[Showcase] Fashion: Myrthe at Utrecht stad

Pagina: 1
Acties:

Onderwerpen

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• savale
  • Registratie: Oktober 2000
  • Laatst online: 15:17
Naar aanleiding van één van deze foto's in het verzameltopic mensen&portretten kreeg ik de vraag of ik er niet een case van kon maken, het heeft even geduurd, maar bij deze:

Trouwens voor het eerst op pad met 2 losse flitsers: een hoop missers, maar zeker ook een paar mooie, ik ben benieuwd naar jullie reactie.

1:
Afbeeldingslocatie: http://foto.savale.nl/wp-content/gallery/myrthe_utrecht/IMG_6830.jpg

2:
Afbeeldingslocatie: http://foto.savale.nl/wp-content/gallery/myrthe_utrecht/IMG_6834.jpg

3:
Afbeeldingslocatie: http://foto.savale.nl/wp-content/gallery/myrthe_utrecht/IMG_6910.jpg

4:
Afbeeldingslocatie: http://foto.savale.nl/wp-content/gallery/myrthe_utrecht/IMG_6920.jpg

5:
Afbeeldingslocatie: http://foto.savale.nl/wp-content/gallery/myrthe_utrecht/IMG_6993.jpg

6:
Afbeeldingslocatie: http://foto.savale.nl/wp-content/gallery/myrthe_utrecht/IMG_7016.jpg

7:
Afbeeldingslocatie: http://foto.savale.nl/wp-content/gallery/myrthe_utrecht/IMG_7041.jpg

• AugmentoR
  • Registratie: Maart 2005
  • Laatst online: 06-03 23:17
Vind het een indrukwekkend mooie serie, Eigenlijk niks op aan te merken. Zeker die laatste vind ik heel mooi belicht. Doe je dat allemaal met maar twee flitsers?

Canon 400D, Sigma 17-70 2.8-4.5, Canon 50 1.8

• simon
  • Registratie: Maart 2002
  • Laatst online: 11:48
1e opmerking, wat doe je met de huid?
2e vind 't erg nadrukkelijk geflitst, eigenlijk niet mijn smaak, dus ik hou 't nu even hierbij, omdat 't anders puur smaak gedoe wordt, meer kritiek zal ik later doen :P

|>

• savale
Inderdaad 2 flitsers in een soort van crosslight setup in de meeste plaatjes. ééntje schuin van achter en ééntje schuin van voren gericht naar de andere flitser. Het model daartussenin.
De huid heb ik wat gesmooth in photoshop: surface blur en opacity tussen de 50-60%

• polthemol
  • Registratie: Maart 2006
  • Laatst online: 14:46

polthemol

Moderator General Chat
strakke foto's, 1 vraagje alleen, kan misschien aan mij liggen, maar ik zie precies wat kleurverschil tussen de foto's (met name het zwart van haar jasje of wat het ook is en haar huidskleur).

Nunc purus risus, volutpat sagittis, lobortis at, dignissim sed, sapien

• simon
Blur kun je echt beter niet gebruiken, vernietigt elk detail, stukjes clonen is veel mooier, blijft de huid natuurlijk. Zo doet men 't in de 'industrie' ook :)

|>

• savale
Thanks voor de tips, het kleurverschil zie ik zelf ook wel wat ja... Komt zowiezo door de wisselende lichtsetups, maar misschien ook niet helemaal consistent met de nabewerking omgegaan.

• polthemol
  • Registratie: Maart 2006
  • Laatst online: 14:46

polthemol

Moderator General Chat
was niet echt bedoeld als een kritiekpuntje of zo hoor, viel me gewoon op, vooral van foto 6 naar 7.

Nunc purus risus, volutpat sagittis, lobortis at, dignissim sed, sapien

• Nomad
  • Registratie: Juli 2002
  • Nu online

Nomad

Moderator Foto & Video

a.k.a. Martijn

en als je doet wat je doet met surface blur, blijf dan onder de 45%. 50-60% is echt teveel.

Voor huiden gebruik ik clone en spot healing en als de opvallende oneffenheden weg zijn, dan surface blur als het nodig is, met 30-40% procent max.

[ Voor 45% gewijzigd door Nomad op 21-08-2008 01:38 ]

Commercieel fotograaf - Zakelijke portretten

• GerardHenninger
  • Registratie: Augustus 2004
  • Laatst online: 13:18
Nomad schreef op donderdag 21 augustus 2008 @ 01:37:
en als je doet wat je doet met surface blur, blijf dan onder de 45%. 50-60% is echt teveel.

Voor huiden gebruik ik clone en spot healing en als de opvallende oneffenheden weg zijn, dan surface blur als het nodig is, met 30-40% procent max.
Wil jij NOOIT meer iemand aanleren om te blurren! Wat Simon hierboven zegt, voor de huid doe je gewoon clonestamp + dodge/burn (+ eventueel healing brush)! :P

• savale
Dus alleen eventuele pukkeltjes weghalen in plaats van blurren? Of snap ik het niet helemaal?

• qadn
  • Registratie: Juni 2007
  • Laatst online: 31-03 20:56

qadn

Pinnacle of Perversion

poriën tellen, dat willen we!

Te koop: Agfa clack; DM voor details.

• Andre-85
  • Registratie: April 2003
  • Niet online

Andre-85

Sid

Op foto 3 - 7 kijkt het model met een zelfde strakke blik de camera in. Ik zou hier graag wat meer 'variatie' in zien. Dit doet mijns inziens iets af aan een zeer mooie serie foto's.

Lorem
Whenever we feel the need to comment something, we write a method instead. - Martin Fowler
People who think they know everything really annoy those of us who know we don't - Bjarne Stroustrup

• Nedra
  • Registratie: Juli 2006
  • Laatst online: 17-10-2023
Ben het wel met andré eens. Foto's zijn prachtig maar het model trekt niet 1 keer een ander gezicht. Hierdoor zijn wel gelijk 1 en 4 mijn favorieten.

• GerardHenninger
savale schreef op donderdag 21 augustus 2008 @ 09:32:
Dus alleen eventuele pukkeltjes weghalen in plaats van blurren? Of snap ik het niet helemaal?
Pukkeltjes / Kleurverschillen weghalen met de clonestamp-tool met een lage opacity (blend mode : darken, lighten, normal of color dodge).

Anders gewoon de healing brush........ Maar NIET de huid blurren i.c.m. een layer mask! Fout! :)

• Remy
  • Registratie: Februari 2002
  • Laatst online: 11-06 08:13

Remy

I usually get 100% accuracy

Ik ben het eens met Andre-85: teveel dezelfde blik eigenlijk, het lijkt nu allemaal veel te statisch zo :) Het licht is in verschillende shots leuk zoals 2, maar bij een paar toch net even te hard zoals 3.

Over de huid: ik ben eigenlijk voorstander van 'afblijven behalve als het echt nodig is': compleet anti-plastic/glad dus. Als een model een lastige huid heeft met bv pukkeltjes e.d., dan kan je dat wat mooier maken ja, maar verder moet iemand er wel menselijk uit blijven zien ;) Zie Gerard's tip hierboven voor hoe dat het beste lukt.

LinkedIn
Instagram

• savale
Bedankt voor alle reacties! Volgende keer iets minder over de top gaan met nabewerking en licht denk ik, maar ben toch wel tevreden.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Floor-is
  • Registratie: Maart 2000
  • Laatst online: 11-09 12:57

Floor-is

5.2

Je leert elke keer weer en hoewel je cross-lighting best een goed idee is, is het aan mij niet besteed; ik houd -net als Simon- nogal van het natuurlijke omgevingslicht en wat inflitsen. :)

Bericht hierboven

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• abrakadaver
  • Registratie: November 2001
  • Laatst online: 06-01-2021
Ik vind 1 wel erg ok qua foto. nabewerking zou ik ook niet zo smoothen maar daar is al genoeg over gezegd.
Bij de rest zou je het model misschien wat meer kunnen regisseren om *die blik* uit haar ogen te krijgen. Lichtopstelling vind ik nog wel aardig, 't is gewoon een bepaalde stijl die je nu veel ziet, klanten vinden 't vaak geweldig, fotografen doorzien het trucje al snel. Let wel op dat je de omgeving er niet lelijk mee gaat uitlichten, misschien wat meer afschermen met een snoot om 't licht wat meer op je onderwerp te laten vallen. Het nadeel bij complexe lichtopstellingen (meer dan 1 lamp) is dat je 't echt fuckin perfect moet doen omdat het er anders nogal snel geknutseld uit ziet.
*ze kijkt zo van " doe ik 't zo goed?"

[ Voor 50% gewijzigd door abrakadaver op 22-08-2008 11:54 ]

Fujifilm X100F, Olympus OM, Rolleiflex, Canon EOS

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• GerardHenninger
In overleg met Savale een andere bewerking er overheen gegooid. Beetje contrastloos (zoals fashion kan zijn).

Afbeeldingslocatie: http://temp.gerardhenninger.nl/forum/savale/IMG_6830.jpg

Ennuh Savalle, niet scherpstellen op de handen maar op het gezicht :P

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Nomad
  • Registratie: Juli 2002
  • Nu online

Nomad

Moderator Foto & Video

a.k.a. Martijn

ik vind het fijn iig dat er bij die van gerard gewoon overal detail zichtbaar blijft.

Commercieel fotograaf - Zakelijke portretten

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Rogier.V
  • Registratie: Oktober 2007
  • Laatst online: 17-09 22:53
Nette serie.

Je moet soms een afweging makken tussen detail of contrast. De oorspronkelijke foto uit de serie vind ik te veel contrast, de bewerkt versie van gerard weer te weinig.
Ik zou voor een middenweg gaan.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• simon
toch GH vind ik dat het contrastloze eigenlijk niet in deze plaat past, daar is de omgeving te aanwezig voor.. Je moet wel oppassen dat je niet 'de trucjes' als trucje pur sang gebruikt.

[ Voor 25% gewijzigd door simon op 22-08-2008 19:35 ]

|>

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• savale
Thanks voor je bewerking Gerard! Haha dat scherpstellen op het gezicht doe ik eigenlijk altijd wel, maar blijkbaar niet helemaal goed gegaan. Gelukkig dat het diafragma niet te ver open staat.
De huid is wel beter zo, alleen een beetje rare vlek nog op haar wang. Tja dat contrastloze heeft ook wel weer wat, maar dat is een beetje een smaakkwestie. Misschien contrastloos z/w ofzo? Ik zal er nog eens naar kijken. Trouwens ook alvast super bedankt voor je aanbod via msn he! :D

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• SparkOne
  • Registratie: Mei 2005
  • Laatst online: 11:24
GerardHenninger schreef op vrijdag 22 augustus 2008 @ 19:06:
In overleg met Savale een andere bewerking er overheen gegooid. Beetje contrastloos (zoals fashion kan zijn).

Ennuh Savalle, niet scherpstellen op de handen maar op het gezicht :P
Ik vind hem wel beter maar er flets, te licht, zou hem iets donkerder mooier vinden, standpunt model is erg goed! Combi van beiden vind ik niks.

Canon EOS 5Dm4 | 24-70L | Segway E125S Blauw

Pagina: 1