[VISTA] Ipconig geeft 83 tunneladapters

Pagina: 1
Acties:

• bartju
  • Registratie: November 2006
  • Laatst online: 13:24
Ik heb al een tijdje een vreemd probleem met mijn ipconfig. Deze geeft aan dat er wel 83 lan verbindingen zijn :S. Hier een screen van mijn ipconfig:

Afbeeldingslocatie: http://img169.imageshack.us/img169/3826/screenie009vj4.jpg

De lijst is zoo lang dat ik mijn gewone ip adres enz. niet kan zien. (Kan ergens tot de 24 komen en dan stopt de lijst). Op google vond ik deze hit:

http://forums.microsoft.c...?PostID=3700066&SiteID=17

Dit werkte niet voor mij terwijl ik volgens mij hetzelfde probleem heb. Zou ik dan de registeraanpassing moeten doen zoals hij het zei in de eerste post of heeft iemand een andere oplossing voor mijn probleem?

edit: sorry foutje in titel, bedoel natuurlijk ipconfig.

[ Voor 4% gewijzigd door bartju op 20-08-2008 16:53 ]

• Freedom
  • Registratie: Januari 2004
  • Laatst online: 07-03 02:03
wat betreft de vele meldingen heb ik zo snel geen idee, maar je zou je ipadres heel gemakkelijk moeten kunnen vinden als je ipconfig > ip.txt doet, dat maakt een tekstbestand aan in de dir waar je op dat moment bent, met de hele output van het commando

• storeman
  • Registratie: April 2004
  • Laatst online: 08:58
Je beschikt al wel over SP1 zoals in die link vermeld?

"Chaos kan niet uit de hand lopen"

• sandz
  • Registratie: Mei 2002
  • Laatst online: 13-11-2024
Je kunt ook: ipconfig | more doen, spatiebalk indrukken en je ziet de volgende rij.

• bartju
Allemaal bedankt voor de tips! Ik heb inderdaad meteen SP1 geinstalleerd zodra deze uit was.
De tip van sanz was super! bedankt daarvoor! Soort van tijdelijke oplossing. Iemand nog een definitieve?

• CH4OS
  • Registratie: April 2002
  • Niet online

CH4OS

It's a kind of magic

Heb je al gechecked of je rotzooi op je PC hebt staan, zoals spy-, mal- of adware? :)

• bartju
netjes elke week :)

EDIT: Zou kunnen dat ik dit al sinds SP1 heb.

[ Voor 56% gewijzigd door bartju op 20-08-2008 18:20 ]

• Vicarious
  • Registratie: Juni 2008
  • Laatst online: 24-06-2024

Vicarious

☑Rekt | ☐ Not rekt

Hrm... je kan proberen om IPv6 uit te schakelen, misschien dat dat helpt...

Vicariously I live while the whole world dies

• bartju
Ik heb gelezen dat dat niet aan te raden wordt. Dus is er nog een andere oplossing?

• Brian
  • Registratie: Oktober 2006
  • Laatst online: 28-01 11:13
IPv6 uitschakelen niet aangeraden? pfft :P Het was voor mij een must aangezien ik anders geen game kon spelen op mijn LAN :Y)

• Vicarious

Vicarious

☑Rekt | ☐ Not rekt

bartju schreef op vrijdag 22 augustus 2008 @ 08:04:
Ik heb gelezen dat dat niet aan te raden wordt. Dus is er nog een andere oplossing?
Waar heb je dat gelezen dan? Ik zou geen reden kunnen verzinnen om het niet te doen. Mijn thuisrouter ondersteunt niet eens IPv6 :P

• bartju
okee. Ik heb IPv6 uitgeschakeld via netwerkverbindingen en ipv6 uitgevinkd voor al mijn verbindingen. Dit veranderde niks. Ik heb gelezen dat het niet wordt aangeraden als je ipv6 uitschakeld via het register. Dit omdat het is ingebouwd in vista. Ik kan het proberen volgens deze tut (de 2e. 1e werkte niet). Is dit dus handig om te doen of kan dit schade toebrengen aan mijn computer?

• Vicarious

Vicarious

☑Rekt | ☐ Not rekt

Nouja, daar noemen ze wel die tunnel interfaces dus je kan het proberen. Je kan het altijd weer terug in de oude staat brengentoch?

[ Voor 81% gewijzigd door Vicarious op 22-08-2008 17:49 ]

• bartju
Het is nu weer normaal na de register tweak! Bedankt voor de hulp. Het probleem lag dus bij de IPV6.

• Vicarious

Vicarious

☑Rekt | ☐ Not rekt

No problem. Blijkbaar zitten er nog wat bugjes in de IPv6 implementatie van Microsoft

Pagina: 1