Auto power feature externe hdd werkend krijgen op firewire

Pagina: 1
Acties:

• MaDLiVe
  • Registratie: November 2000
  • Laatst online: 10:29

MaDLiVe

.-Observer-.

Topicstarter
Wellicht dat sommige mac gebruikers ook dit volgende probleem herkennen, zowel de search als google boden beide geen uitkomst.

Omschrijving:
Ik heb 2 externe hardeschijven welke beide een automatisch power feature ondersteunen betreffende in of uit schakelen van de schijven. Erg handig want elke keer aan en uit knopjes indrukken is ook niet altijd even handig. De schijven ondersteunen deze functie voor de volgende interfaces: USB en Firewire. (Het gaat om ee Iomega minimax, een WD mybook en een mac mini)

Het probleem:
Via USB werkt dee feature perfect, maar aangezien mijn usb poortjes aansluiting en bandbreedte via USB redelijk beperkt is wil ik graag 1 van de schijven via firewire aansluiten. Echter lukt het me niet om deze feat via firewire aan de praat te krijgen. De schijf blijft wanneer verbonden met firewire, constant aanstaan.

Ideeen?:
Het eerste idee is natuurlijk dat er altijd spanning blijft lopen op de FW poort, zelfs als de mac uit gezet wordt. Voor USB is dit niet het geval, de gehele spanning, of de spanning nodig voor het off signaal, valt weg wanneer de mini wordt uitgezet.

Ik vraag me dus af of je de power van de FW poorten automatisch kan laten wegvallen wanneer de mini wordt uitgezet. Iemand goeie suggesties?

{\/}/-\[) [_[ \/(-© - Turn off your mind, relax and float downstream. Volg mijn disease outbreak detective en andere geweldige Avonturen

• Mad_Demon
  • Registratie: November 2001
  • Laatst online: 06-02 17:38

Mad_Demon

de dokter

Ik heb hier 2 WD MyBooks (Home edition en Studio edition) staan die zonder problemen over FW uit zichzelf uitschakelen. Welke versie van OS X heb je?

[ Voor 12% gewijzigd door Mad_Demon op 20-08-2008 19:34 ]

The art of medicine consists in amusing the patient while nature cures the disease. ~Voltaire

• MaDLiVe
  • Registratie: November 2000
  • Laatst online: 10:29

MaDLiVe

.-Observer-.

Topicstarter
10.5.4

{\/}/-\[) [_[ \/(-© - Turn off your mind, relax and float downstream. Volg mijn disease outbreak detective en andere geweldige Avonturen

• Dieter
  • Registratie: Januari 2001
  • Laatst online: 20-07-2021
Moet bekennen dat mijn WD Studio 1Gb ook soms "hangt" dan kan ik hem zelfs niet mounten oid. ook Wanneer de MAC afsluit blijft hij draaien. Moet hem daarvoor echt van de stroom halen en dan doet hij het weer.

• swiv98
  • Registratie: Juli 2003
  • Laatst online: 04-02 15:43
Mijn "WD My Book Studio Edition II" hangt aan de FW800 en lijkt aardig auto-powerdown te zijn.
Ik zeg met nadruk 'lijkt', want hij heeft ook wel een beetje een eigen willetje. Gaat vaak uit en 1 minuut later weer aan etc. Combinatie van Spotlight en Timemachine hoop ik dan. Maar daar gaat het nu niet om...

Echter, wat bij mij altijd al geinstalleerd staat is de meegeleverde software die de status van die disk(s) in de gaten houdt. Zorgt die niet voor extra aan/uit funcionaliteit, eventueel? Heb jij die ook staan?

Edit: ik weet wel zeker dat mijn schiijf UIT gaat als de iMac ook UIT gaat. En andersom ook voor aan. Dat werkt prima. Dus ligt jouw probleem bij de schijf? Of toch bij FW-instellingen op de mini?

[ Voor 16% gewijzigd door swiv98 op 21-08-2008 14:33 . Reden: OP nog eens gelezen... ]

• reiker
  • Registratie: September 2000
  • Laatst online: 06:33

reiker

dan jij!

Hier ook geen problemen voor wat betreft de auto power-off functionaliteit met m'n WD My Book Studio 1TB over FireWire (800)...
Herken wel het "probleem" dat de schijf af en toe als vanzelf in standby gaat, om vervolgens 5 seconden later weer te gaan starten. Maar dat heeft me nog niet echt gestoord...

Zo gezegd, zo gedaan.

Pagina: 1