Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Vectrox
  • Registratie: Mei 2004
  • Laatst online: 18-07 12:17

Vectrox

\m/ 0_0 \m/

Topicstarter
Sinds een aantal dagen heb ik Windows Vista 64-Bit geinstalleerd op mijn PC. Voorheen had ik Windows Vista 32-bit en XP 32-bit, met beide had ik geen enkel probleem met de Nvidia drivers maar nu ik Vista x64 heb wel.

Het gebeurt puur random dat ik een BSOD krijg met de volgende drivers:

Geforce 175.19 WHQL
Geforce 175.32 WHQL
Geforec 175.39 BETA

Bij elk van deze drivers krijg ik een BSOD. Ook heb ik met elke driver de Nvidia Physx geïnstalleerd, maar deze mag niet voor een BSOD zorgen aangezien ik op een moment van BSOD geen spel aan het spelen ben.

Voorbeeld;

Ik heb een aantal 32-bit applicaties open, vervolgens open ik Total Commander. Deze wil niet opstarten en klik ik nog eens op het pictogram. Weer komt niks, maar na 2 minuten hangt de PC zich op en enkele minuten daarna komt pas een BSOD. Dit hoeft niet perse met Total Commander te gebeuren, andere applicaties zijn hier ook gevoelig voor.

Hier is een foto te vinden van de BSOD:
Afbeeldingslocatie: http://img90.imageshack.us/img90/5031/bsodoy7.th.jpg

Is dit een bekend probleem met vista x64 en wat is de oplossing ?

Personal Homepage

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• tiguan
  • Registratie: December 2000
  • Laatst online: 07:20
Nee dat is geen zeker geen bekend probleem. Heb zelf ook Vista 64bit met Nvidia drivers. Nooit problemen mee. Maar jouw kaart ondersteunt Nvidia Physx toch niet, of begrijp ik dat nou verkeerd. Misschien slim om die software eerst even te uninstallen.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Vectrox

Vectrox

\m/ 0_0 \m/

Topicstarter
tiguan schreef op woensdag 20 augustus 2008 @ 17:53:
Nee dat is geen zeker geen bekend probleem. Heb zelf ook Vista 64bit met Nvidia drivers. Nooit problemen mee. Maar jouw kaart ondersteunt Nvidia Physx toch niet, of begrijp ik dat nou verkeerd. Misschien slim om die software eerst even te uninstallen.
Heb een 8800GTS 640MB, de kaart wordt wel ondersteunt. Alleen deze BSOD's kunnen niet komen door de physx drivers aangezien ik geen spel op heb staan op het moment dat de PC crasht.

Personal Homepage

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• alt-92
  • Registratie: Maart 2000
  • Niet online
Dat weet je pas zeker op het moment dat je er een debugger overheen trekt :)

ik heb een 864 GB floppydrive! - certified prutser - the social skills of a thermonuclear device

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Vectrox

Vectrox

\m/ 0_0 \m/

Topicstarter
Ik ga proberen om mijn nforce drivers te updaten, grootte kans dat het daardoor komt.

Personal Homepage

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• alx
  • Registratie: Maart 2002
  • Niet online

alx

pcies. De BSOD zegt dat nvstor het probleem veroorzaakt. Dat is nooit 100% zeker, maar dat lijkt me een onderdeel van de chipset driver en niet van de graphics driver. Dat lijkt ook logischer gezien de manier van triggeren.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Zomaar een vraag, hoe heb jij beta drivers op een vista 64-bit geïnstalleerd. :?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• mad-dog
  • Registratie: Oktober 2004
  • Laatst online: 16-09 23:42
Verwijderd schreef op woensdag 20 augustus 2008 @ 22:57:
Zomaar een vraag, hoe heb jij beta drivers op een vista 64-bit geïnstalleerd. :?
Op F8 drukken voor starten en driversigning uitzetten?

• tjtristan
  • Registratie: Augustus 2005
  • Laatst online: 12-06 00:17
Verwijderd schreef op woensdag 20 augustus 2008 @ 22:57:
Driver signing is gewoon uit te zetten hoor :).

http://specs.tweak.to/15535

Verwijderd

Thnx collega's ! :)
Houdt dat in dat je dan bij elke boot op F8 moet rammen ?

[ Voor 59% gewijzigd door Verwijderd op 21-08-2008 13:08 ]

• Robbeke
  • Registratie: September 2001
  • Laatst online: 29-12-2018
Heb hetzelfde probleem maar het gebeurd wel heel weinig (keertje of 2 per maand).
Wel vervelend maarjah :)

http://www.tweakers.net/gallery/sys/2314

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Vectrox

Vectrox

\m/ 0_0 \m/

Topicstarter
Dit probleem is nu opgelost door de nForce drivers te installeren via Windows Update. Nu heb ik het probleem dat sommige bestanden/mappen niet meer readable zijn, maar na een reboot komt chkdsk om die partitie waar het is gebeurd op fouten te controlen.

Ik zal ergens deze week Vista x64 maar opnieuw installeren met de nieuwste drivers van nVidia.

Personal Homepage

Pagina: 1