Geluidsprobleem op XXODD notebook met Via chipset

Pagina: 1
Acties:

• RealAlcatraZ
  • Registratie: Mei 2004
  • Laatst online: 01-01 23:11
Ik heb een XXODD laptop van ongeveer 1,5 jaar oud.
Helaas heb ik de originele cd niet meer met de drivers en staan er geen drivers voor dit type op de XXODD site. (XNi660s is het).

Nu ben ik niet voor 1 gat te vangen dus drivers op de diverse sites gezocht. Chipset is van Via dus die drivers gedownload, Via/S3 drivers voor de videokaart en Vinyl drivers voor de VT8237/R South Bridge.

Deze driver dus:

http://www.viaarena.com/d...1&CatID=1010&SubCatID=104

Installeert prima, lijkt het te doen, maar: alle geluiden klinen alsof ze op 2 bit 5 khz kwaliteit worden afgespeeld of een mp3 van 2kbps of zoiets belachelijks. Muziek is er niet uit op te maken Het geldt voor al het geluid wat via de wave uit gaat: windows geluiden, mp3's, websites, alles.

Het zouden de juiste drivers moeten zijn en er staan geen effecten aan ofzo dat het zo raar klinkt. Iemand dit aan de hand gehad (wellicht met een ander type laptop maar ook met deze of vergelijkbare chipset).
Als ik iets aansluit op de line-in dan klinkt dat prima, het ligt dus niet aan de speakers.

Draai Windows XP Home met SP3.
Laptop heeft 2GB geheugen, 160GB harddisk en een T2050 processor (1,6ghz pentium dual core)

• M2M
  • Registratie: Juli 2006
  • Laatst online: 10:02

M2M

medicijnman

misschien toch gewoon even mailen naar de winkel / webshop waar je de laptop gehaald hebt. Meestal zijn die wel bereid om de drivers online te zetten (waar ze normaal ook staan. sommige sites moet je echter wat harder zoeken om te vinden wat je zocht) of een cd'tje te sturen. Je hebt toch een bergje geld uitgegeven voor die laptop, dan is dat kleine beetje service toch geen overbodige luxe :)

-_-