[Logitech z5500] Headphone output: crap ?

Pagina: 1
Acties:

• INTERPOL
  • Registratie: April 2006
  • Laatst online: 05-01-2024
Ben twee weekjes in het bezit van een Logitech Z5500 en ben nu Editors aan het luisteren via headphone output. Klinkt bagger. De zang lijkt net opgenomen te zijn in m'n badkamer. M'n headphones klinken nochtans super op m'n gewone stereo. Weet dat de Z5500 geen instrument is om ideaal naar (rock-)muziek te luisteren maar dit is echt teleurstellend. Iemand die me alsnog kan helpen dit via (software) player te overkomen.

• Wiethoofd
  • Registratie: Juli 2007
  • Laatst online: 04-04 17:20

Wiethoofd

Broadcast TOM

zit je stekkertje wel helemaal in de uitgang, omdat als hij er niet compleet inzit geen 'Headphones' op de console weergeeft en dus 5.1 (waarvan jij alleen de front hoort) uitstuurt. (ik heb een Z-5400 en hetzelfde ervaren)

Verder het frontaudio gedeelte van je computerkast proberen sluit uit of je console-headphoneuitgang stuk is.

Volg me op Twitter/X & Bluesky

• INTERPOL
Uhu, ik krijg wel degelijk Effect: Headphones op m'n control...

• Wiethoofd

Wiethoofd

Broadcast TOM

en wat als je je geluidskaart (welke heb je?) op 2.0/2.1 zet?
wat als je nog eens een ander setje oortjes pakt, een normale set 2.x computerboxen
en heb je je frontaudio van je computer al getest?

• INTERPOL
Wiethoofd schreef op woensdag 20 augustus 2008 @ 22:27:
en wat als je je geluidskaart (welke heb je?) op 2.0/2.1 zet?
klinkt al vele malen beter :-)

Heb een Creative XFI. Ik kan daar wel automatisch headphone settings gebruiken, maar maakt geen verschil uit. Jouw tip zorgt er in ieder geval voor dat Interpol niet als Editors gaat klinken :) thx

• Wiethoofd

Wiethoofd

Broadcast TOM

ik heb zelf een X-Fi Extreme Gamer en gewoon op 5.1 instellingen staan en mijn console zet em keurig van 6 Ch direct naar Headphones als ik die er in druk.

probeer ook eens andere muziek en een youtube-clip ofzo.

• INTERPOL
Heb hetzelfde kaartje. M'n console doet het prima hoor, maar blijkbaar moet ik, zoals je voorstelt, de settings op 2.0 zetten :-)

• Wiethoofd

Wiethoofd

Broadcast TOM

dat zou niet moeten hoeven, maar als je dezelfde kaart als ik heb, heb je waarschijnlijk ook je front audio aangesloten op je kaart, test die eens met dezelfde oordopjes en je geluidskaart ingesteld op 5.1 maar dan 'automatisch hoofdtelefoon detecteren' inschakelen

Pagina: 1