Toon posts:

[win2003] nieuwe rdp client. rdp sessie in citrix sessie.

Pagina: 1
Acties:

Verwijderd

Topicstarter
situatie:

citrix desktop sessie opzetten (90% van mijn xp desktop). Vanuit de citrix sessie een rdp sessie fullscreen opzetten en in die rdp sessie werken.

met de oude client werktte dit prima. Ik had een rdp sessie die "fullscreen" in de citrix sessie zat. Met de nieuwe client lijkt dit ook te werken, echter de fullscreen lijkt opeens net zo groot als je "xp desktop" zonder dat je scrollbalkjes hebt. Je mist daardoor de onderkant en de rechterkant van je rdp sessie, waardoor je o.a. je startbalk op je scherm mist (best lastig als je wilt afloggen :))

Weinig tot geen informatie hierover kunnen vinden, maar het is een verdraaid lastige "feature".

heeft iemand dit zelfde probleem en liefst ook nog een oplossing (behalve de size van je sessie van tevoren opgeven natuurlijk)?

Verwijderd

Om eerlijk te zijn snap ik er geen bal van wat je bedoeld.

Misschien een screenshot of wat duidelijke uitleg?
Ik gebruik zelf ook RDP via Citrix i.v.m. meerdere desktops van diverse klanten die ik publiseer via citrix, maar wat je nou bedoeld is mij niet duidelijk.

• alt-92
  • Registratie: Maart 2000
  • Niet online

alt-92

ye olde farte

Gheh - doe op z'n minst eens een versienummertje geven van de MS RDP client dan? ;)

ik heb een 864 GB floppydrive! - certified prutser - the social skills of a thermonuclear device

Verwijderd

Topicstarter
6.0.6000.16386 (voor win2k3) volgens mij de laatste versie voor win2k3

Een een screenshot van een blauw (nee geen bsod) scherm met een paar icontjes schiet niet echt op imho.

Misschien begrijp je dat als ik mijn sessie verklein en mijn taakbalk flink omhoog trek (een centimeter of 10 hoog) en vervolgens mijn sessie weer fullscreen maak, ik me taakbalk net zie.

Zelf een beetje lopen spitten en er lijkt een probleem te zijn met de functie GetWindowExtEx(). Deze bepaald je max x en y van je desktop. Echter dit probleem wordt niet aangekaart (alleen 2 schermen of widescreens).

• elevator
  • Registratie: December 2001
  • Niet online

elevator

Officieel moto fan :)

Is dit ook als je een 'nieuwe' sessie maakt en de slider eens handmatig op bv. 1024x768 zet, connecteert, disconnecteert, en de slider op fullscreen zet?

Ik heb oveigens op mijn 2003 Citrix servers (PS 4.5, Rollup02) het probleem niet kunnen reproduceren, dus ik denk niet dat het een algemeen probleem is :)

Verwijderd

Topicstarter
ik ben er intussen ook achter dat het niet voorkomt op alle servers... ik denk dat ik de citrix beheerders maar eens ga schoppen, dan mogen ze zoek-de-verschillen gaan spelen :)
Pagina: 1