[Idee] Tweakers.net E-Magazine

Pagina: 1
Acties:

• sebastius
  • Registratie: September 2000
  • Laatst online: 20-02 14:09

sebastius

Laten we lekker link gaan doen

Topicstarter
Nu ik een paar dagen mijn e-Reader binnen heb (in mijn geval Sony PRS505), en er steeds meer tweakers zo'n ding hebben, en meer en meer tweakers ultra mobiele laptops aanschaffen bedacht ik me dat het misschien tijd is voor Tweakers.Net Magazine (werktitel ;) )

In zo'n digitaal tijdschrift dat wekelijks of tweewekelijks kan verschijnen zouden interessante artikelen en nieuwsoverzichten samen kunnen vallen met mooie editorials/columns van de redactie, Best Buy Guides en productreviews.

De truc wordt natuurlijk om het bij zoveel mogelijk mensen leesbaar te krijgen zonder jezelf een breuk te werken aan layoutklussen op verschillende formaten. E-Pub van Adobe is zo'n handig formaat, leesbaar op ereaders en op PC (het is eigenlijk PDF met een twist)

Waarom een magazine tegenover een altijd actuele website? Tja, ik lees graag artikelen onderweg, of lui op de bank/bed, en niet op een beeldscherm. En ik denk met mij wel meer tweakers, maar goed, dat zullen jullie beter in kunnen schatten :).

Ikzelf denk dat het materiaal dat op T.Net verschijnt, vooral de wat uitgebreidere artikelen, beter/vaker gelezen zullen worden als het in een magazine format verschijnt.

Zelfs het NRC is bezig met een e-paper, dan kan de meest vooruitstrevende tech-site van Nederland toch niet achterblijven? ;)

Edit: Oeps, niet gesearched. Het is al eerder gevraagd. Maar ik stel de vraag voor specifiek een digitaal mag, niet meer op papier. Misschien helpt dat :P

[ Voor 5% gewijzigd door sebastius op 20-08-2008 22:46 ]

• Wiethoofd
  • Registratie: Juli 2007
  • Laatst online: 16-01 06:54

Wiethoofd

Broadcast TOM

Op zich een leuk idee, maar als je zegt dat hij een à tweewekelijks uit moet komen zet je te veel druk op de t.net redactie. Je zou wel alle FP artikelen onder reviews/tests/.plans etc. er in kunnen plakken.

Verder een userreview de aandacht geven geeft users ook weer extra stimulans om goede reviews te schrijven.

Ik heb nog nooit gehoord van zo'n e-Reader, ik lees keurig alles weg op m'n 2x 22" dus mij hoor je niet klagen :+ Verder is er ook nog de t.net daily nieuwsbrief: http://tweakers.net/my.tnet/nieuwsbrief/output die je door zou kunnen nemen of porten naar de e-reader.

Volg me op Twitter/X & Bluesky

• sebastius
  • Registratie: September 2000
  • Laatst online: 20-02 14:09

sebastius

Laten we lekker link gaan doen

Topicstarter
Hmm, maandelijks dan misschien? Kijk het tijd-raam is nog niet bepaald, dat mag de redactie lekker doen :)

• Falcon
  • Registratie: Februari 2000
  • Laatst online: 21-11-2025

Falcon

DevOps/Q.A. Engineer

ALS ze het al doen :).. je kunt natuurlijk ook gewoon de content van Tweakers binnen halen via RSS en daarna omzetten naar het formaat wat je ook maar wil. Daarna kun je het onderweg meenemen.

Wat Tweakers.net wel zou kunnen doen is hun content in meerdere formaten beschikbaar te maken. Zo ook een e-book formaat. Maar volgens mij is er een rss2ebook programma op internet te vinden. Deze zet het 's ochtends even voor je klaar en uploaden naar je ebook maar. Hoe het tooltje heet? geen flauw idee.. maar is vast via i-net te vinden :) En anders lijkt het mij een goed idee om deze te gaan maken.

"We never grow up. We just learn how to act in public" - "Dyslexie is a bitch"

Verwijderd

Ik weet niet of sony software ook die functie heeft, maar op men cybook kan ik gewoon met de mobipocket creator de dagelijkse RSS streams binnennemen. Peanuts ;)

• mithras
  • Registratie: Maart 2003
  • Niet online
Zeg maar zoiets maar dan in pdf-achtige vorm met alleen de hoogtepunten van die maand :?

• Rataplan
  • Registratie: Oktober 2001
  • Niet online

Rataplan

per aspera ad astra

Gewoon een pdf'je van een dagoverzicht of een review maken is geen redactieklus, dat kan je best zelf even doen. Zat software die dat wel even voor je regelt en wij hoeven ons dan niet met de quirks van jouw e-reader bezig te houden :)

Over de kwaliteit van de online-fratsen van Neerlands dagbladen laat ik me maar even niet uit :+ maar die leveren van oudsher al een ander product dan wij en willen dat vast naar de moderne tijd vertalen. Ik wens ze er veel succes mee maar ik geloof persoonlijk niet dat e-distributie van content voor internetloze apparatuur nog een hoge vlucht gaat nemen. Alleen als mobiel internet erg duur blijft, heeft zoiets kans van slagen, maar ik acht de kans niet heel groot dat we daar veel tijd en moeite in gaan investeren. Niet nul, maar ook niet heel groot :)

Journalism is printing what someone else does not want printed; everything else is public relations.

Pagina: 1