Toon posts:

Linksys WAG160N met Compuserve

Pagina: 1
Acties:

Verwijderd

Topicstarter
Beste tweakers,

Graag jullie aandacht voor het volgende.

Wij hebben een tijd lang compuserve gehad in combinatie met een zyxel modem. Vaak hadden we gezeur met de connectiviteit en uiteindelijk gaf de router de geest. Dit heeft ons doen besluiten een nieuwe router aan te schaffen, namelijk: de Linksys WAG160N

De router werkt in principe prima, maar telkens verlies ik na een paar uur de connectie en heb ik "beperkte verbinding" volgens mijn pc. Hierna herstel ik de router naar fabrieksinstellingen en installeer ik onderstande instellingen en doet hij het weer een paar uur.

Met de volgende compuserve instellingen heb ik de router werkzaam gekregen:

RFC 1483 Brug
LCC Multiplexing
VPI 0
VCI 34
Automatisch IP toewijzen
DHCP ingeschakeld

DHCP is tevens op elke computer ingeschakeld

Weten jullie misschien waaraan de wisselvalligheid kan liggen? Ik maak altijd verbinding met de router, maar deze lijkt soms verbinding met het internet te verliezen terwijl het dsl en internetlampje constant blijven branden.

Alvast bedankt voor de tips,

Erik

Verwijderd

Zie ook dit topic:

SMC 7904WBRA / StudentenADSL valt uit.

Heb er dus zelf ook last van gehad; heb jhet op kunnen lossen met een nieuw type modem (provider default).

Het Zyxel modem was van je provider?

[ Voor 9% gewijzigd door Verwijderd op 20-08-2008 23:30 ]

Verwijderd

Topicstarter
De Zyxel was inderdaad van de provider. Echter had ik hiermee ook extreem veel problemen mee, internet viel heel vaak uit, router was niet bereikbaar etc. etc.

Heb ook het idee dat Compuserve bagger is?

Erik

Verwijderd

Klinkt niet als heel goed i.d.d.

Kan je je provider opzeggen? Misschien is een ander een goed optie? Is op zich wel een redelijk makkelijke en goedkope oplossing van het probleem. En misschien bespaar je er ook nog mee.

[ Voor 36% gewijzigd door Verwijderd op 21-08-2008 00:14 ]