Check alle échte Black Friday-deals Ook zo moe van nepaanbiedingen? Wij laten alleen échte deals zien

[Outlook 2007] inhoud groepen blijven niet verborgen*

Pagina: 1
Acties:
  • 1.802 views

• Dutch2007
  • Registratie: September 2005
  • Laatst online: 24-09 10:39
ok ben momenteel bij een klant van mij en hij heeft het volgende "probleem" als hij een nieuwe distributielijst aanmaakt, en de email vervolgens verstuurd, dan kunnen de mensen echter gewoon zien aan wie de email verstuurd is, hij vertelde mij dat dit wel mogelijk was in windows mail? omdat outlook 2007 natuurlijk voor de zakelijke markt is, is het vreemd dat dit niet??? mogelijk is in outlook 2007.

heb zelf nml net een test email gemaakt via een group-mail genaamd test, hier zaten 3 email adressen in, als ik daarna na mijn webmail ga zie ik gewoon de 3 email addressen... het gene wat ik dus moet hebben is dat hij een email stuurt naar bijv klanten, dat hier dan ook klanten blijft staan en niet een opsomming van alle email adressen, dit ziet immers niet-professioneel uit.

• F_J_K
  • Registratie: Juni 2001
  • Niet online

F_J_K

Moderator CSA/PB

Front verplichte underscores

Niet alleen niet-professioneel. Het is meteen een spam-goudmijn. En voor veel klanten een reden om per direct alle contacten op te zeggen wegens ondermeer een stuitend gebrek aan privacy / vertrouwelijkheid. Dus niet doen ;)

Je zoekt gewoon naar de BCC-functie :? Of maak een "echte" mailgroep ipv eentje in je mailclient. Maar gewoon goed gebruik van BCC en je bent er. Aan jezelf, BCC de rest van de wereld, klaar. Standaardfunctionaliteit van elke mailclient sinds ver in de vorige eeuw ;)

[ Voor 31% gewijzigd door F_J_K op 20-08-2008 16:27 . Reden: makil -> mail ]

'Multiple exclamation marks,' he went on, shaking his head, 'are a sure sign of a diseased mind' (Terry Pratchett, Eric)

• Lustucru
  • Registratie: Januari 2004
  • Niet online

Lustucru

26 03 2016

offtopic:
zal ik dan maar die typo fixen? bliven --> blijven

De oever waar we niet zijn noemen wij de overkant / Die wordt dan deze kant zodra we daar zijn aangeland

• Dutch2007
ok nu heb ik nog 1 probleem...

deze klant had zijn contactpersonen zowel los bijv pietje jansen..

maar zijn distributeurs had hij ook opgeslagen via windows mail in een "groepsbestand"

de contact personen in dit groepsbestand worden echter niet geimporteerd naar outlook 2007, in sommige groeps bestanden zitten 200+ personen+email, deze zie ik echter alleen maar als 1 contactpersoon ZONDER email adres... ik kan deze allemaal 1 voor 1 opslaan als contactpersoon, en als ik dit (lange) process heb gedaan daarna in outlook2007 een distributie lijst aanmaken, maar dit is nogal een tijdrovend process, kan dit ook geautomatiseerd?

• F_J_K
  • Registratie: Juni 2001
  • Niet online

F_J_K

Moderator CSA/PB

Front verplichte underscores

Geen idee, ik ken Windows mail niet. Eerste antwoord: tuurlijk. Gewoon schrijven in je favoriete taal.

Verder is er natuurlijk nog [google=export windows mail group file] en dan meteen de allereerste hit (http://www.vistaheads.com...oup-into-outlook2003.html). Ajb eerst zelf zoeken en zelf proberen, dan pas vragen. Als het voor een klant is wil ik ook wel mijn uurloon doorgeven maar dat zal niet de bedoeling zijn ;)

Modbreak:Ook voor crew gelden de regels ten aanzien van werving :(

[ Voor 7% gewijzigd door Lustucru op 20-08-2008 18:04 ]

'Multiple exclamation marks,' he went on, shaking his head, 'are a sure sign of a diseased mind' (Terry Pratchett, Eric)

• Dutch2007
expoteren werkt...

hij exporteerd echter niet alles...

alleen de losse contactpersonenen, ik moet echter die groepen ook hebben gexporteerd en dat kan ik niet (direct) vinden.

• Dutch2007
om maar even die site te "quoten"
You would have to open the old WAB file and move the contacts from the Group
into the Shared Contacts folder. Folders and Groups neither export nor
import since they are keyed to specific identities. Identities are not used
in Windows Mail.

Or open the WAB file on an XP machine by clicking Start/Run and type: WAB
/a

Then copy/paste the names from the Group into a "standalone" WAB file.
See here for more info on standalone WAB files:
http://www.insideoe.com/files/wab.htm#wabexe
--
Jim Pickering, MVP/Windows Mail applications
Please reply ONLY to newsgroup.
Ik zit op een vista pc ... wab /a zal dus niet werken...

[ Voor 31% gewijzigd door Dutch2007 op 20-08-2008 17:43 ]

• Lustucru
  • Registratie: Januari 2004
  • Niet online

Lustucru

26 03 2016

ik zie niet in wat hetgebruik van het BCC veld te maken heeft met het exporteren van een Wab file onder Vista behalve:
ok nu heb ik nog 1 probleem...
Ik kan kiezen om dit topic te hernoemen naar het grote Dutch2007 helpdesktopic of het dichtdoen. Ik kies voor dichtdoen. En sowieso met F_J_K:
Ajb eerst zelf zoeken en zelf proberen, dan pas vragen.

[ Voor 13% gewijzigd door Lustucru op 20-08-2008 18:07 ]

De oever waar we niet zijn noemen wij de overkant / Die wordt dan deze kant zodra we daar zijn aangeland

Pagina: 1

Dit topic is gesloten.