Check alle échte Black Friday-deals Ook zo moe van nepaanbiedingen? Wij laten alleen échte deals zien
Toon posts:

Foutmelding bij eerste setup Outlook 2003 (windows 2003 SBS)

Pagina: 1
Acties:
  • 370 views

Verwijderd

Topicstarter
Beste leden,

Ik krijg een foutmelding bij een gebruiker wanneer hij outlook voor het eerst opstart. Hierbij een printscreen:

Afbeeldingslocatie: http://www.ceh-online.com/outlook-foutmelding.gif

Google helpt mij ook niet echt of ik stel de vragen verkeerd. Ik heb Windows Installer via GPO toe laten staan. In principe wil ik ook als beheerder geen goedkeuring te hoeven geven wanneer een gebruiker iets lokaal wilt installeren. Weet iemand waar ik dit uit kan schakelen?

Omgevingsvariabelen:

server: Windows 2003 SBS
client: Windows XP Professional SP3
applicatie: Outlook 2003 (van Microsoft Office 2003 Enterprise)

Alvast bedankt! 8)7

• sanfranjake
  • Registratie: April 2003
  • Niet online

sanfranjake

Computers can do that?

(overleden)
Is die gebruiker wel Administrator dan? Wat heb je al ondernomen om dit op te lossen? Als je de pcs netjes via de http://server/connectcomputer in het domein hangt kan je een gebruiker aan een pc koppelen, die kan dan ook localadmin gemaakt worden. Dit kan natuurlijk ook achteraf. Maar wat lukt er niet?

Mijn spoorwegfotografie
Somda - Voor en door treinenspotters

Verwijderd

Topicstarter
natuurlijk is de gebruiker geen administrator, want dan kan ik beter een pakket installeren zoals scannix. Dan heeft hij iedere dag weer een schone computer.

De gebruiker meld zich aan op zijn computer via het domein.

Ondernomen acties:
- Bij group policies heb ik Windows Installer open gezet.
- Office verwijderd opnieuw geinstalleerd
- Gezocht waar ik de goedkeuring uit kan zetten (google zend terug heel veel pagina's maar eigenlijk niet iets waar ik mee kan
- domeingebruiker lid gemaakt van de Hoofdgebruikers groep (lokaal)
- via configuratiescherm -> e-mail krijg ik dezelfde melding.
- Administrator op PC doet het wel (duhhh, maarja... je moet wat! :))
- Gebruiker lid gemaakt van domain power users zelfs van Administrators

Het moet dus iets zijn via de policies wat ik aangepast heb.... maar wat!

Afgelopen vrijdag werkte alles gewoon en maandag kwam ineens dit probleem opzetten.

• Vicarious
  • Registratie: Juni 2008
  • Laatst online: 24-06-2024

Vicarious

☑Rekt | ☐ Not rekt

Ligt het niet gewoon aan het feit dat je niet een volledige installatie hebt gedaan bij Outlook?

Vicariously I live while the whole world dies

Verwijderd

Topicstarter
ik heb een volledige installatie gedaan van Office

• alt-92
  • Registratie: Maart 2000
  • Niet online

alt-92

ye olde farte

Je hebt denk ik nu twee opties:
De gebruiker tijdelijk voor het opzetten van zijn Outlook profiel Local Admin rechten geven (en niet vergeten die dan weer weg te halen daarna)

Een voorgedefinieerd Outlook Profiel aan te maken (daar zijn ook hulpmiddeltjes voor).

ik heb een 864 GB floppydrive! - certified prutser - the social skills of a thermonuclear device

Verwijderd

Topicstarter
specificeer je eens meer?! voorgedifieerd outlook profiel maken? welk hulpmiddel?

• Koffie
  • Registratie: Augustus 2000
  • Laatst online: 30-11 17:11

Koffie

Koffiebierbrouwer

Braaimeneer

Move PNS > OS

Tijd voor een nieuwe sig..

Verwijderd

Topicstarter
Ik ga vanmiddag maar ook even de account local admin maken. misschien dat het helpt, maar eht lijkt me sterk. het is een domainclient en hoort dus te doen wat er voor bevoegdheid is aangegeven via policies en rechten via het domain zijn afgegeven.

• tc982
  • Registratie: Oktober 2003
  • Laatst online: 30-11 08:56
Is inderdaad een kwaad zeer dat al lang speelt. Gewoon de gebruiker PowerUser rechten geven is voldoende!

Computers make very fast, very accurate mistakes.

Verwijderd

Topicstarter
local admin was de oplossing... nouja... oplossing... ben het er nogsteeds niet mee eens, maarja! het is niet anders.

• alt-92
  • Registratie: Maart 2000
  • Niet online

alt-92

ye olde farte

Verwijderd schreef op woensdag 20 augustus 2008 @ 19:41:
specificeer je eens meer?! voorgedifieerd outlook profiel maken? welk hulpmiddel?
Is google stuk soms? :)
[google=create outlook profile]

ik heb een 864 GB floppydrive! - certified prutser - the social skills of a thermonuclear device

• sanfranjake
  • Registratie: April 2003
  • Niet online

sanfranjake

Computers can do that?

(overleden)
Verwijderd schreef op donderdag 21 augustus 2008 @ 15:54:
local admin was de oplossing... nouja... oplossing... ben het er nogsteeds niet mee eens, maarja! het is niet anders.
Ga je eerst maar eens in de materie verdiepen, zoals iedereen vraagt. En open anders nog eens gericht een topic en laat daarin zelf zien wat je al hebt ondernomen. Het is hier geen vraag/antwoord helpdesk.

Mijn spoorwegfotografie
Somda - Voor en door treinenspotters

Pagina: 1

Dit topic is gesloten.