Check alle échte Black Friday-deals Ook zo moe van nepaanbiedingen? Wij laten alleen échte deals zien

[Tele2/KPN] Problemen met doorschakelen

Pagina: 1
Acties:

• BarthezZ
  • Registratie: Juli 2004
  • Niet online

BarthezZ

anti voetbal en slechte djs!

Topicstarter
Opstelling: Een zakelijke tele2 ISDN-2 lijn, verbonden (via een NT1) met een Junghanns Quad BRI kaart (waarvan maar 1 poort in gebruik is) in een Linux server met daarop Asterisk (1.2.29-BRIstuffed-0.3.0-PRE-1y-s)

Doel: Omdat we in de toekomst gebruik willen maken van een Pickup Service (offsite secretaresse zegmaar) moeten wij 2 van onze 4 ISDN telefoon nummers door kunnen schakelen naar die dienst. Het hoofd nummer en 1 van de extra nummers.

Standaard gaat doorschakelen met *21*xxx# of *210*xxx#, geen van deze combinaties werken.
- Bij *21* wordt mijn verbinding verbroken bij de 2e * (console log)
- bij *210* wordt uiteindelijk ook mijn verbinding verbroken maar kan ik wel de volledige reeks invoeren (console log) maar uiteindelijk geen werkende doorschakeling :(

Heb inmiddels al contact opgenomen met Tele2 en dat heeft eigenlijk weinig nuttigs opgeleverd. Verschillende combinaties moeten proberen om het doorschakelen aan de praat te krijgen, maar dat heeft niks opgeleverd. Verder heeft Tele2 (technische dienst) aangegeven dat ze verder niks voor me kunnen doen als dit niet werkte. Ze kunnen geen ticket aanmaken naar KPN omdat de lijn verder perfect werkt. Oftewel ik ben een beetje op mezelf aangewezen wat hulp betreft :'(

Ik weet het even niet meer en hoop op input van onze liever tweakers _/-\o_

• 3ssen
  • Registratie: Augustus 2005
  • Laatst online: 07:20
Heeft tele2 ook gecontroleerd of op de lijn de dienst direct-doorschakelen actief staat. Als dat er namelijk niet op staat, dan zal een doorschakeling niet lukken.

Verder zou je even kunnen proberen of je met een isdn-toestel direct op de nt1 de lijn kan doorschakelen, dit alleen maar om te testen of het probleem op de lijn of in de randapparatuur zit.

• BarthezZ
  • Registratie: Juli 2004
  • Niet online

BarthezZ

anti voetbal en slechte djs!

Topicstarter
iemand die hier misschien nog met een lichtje op kan schijnen?

• floriszz
  • Registratie: September 2003
  • Laatst online: 25-11 16:12
De opmerking dat de provider direct doorschakeling moet activeren is erg terecht.
Bij het switchen van provider werkte het bij ons ook ineens niet meer. Toen bleek dat 'directe doorschakeling' alleen op het hoofdnummer geactiveerd stond. De overige 3 nummers behorend bij de ISDN aansluiting stonden niet actief voor directe doorschakeling. Hiervoor moesten we trouwens wel een aantal keren opnieuw naar de helpdesk bellen. De eerste keren werden we steeds afgepoeierd met 'bij ons staat alles goed'.
Soms is het inderdaad *21*xxxx# en soms *210*xxx#3

Florisz