklapt, krijg je een soort van condens vorming op je scherm. Dit veroorzaakt vaak vlekken.

Het vocht is niet altijd afkomstig van zweetklauwen, maar denk ook maar eens aan luchtvochtigheid ed.

• Orac
  • Registratie: Juli 2000
  • Laatst online: 23-12 01:33

Orac

Ik mis je papa.

Pffff. Je moet natuurlijk de Glassex niet op je scherm spuiten! Gewoon een beetje op een doekje dat zo min mogelijk pluist. Daarna met een droog doekje nawrijven.

En als je geen glassex ofzo wilt gebruiken. Neem je toch water met een beetje afwasmiddel. Da's niet agressief. Vraag maar aan je mammie Afbeeldingslocatie: http://tweakers.net/g/forum/g/smilies/puh2.gif.

• intert0y
  • Laatst online: 10-03 15:17
lama overbodig.

ik ben geen postbode, maar postman Pat rulez!

• Ray!
  • Registratie: Augustus 2001
  • Laatst online: 25-12 12:31
Ik heb mijn TFT scherm gewoon schoongemaakt met een doekje met daarop brandspiritus. Ging uitstekend. *D

Don't hate me for asking these stupid ass questions.

Verwijderd

ik gebruik altijd brillenreiniger.

Is niet aggressief ofzo.

en is gewoon te koop bij pearle tezamen met een zacht doekje (wat niet pluist)

en ik moet zeggen ik heb nog geen beter middel gezien.

• Pietert
  • Registratie: Januari 2001
  • Niet online

Pietert

There is no spoon

Jep. Uitkijken met die glassex enzo, heel goed schoonmaken met een droog doekje. Als het opdroogt wil je nog wel eens een soort van verkleuring krijgen op je scherm, da's vervelend. Bij de carwash krijg je ook vaak doekjes om je ramen mee schoon te maken, die kan ik je afraden; te agressief spul (is om vliegen te verwijderen en wax!)

#huiskamer | Amsterdammert | Some days you're the pigeon, some days you're the statue | Zenbook S13 UM5302TA-LV067W | LG 40WP95CP-W | HP USB-C dock G5

Verwijderd

spugen en met een brillendoejes schoonpoetsen

• SmidsY
  • Registratie: Juni 2001
  • Laatst online: 25-12 13:40

SmidsY

hallo!?.............

low tech methode die voor mijn acer lappie altijd werkt;

beetje gedestilleerd water op een badstof doek en goed (zachtjes) afdoen. Alleen als er erg hardnekkige vlekke zijn een schoonmaakmiddel gebruiken.

owja en in het vervolg met je tengels van het scherm blijven :)

Het probleem is gelokaliseerd, het bevindt zich tussen het keyboard en de rugleuning.

• R Kuipers
  • Registratie: September 1999
  • Laatst online: 11-12 22:04
wasstraat

• Beaves
  • Laatst online: 24-12 14:43

Beaves

Usque ad Finem

Ik maak alle beeldschermen met alleen maar water schoon, gaat perfect en het tast de beeldschermen niet aan. Gewoon 1 nat zacht papiertje pakken en een droge zachen om het daarna droog te vrijven, werkt perfect.

Schotlandofiel | Godzijdank ben ik atheïst
Canon 7D / 20D / 300D + glas | Just Light | Flickr

• Jordi
  • Registratie: Januari 2000
  • Niet online

Jordi

#1#1

[forum=6] -> [forum=8]

Het zal wel niet, maar het zou maar wel.

Verwijderd

Gevonden in de FAQ's op http://www.adi.com.tw/Faqs%20c.htm

Q15: How do I clean my LCD monitor?

A15.: Please use woolen or cotton piece goods with a felt-like surface to clean the panel surface. As for extensive cleaning, please use Isopropyl alcohol. Please do not use other solvents such as ethyl alcohol, ethanol, acetone, hexane, etc.

Als je nu niet genoeg weet, dan weet ik het ook niet :D

Verwijderd

Lol had niet gezien dat het zo'n oud topic was :)

ikke ben n00bje hier :)

Verwijderd

voortaan ff beter kijken he ? :)
Pagina: 1

Dit topic is gesloten.