[SBS 2003] Exchange, mail komt terug (foutcode: #5.1.1)

Pagina: 1
Acties:

• swarthur
  • Registratie: Februari 2005
  • Laatst online: 22-03-2025
Geachte forumbezoekers,

Sinds kort maken we gebruik van SBS 2003 met Exchange. We hebben alleen een aantal problemen met onze email. Waarschijnlijk is het een instelling en zo opgelost maar ik kan het niet vinden.

1. Als we mailen naar een email adres dat in beheer is van ons bedrijf (bijv piet@mijnbedrijf.nl) maar die zit niet aangesloten op Exchange (dus heeft gewoon thuis een pop3 account) krijgen we bijna altijd foutco 5.1.1. heeft iemand enig idee hoe we dit kunnen oplossen?

2. Bij sommige email adressen krijgen we de melding "SMTP error from remote mail server after RCPT" en ook de foutmelding: "#5.3.0 smtp;553 5.3.0 Spam blocked"

Waarschijnlijk heeft het met de instellingen voor mijn domein te maken. We maken gebruik van telfort internet (helaas).

Alvast bedankt

Verwijderd

De eerste komt doordat jou exchange denkt dat hij alle records voor jou domain kent. Wat hier dus niet het geval is. Ben er een beetje uit, dus hoe de instelling precies heet weet ik niet meer :) (exchange authorative for mail domain googlen ?)

Maar je hebt iig een gratis kick en wie weet kan de volgende het zo oplepelen.

Voor je 2de moet je wat meer info geven. Je relayed al je email via telfort internet of stuur je het direct naar andere mailservers?

• swarthur
Ik krijg deze melding:
[/quote]
Mail rejected by Windows Live Hotmail for policy reasons. We generally do not accept email from dynamic IP's as they are not typically used to deliver unauthenticated SMTP e-mail to an Internet mail server
[quote]
Van bijv een Hotmail account terug. Bij de server kan ik het volgende instellen maar wat ik hier exact moet invullen weet ik niet. Ik krijg de keuze tussen: "use DNS to route e-mail" of "Forward all e-mail to e-mail server at your ISP". Momenteel staat de eerste optie aan (wat dus waarschijnlijk de foutmelding geeft). Als ik de 2e optie kies, moet ik daar dan de mail server invullen van mijn domein (bijv mail.mijndomein.nl) of die van telfort?

Alvast bedankt!

• Bastien
  • Registratie: Augustus 2001
  • Niet online

Bastien

Probleemeigenaar

Als je IP niet voorzien is van een rDNS record of idd in een lijstje staat van Hotmail, is er maar een optie: relayen via je ISP. Dan moet je daar dus de smtp-server van telfort neerzetten.

Je privacy is voor het eerst geschonden bij de eerste echo. Daarna wordt het er de rest van je leven niet meer beter op.

• CAP-Team
  • Registratie: April 2000
  • Laatst online: 07-02 14:11

CAP-Team

XBL: CAPTeam

Precies je moet dus al je uitgaande mail via de relay- of mailserver van je provider naar buiten sturen.

Microsoft Surface Pro 6 | Samsung Galaxy S21FE | XBOX Series X

• LordMorgoth
  • Registratie: April 2003
  • Niet online

LordMorgoth

Valar Morghulis!

Dat is de smarthost dus. Draai de CEICW (Configure E-mail and Internet Connection Wizard) en geef bij de SMTP server van je internetprovider aan.

Valar Morghulis! All men must die -- Jaqen H'ghar

• pennenlikker
  • Registratie: Oktober 2007
  • Laatst online: 20-01 15:13
gewoon revDNS aanvragen voor je wan ip

Tact is the ability to tell someone to go to hell in such a way that they look forward to the trip

• swarthur
Helaas geeft het invullen van de smtp server bij sommige email adressen ook problemen.

[/quote]
There was a SMTP communication problem with the recipient's email server. Please contact your system administrator.
<mijndomein.com #5.5.0 smtp;550-Verification failed for <user@mijndomein.com>
[quote]

een revDNS kan ik aanvragen bij mijn provider?

bedankt!

• pennenlikker
  • Registratie: Oktober 2007
  • Laatst online: 20-01 15:13
swarthur schreef op donderdag 21 augustus 2008 @ 12:49:
Helaas geeft het invullen van de smtp server bij sommige email adressen ook problemen.

[/quote]
There was a SMTP communication problem with the recipient's email server. Please contact your system administrator.
<mijndomein.com #5.5.0 smtp;550-Verification failed for <user@mijndomein.com>
[quote]

een revDNS kan ik aanvragen bij mijn provider?

bedankt!
jup

Tact is the ability to tell someone to go to hell in such a way that they look forward to the trip

• swarthur
Waarom krijg ik foutmeldingen als ik de smtp server van telfort gebruik? dat zou eigenlijk gewoon moeten werken toch? Ik heb ergens op internet gelezen dat revDNS nogsteeds er voor kan zorgen dat je email wordt gemarkeerd als 'spam', klopt dit?

Verwijderd

voor dit eens uit:

telnet mail.domain.nl 25

helo domain.nl
mail from: user@mijndomain.nl
rcpt to: mail@user
data
subject: test
.

Als je ergens een error krijgt graag even posten en maak geen tikfouten :)

• swarthur
Kun je aangeven bij welke ik de smtp server van tiscali moet invoeren? of hoeft dat helemaal niet in jou voorbeeld?

Verwijderd

Je moet het volgende nagaan:

Als de exchange organisatie het domein beheert, zal alle mail die naar het domein gestuurd worden, binnen de exchange verwerkt worden en zal het niet eerst naar buiten gestuurd worden.
Dit kun je controleren door exchange system manager op te starten en naar recipients te gaan daarna naar recepient policies en dubbelklikken op de policy. (bijv. default policy als er maar 1 is).
Ga naar tab e-mail adresses, daar vind je alle domeinen die beheert worden door exchange.

vraagje:
Heet het domein van je AD hetzelfde als je maildomein?

Zo ja? Dan dien je in de lokale dns server ook mx records aan te maken die verwijzen naar het ip van je exchange server.
Zo nee? Zijn in je dns server de doorstuur servers wel goed ingevuld?
Open dns en rechtermuisknop op "server naam" kies eigenschappen, kies tabblad doorstuurservers.
Vul bij de lijst met ip-adressen de dns servers in van je internet provider.

De foutmeldingen van bijv. hotmail/live etc. over dynamic ip adressen ga je nooit kwijt raken.
Dit heeft te maken met het feit dat Telfort geen vast ip adressen toekent aan je internet verbinding maar een dhcp (dynamisch) adres.
Je moet hiervoor een andere provider kiezen. (bijv. xs4all only).

Het probleem wat je nu ook hebt is dat wanneer je router een keer uitgaat, je een ander ip adres krijgt op de wan kant, waardoor ook je mail niet meer afgeleverd kan worden op je exchange server.
Je moet dan weer bij je provider de mx records wijzigen in het nieuwe ip.
(of dyndns.com gebruiken natuurlijk ;) )

• swarthur
Het grootste probleem is momenteel deze foutcode:

[/quote]
<mijndomein.com #5.5.0 smtp;550-Verification failed for <username@mijndomein.com>>
[quote]

Mijn ad domein is niet het zelfde als mijn maildomein.

• Bastien
  • Registratie: Augustus 2001
  • Niet online

Bastien

Probleemeigenaar

Is je hostname van de mailserver wel opgenomen in de dns records? Dus als je bijvoorbeeld mail.domein.com gebruikt als hostname moet die ook wel echt bestaan. En ook moet je een van je mx records als het even kan daar naartoe verwijzen.

Je privacy is voor het eerst geschonden bij de eerste echo. Daarna wordt het er de rest van je leven niet meer beter op.

• swarthur
Bastien schreef op donderdag 21 augustus 2008 @ 21:40:
Is je hostname van de mailserver wel opgenomen in de dns records? Dus als je bijvoorbeeld mail.domein.com gebruikt als hostname moet die ook wel echt bestaan. En ook moet je een van je mx records als het even kan daar naartoe verwijzen.
Sorry dit is voor mij niet helemaal duidelijk. Bedoel je met 'hostname van de mailserver' de server van telfort (dus smtp.telfort.nl) of bedoel je daarmee het domein waaruit mijn email adressen bestaan?

Verwijderd

Kijk je kunt mail sturen via 2 manieren.
Je laat je eigen exchange server de mail via DNS direct afleveren bij de ontvanger of...
Je gebruikt een smarthost.
Bij die smarthost zet je de smtp server van je internet provider.

Gebruik je manier 1: dan is het noodzakelijk dat je lokale dns server goed ingesteld is, zodat jouw exchange wel alle domeinen kan vinden waar mail naar toe gestuurd word.
Gebruik je manier 2: gebruik dan wel de smtp van je "eigen" internet provider.

Beide kun je toepassen via de exchange system manager in de smtp connector.

Heb je een firewall? Check die eens. Zet hem bijv. tijdelijk uit en test het dan of het werkt.
Een firewall kan de RFC 822 handshakes niet toelaten, dan heb je ook problemen met verificatie met andere mailservers.

• swarthur
Dit snap ik. Het beste (en makkelijkste) lijkt me dan te gaan voor optie 2. Aangezien ik anders ook een revDNS moet aanvragen (toch?) en ik problemen kan krijgen als ik een ander ip adres krijg van telfort.

Ik heb ook de mailserver van telfort ingesteld bij exchange en via een 'normale' pop3 account kan ik ook prima mailen. Ik ga nog even voor de zekerheid controleren of de firewall in mijn router/modem nog aanstaat, maar dit wordt eigenlijk allemaal geregeld door de server.

• Neck
  • Registratie: Maart 2002
  • Laatst online: 28-09-2025
Is er ondertussen iemand die de <mijndomein.com #5.5.0 smtp;550-Verification failed for <username@mijndomein.com>> foutmelding bij het afleveren bij de smtp server van Telfort heeft opgelost, cq vast gesteld wat de oorzaak is?

Ik was vandaag de hele dag bezig met een een test domein en het proberen uit te mailen over smtp.telfort.nl.
Daar stuitte ik dus op dit rare probleem wat zich alleen lijkt voor te doen bij de smtp server van telfort.
(Dit gebeurd bv niet als ik de machine via een andere ISP laat gaan en hun smtp server instel (we hebben twee lijnen ter beschikking))

De lijn is laats omgegaan van een oud SpeedLinq IP naar een Telfort IP, soms verdenk ik dat dit er misschien iets mee te maken heeft.

Ik ben in de veronderstelling dat ik zonder extra aanpassingen en of configuratie 'gewoon' mijn mail moet kunnen aanbieden bij smtp.telfort.nl.

• DJSmiley
  • Registratie: Mei 2000
  • Laatst online: 06-02 11:23
'vereist' telfort niet gewoon een <@telfort.nl> in de from als je hun smtp wil gebruiken?

edit: nop, net ff getest, zou niet uit moeten maken

Kun je wel handmatig een mailsessie naar Telfort doen? (dus via telnet een mail versturen)
of toevallig een routering verkeerd waardoor ie smtp.telfort.nl (of poort 25) per ongeluk over de verkeerde lijn naar buiten trapt? (Als je een telnet sessie doet, helo-ed ie dan wel vanaf het juiste IP)

[ Voor 73% gewijzigd door DJSmiley op 01-10-2008 00:17 ]

• Neck
  • Registratie: Maart 2002
  • Laatst online: 28-09-2025
Ja, ik kan handmatig een telnet sessie starten naar smtp.telfort.nl.
Als ik dan een mail wil versturen krijg ik bij RCPT TO: dezelfde melding; '#5.5.0 smtp;550-Verification failed for'
Ik identificeer me als het IP adres van de telfort lijn, erg vreemd.

Ik ga het ook nog vanuit een andere machine testen op deze Telfort lijn, gewoon om de testserver te elimineren.
Dit voorleggen aan Telfort zal wel weer een gebed zonder end worden .. :(

• DiedX
  • Registratie: December 2000
  • Laatst online: 22:25
Kan je SMTP-Auth niet aanzetten in SBS? Lijkt me van wel. Dan zal je iets van een username && wachtwoord van telfort moeten hebben, eventueel van een POP-user.

DiedX supports the Roland™, Sound Blaster™ and Ad Lib™ sound cards

Pagina: 1