Check alle échte Black Friday-deals Ook zo moe van nepaanbiedingen? Wij laten alleen échte deals zien
Toon posts:

[PowerDVD 8 Ultra] Error 80040216

Pagina: 1
Acties:

Verwijderd

Topicstarter
Ik heb zojuist Windows XP opnieuw geïnstalleerd, (service pack 2 en de rest van de updates er bij), en vervolgens heb ik PowerDVD 8 Ultra geïnstalleerd (net nieuw, dus voor het eerst).

Vanaf het begin heb ik er geen DVD mee kunnen afspelen en krijg ik telkens de foutmelding:
80040216
Internal Error

Afbeeldingslocatie: http://img393.imageshack.us/img393/3772/80040216dm2.jpg

Als ik zoek op google vind ik alleen maar situatie's die niet bij mij van toepassing lijken te zijn, dus daar ben ik niet verder mee gekomen. Het opnieuw installeren van PowerDVD heb ik ook al een paar keer geprobeerd, zonder effect.

Als PowerDVD nog niet is geïnstalleerd geeft windows media player de foutmelding dat er geen DVD decoder is, als ik daarmee probeer een dvd mee af te spelen. Als ik het weer probeer met windows media player als PowerDVD al wel geïnstalleerd is, dan speelt hij de dvd wel af, maar geeft alleen maar zwart beeld.

Ik heb ook de nieuwste drivers van mijn 1950 pro geïnstalleerd vanaf de ATI site.

Het heeft dus misschien iets met de decoder te maken? Iemand een idee hoe ik dit probleem kan oplossen?

[ Voor 4% gewijzigd door Verwijderd op 20-08-2008 23:22 ]

Verwijderd

Functioneert je DVD speler verder goed (bijv. in verkenner)?

Probeer anders eens ffdshow te installeren. Heb je i.i.g. de relevante codecs.

Verwijderd

Topicstarter
Mijn DVD speler functioneert prima. Niet alleen bij mijn DVD speler krijg ik deze foutmelding, maar ook bij het afspelen van DVD mappen vanaf de harde schijf, of een DVD image geladen in een virtual DVD player.

Ik heb de K-Lite mega codec pack geïnstalleerd, dus ook met ffdshow. Hierdoor kan ik met de Media player classic die in dat pakket er bij zit foutloos DVD's afspelen. Echter geven powerdvd en windows mediaplayer dan nog steeds dezelfde fouten.

• Mr_EOS
  • Registratie: September 2005
  • Laatst online: 17-11-2022
Misschien ook handig om te weten over welke DVD-speler het gaat en in welke combinatie.

Wordt de DVD-speler wel goed gezien in systeembeheer en zijn de juiste drivers geinstalleerd?

Verwijderd

Topicstarter
Zie hieronder mijn DVD speler:

Afbeeldingslocatie: http://img291.imageshack.us/img291/1830/dvdspelerkb9.jpg

Het gaat om een oudje, Liteon DVD-Rom, heb hem er tijdelijk in gezet omdat mijn dvd brander stuk is gegaan. De andere DVD die er onder staat is de virtuele van Daemon Tools.

Maar mag mijn DVD-speler configuratie eigenlijk wel uitmaken in dit probleem? De fout geldt namelijk ook voor dvd's afgespeeld vanaf de harde schijf. En daarnaast doen dvd's afgespeeld vanaf de liteon dvd speler het wél gewoon met media player classic van de K-lite codec pack.

Verwijderd

Verwijderd schreef op donderdag 21 augustus 2008 @ 00:01:
Maar mag mijn DVD-speler configuratie eigenlijk wel uitmaken in dit probleem? De fout geldt namelijk ook voor dvd's afgespeeld vanaf de harde schijf.
Dan niet nee.

Maar knal anders SP3 er eens even op. En daarvoor even powerDVD de-installeren. Wie weet werkt het daarna wel gewoon.

Verwijderd

Topicstarter
Zojuist geprobeerd, helaas geen effect.

Kan iemand misschien ook eens googlen op die error code, misschien dat het voor iemand anders dan ik wel duidelijk is waar het aan ligt?

• Pimmerd
  • Registratie: Mei 2006
  • Laatst online: 14-11 21:09
Op het forum van Cyberlink wordt gezegd dat dit een bekende bug is in PowerDvd 8. Lijkt me wachten op een bugfix, die ik zosnel niet heb gevonden. Misschien tijdelijk even terugstappen naar een oudere versie?

Verwijderd

Topicstarter
Raar dat dat de enige plaats is waar staat dat het een bekende bug is. Volgens slechts 1 post op een forum is het een bekende bug, maar verder staat hier nergens iets over vermeld. Kan niks vinden over een "bekende bug" met google.

Dan maar afwachten of er nog eens een patch komt of iets dergelijks inderdaad...
Pagina: 1