Wifi: de ene keer werkt het, andere keer nauwelijks

Pagina: 1
Acties:

• tbenschop2
  • Registratie: Maart 2005
  • Laatst online: 10-02-2021
Ik heb op de begane grond een Linksys WRT54G zender staan, en boven op zolder staat miojn PC met een Belkin PCI-insteekkaart ontvanger.

Nu is de ene keer de ontvangst prima, continu, en een dag later is het bagger. Ik heb al twee keer gemerkt dat het -als het weer eens bagger is- soms helpt als ik het kanaal verander. standaard is dat geloof ik 11, toen ik hem op 13 zette was het in een keer prima. Een dag later (heb de computer 's nachts uitgedaan maar hij stond de volgende dag nog steeds op 13) is het weer bagger. Ik zet hem nu op 9 en .. goede ontvangst.
Rara, hoe kan dit? Ik verander liever niet elke keer van kanaal (dit is ook nog eens heel lastig omdat je met een rotverbinding bijna niet bij de web-based instellingen van de router komt)..

Iemand een idee?

[ Voor 4% gewijzigd door tbenschop2 op 21-08-2008 19:49 ]

• tbenschop2
Ik was er al bang voor dat dit euvel zelfs de Tweakers te boven gaat...

Dit krijg ik zo ongeveer in een 13 minuten 'graph' van Newsleecher:

Afbeeldingslocatie: http://members.home.nl/timenpetra/1.jpg

Wisselen van kanaal lukt nu nauwelijks meer en heeft ook geen zin. Daar heeft het denk ik dus niets mee te maken. Wat wel?

[ Voor 70% gewijzigd door tbenschop2 op 21-08-2008 19:43 ]

• redfox314
  • Registratie: December 2004
  • Laatst online: 02-03 10:17
bursty throughput heb ik ook last van gehad. Bij mij is dat vanzelf weggegeaan met een reinstall van mijn firewall.

• BèR
  • Registratie: Mei 2002
  • Laatst online: 20-11-2022
Nou, ik denk eerder dat je buren hun routers op auto hebben staan, en zo gauw ze merken dat jij van kanaal verandert gaan ze proberen storing te ontwijken door van kanaal te veranderen, en dat mislukt omdat een router natuurlijk nooit slim genoeg is om in een complexe situatie het juiste kanaal te kiezen. Of heb je geen naburige WLANs?

• Henkje.doc
  • Registratie: November 2005
  • Laatst online: 02-02 15:48
BèR schreef op vrijdag 22 augustus 2008 @ 11:33:
Nou, ik denk eerder dat je buren hun routers op auto hebben staan, en zo gauw ze merken dat jij van kanaal verandert gaan ze proberen storing te ontwijken door van kanaal te veranderen, en dat mislukt omdat een router natuurlijk nooit slim genoeg is om in een complexe situatie het juiste kanaal te kiezen. Of heb je geen naburige WLANs?
Soortgelijke situatie heb ik zelf ook gehad en is voor mij de reden geweest om weer terug te gaan naar de ouderwetse kabel.

In een bepaald vertrek had ik meer signaalsterkte van de buren dan van mijn eigen router.

Verschilt het signaal nog per kamer / verdieping?

• L01
  • Registratie: December 2003
  • Laatst online: 10-03 15:17

L01

Volgens mij zijn die WRT54G's gewoon crap, zoek maar eens op dit forum en je ziet alleen maar negatieve reacties.
Ik heb er zelf ook een en ook continu problemen...

Hi, I'm a signature virus. Put me in your signature to help me spread.

• Deef_K
  • Registratie: September 2007
  • Laatst online: 10-03 22:35
Zelfde euvel gehad (2x met zelfde router), plus dat de router soms gewoon spontaan uit en aan ging. Gelukkig had ik de bon nog en hadden ze voor mij een WRT54G2 besteld. Deze doet het optimaal, zeker een aanrader. Is er eentje met interne antenne en nog nooit een disconnect gehad. Twee weken in bezit.

Afbeeldingslocatie: http://ecx.images-amazon.com/images/I/41hNqbfynXL._SL500_AA280_.jpg

[ Voor 28% gewijzigd door Deef_K op 22-08-2008 11:47 ]

• Exorcist
  • Registratie: Maart 2002
  • Niet online

Exorcist

Uitdrijvûrrrr!

Neefdave schreef op vrijdag 22 augustus 2008 @ 11:46:
Zelfde euvel gehad (2x met zelfde router), plus dat de router soms gewoon spontaan uit en aan ging. Gelukkig had ik de bon nog en hadden ze voor mij een WRT54G2 besteld. Deze doet het optimaal, zeker een aanrader. Is er eentje met interne antenne en nog nooit een disconnect gehad. Twee weken in bezit.

[afbeelding]
Deze heb ik ook, is toch gewoon een WRT160N?

/hmm nee, ziet er iets anders uit

[ Voor 3% gewijzigd door Exorcist op 22-08-2008 11:54 ]

• tbenschop2
Bedankt voor de reacties...
@redfox: ik heb zelf helemaal geen firewall.
@Ber: ja er zijn meestal 2 andere WLAN's die ik kan zien (van de buren). Overigens beide onbeveiligd.
@Henkje: hmm niet echt veel zin om met de PC te gaan slepen eerlijk gezegd :)
@ de rest: zou goed kunnen dat de router bagger is. Het rare is dat ik wel altijd vol bereik heb volgens Windows. Ik heb het bonnetje nog wel van de WRT54G, alleen issie al een half jaar oud. In ons vorige huis gaf die geen problemen.. Vraag me af hoe ze daar bij Mediamarkt mee om gaan...

Overigens.. Ik hem net weer gereset (de router), verder niks ingesteld (ook geen beveiliging) en alles loopt weer als een zonnetje. Zou het met de beveiliging te maken kunnen hebben (ik had WPA Personal gebruikt)?

• redfox314
  • Registratie: December 2004
  • Laatst online: 02-03 10:17
het encryptie gegeven is het zwaarste op de router en op je pc. Het zou dus kunnen dat het ding processorruimte genoeg overhoudt om degelijke throughput te geven als je die uit zet maar door een of ander hardware probleem niet genoeg ruimte overhoud om serieuze throughput te geven met encryptie. Heel het argument valt natuurlijk als de encryptie in hardware is geïmplementeerd dat weet je gewoon niet. Het lijkt heel hardt op de de episode die mijn laptop had toen hij last had van oververhitting die werd dan met periodes ineens enorm traag.
Pagina: 1