Sinds een aantal dagen heb ik Windows Vista 64-Bit geinstalleerd op mijn PC. Voorheen had ik Windows Vista 32-bit en XP 32-bit, met beide had ik geen enkel probleem met de Nvidia drivers maar nu ik Vista x64 heb wel.
Het gebeurt puur random dat ik een BSOD krijg met de volgende drivers:
Geforce 175.19 WHQL
Geforce 175.32 WHQL
Geforec 175.39 BETA
Bij elk van deze drivers krijg ik een BSOD. Ook heb ik met elke driver de Nvidia Physx geïnstalleerd, maar deze mag niet voor een BSOD zorgen aangezien ik op een moment van BSOD geen spel aan het spelen ben.
Voorbeeld;
Ik heb een aantal 32-bit applicaties open, vervolgens open ik Total Commander. Deze wil niet opstarten en klik ik nog eens op het pictogram. Weer komt niks, maar na 2 minuten hangt de PC zich op en enkele minuten daarna komt pas een BSOD. Dit hoeft niet perse met Total Commander te gebeuren, andere applicaties zijn hier ook gevoelig voor.
Hier is een foto te vinden van de BSOD:

Is dit een bekend probleem met vista x64 en wat is de oplossing ?
Het gebeurt puur random dat ik een BSOD krijg met de volgende drivers:
Geforce 175.19 WHQL
Geforce 175.32 WHQL
Geforec 175.39 BETA
Bij elk van deze drivers krijg ik een BSOD. Ook heb ik met elke driver de Nvidia Physx geïnstalleerd, maar deze mag niet voor een BSOD zorgen aangezien ik op een moment van BSOD geen spel aan het spelen ben.
Voorbeeld;
Ik heb een aantal 32-bit applicaties open, vervolgens open ik Total Commander. Deze wil niet opstarten en klik ik nog eens op het pictogram. Weer komt niks, maar na 2 minuten hangt de PC zich op en enkele minuten daarna komt pas een BSOD. Dit hoeft niet perse met Total Commander te gebeuren, andere applicaties zijn hier ook gevoelig voor.
Hier is een foto te vinden van de BSOD:

Is dit een bekend probleem met vista x64 en wat is de oplossing ?