Linksys WRT610N gigabit LAN probleem

Pagina: 1
Acties:

• robertwebbe
  • Registratie: April 2005
  • Laatst online: 07:30

robertwebbe

Robert Webbe

Topicstarter
Ik heb vandaag mijn Linksys WRT610N ontvangen en een van de eisen die ik had voor mijn nieuwe router was dat de LAN poorten gigabit LAN ondersteunen. Echter... beide apparaten die ik hier heb die een gigabit LAN interface hebben verbinden op 100 Mbps. Een van de apparaten, mijn laptop, connect op het netwerk op de zaak wel prima op gigabit LAN, de drivers e.d. zijn dus wel in orde.

Ik heb ook lopen zoeken in de instellingen van de WRT610N maar kan niets vinden.
Zijn er wellicht mede-tweakers die dit probleem ook hebben en wellicht al hebben weten op te lossen?

Verwijderd

robertwebbe schreef op woensdag 20 augustus 2008 @ 21:49:
Ik heb vandaag mijn Linksys WRT610N ontvangen en een van de eisen die ik had voor mijn nieuwe router was dat de LAN poorten gigabit LAN ondersteunen. Echter... beide apparaten die ik hier heb die een gigabit LAN interface hebben verbinden op 100 Mbps. Een van de apparaten, mijn laptop, connect op het netwerk op de zaak wel prima op gigabit LAN, de drivers e.d. zijn dus wel in orde.

Ik heb ook lopen zoeken in de instellingen van de WRT610N maar kan niets vinden.
Zijn er wellicht mede-tweakers die dit probleem ook hebben en wellicht al hebben weten op te lossen?
En als je nou op de PC forceert dat ze niet meer auto-sensen maar 1000mbit full/half duplex (beide ff proberen) instelt in je NIC settings?

• robertwebbe

robertwebbe

Robert Webbe

Topicstarter
Heb ik ook al geprobeerd maar dan vind die geen netwerk meer... Alsof er helemaal geen gigabit LAN ondersteuning aanwezig is.

• tozzke
  • Registratie: Oktober 2001
  • Laatst online: 06:07

tozzke

aka tozzert

klopt de bekabeling wel? (8 aderig afgemonteerd?)

• Shuriken
  • Registratie: November 1999
  • Laatst online: 04-03 14:29

Shuriken

Life is all about priorities

Qoute van Linksys WRT610N product pagina

The Ultra RangePlus Wireless-N Broadband Router is really three devices in one box. First, there's the Wireless Access Point, which lets you connect to the network without wires. There's also a built-in 4-port full-duplex 10/100 Switch to connect your wired-Ethernet devices together. Finally, the Router function ties it all together and lets your whole network share a high-speed cable or DSL Internet connection.

Dus gigabit kan je wel vergeten lijkt me.

I rather have a bottle in front of me, then a frontal lobotomie

• tozzke
  • Registratie: Oktober 2001
  • Laatst online: 06:07

tozzke

aka tozzert

^^ dat zou het ook weleens kunnen zijn :+

• robertwebbe

robertwebbe

Robert Webbe

Topicstarter
Shuriken schreef op zaterdag 23 augustus 2008 @ 11:18:

The Ultra RangePlus Wireless-N Broadband Router is really three devices in one box. First, there's the Wireless Access Point, which lets you connect to the network without wires. There's also a built-in 4-port full-duplex 10/100 Switch to connect your wired-Ethernet devices together. Finally, the Router function ties it all together and lets your whole network share a high-speed cable or DSL Internet connection.

Nee, het moet werken, het staat duidelijk in de specificaties en groot op de verpakking. De bovenstaande tekst zal wel gekopieerd zijn van een ouder product waar ze vergeten zijn om de tekst aan te passen.

Maar inmiddels heb ik nu 1 werkende situatie! :*)
De notebook waar ik dit bericht mee tik, heeft een 1.0 Gbps verbinding. De kabel is een x over kabel dus het moet blijkbaar aan de bekabeling liggen. Met mijn oude router maakte dat blijkbaar niet uit, alle kabel werkte. Ik dacht dat de WRT610N net zo goed zo auto sensen maar blijkbaar dus niet. Ik zal me nu even gaan verdiepen in de bekabeling en ik denk dat daar de truuk zal zitten.

Verwijderd

Shuriken schreef op zaterdag 23 augustus 2008 @ 11:18:

Dit dacht ik eerst ook, maar als je verder kijkt in de specs zie je dat ie wel degelijk Gigabit moet ondersteunen. Al haal je in de praktijk maar iets van 600/700mbit.

• robertwebbe

robertwebbe

Robert Webbe

Topicstarter
Verwijderd schreef op zondag 24 augustus 2008 @ 13:33:
[...]
Dit dacht ik eerst ook, maar als je verder kijkt in de specs zie je dat ie wel degelijk Gigabit moet ondersteunen. Al haal je in de praktijk maar iets van 600/700mbit.
Heb je zelf ook een WRT610N? Of een andere router met gigabit LAN? Zo ja, welke?

Verwijderd

robertwebbe schreef op zondag 24 augustus 2008 @ 21:16:
[...]

Heb je zelf ook een WRT610N? Of een andere router met gigabit LAN? Zo ja, welke?
Ik heb een Gb switch met een 100mbit routertje voor de DHCP meuk :)

Verwijderd

Ik heb hetzelfde soort probleem met precies dezelfde router , ook V1.

Zit nu op de laatse firmware met de router (1.00.03 B15).

M'n controle dat het niet aan bekabeling cq. devices ligt is m'n Netgear GS108 gigabyte switch.
M'n QNap NAS (T239) connect met 1Gb met deze switch maar direct op de router wordt het een magere 100Mbs.

De router heeft echt een probleem met LAN port speed. Ook ik heb van alles geprobeerd, auto-sensing aan, auto uit,
MTU alles fixen op 1500 ipv auto etc etc.

Iemand al contact gezocht met Linksys hierover??

Edit: Op linksys forum gezocht en dit ontdekt....
Cat6 ipv Cat5e noodzakelijk?
Edit2: Ook ontdekt dat er gesproken wordt over een fout in de manual => blauw zou 1Gbs moeten zijn maar is in feite 100 Mbs, en groen zou 100 Mbs moeten zijn maar is in feite 1Gbs 8)7
Rofl, denk dus dat alleen m'n Nas op 1Gb connected is en de rest niet |:(

[ Voor 30% gewijzigd door Verwijderd op 17-09-2009 23:51 ]

Pagina: 1