wel verbinding geen internet

Pagina: 1
Acties:

• darkpluisje
  • Registratie: November 2006
  • Laatst online: 30-11-2025
ik zit met een probleem en dat is het volgende.
Bij mijn vriendin thuis ben ik de plaatselijke computer-reparateur omdat niemand bij hun verstand heeft van computers en ik ver genoeg kom voor het gebruikelijke probleem oplossen.
Nu hebben ze bij mijn vriendin 3 computer, een ''vaste''computer, een laptop en een apple. Deze zitten alle 3 op een draadloos netwerk (wat bij herinstallatie van de vaste computer ook wel is gezeur heeft opgeleverd) en dat werkte prima.
De laptop en vaste computer lopen via een linksys router, en vanuit die router gaat er een lijntje naar een apple-box die via een N signaal de apple van internet voorziet.
Onlangs ging de laptop kapot (nvidia bug iemand :P) en er werd een nieuwe videokaart ingezet door iemand van dell en een system reset gedaan. De laptop moest toch opnieuw worden geinstalleerd dus dat maakte niet veel uit. Na de herinstallatie lukt het me echter niet hem verbinding met internet te laten maken. Hij heeft verbinding met de router (geeft zeer sterk signaal, en zegt ook gewoon verbonden te zijn) Soms als ik een hem zelf zijn ip liet kiezen (hier heeft hij daarvoor wel op gestaan) gaf hij alleen een melding dat hij maar beperkte verbindingmogelijkheden had. Ook kan ik niet bij de router instellingen komen (192.168.2.1, je kent het wel) terwijl dat eerst wel kon.
Om problemen met ip's te voorkomen heb ik de instellingen van de computer boven gepakt (krijgt internet via een draadloos linksys usb kastje) en alles precies zo ingevoerd bij de laptop. Dus alles qua ip's nummers en dns ed. Hij geeft verder geen melding van problemen, alleen elke keer bij het opstarten van het internet krijg je de melding dat de pagina niet beschikbaar is. Dit is met elke pagina zo. Vervolgens komt hij met een troubleshooter maar ook die hebben me niet verder geholpen.

Iemand enig idee?

• Wish
  • Registratie: Juni 2006
  • Laatst online: 11:14

Wish

ingwell

Doet hij het bedraad wel?
MAC filtering aan of uit staan in de router?

Enneh:
Om problemen met ip's te voorkomen heb ik de instellingen van de computer boven gepakt
... staat DHCP aan op de router of zeg je hier nu dat je de vaste PC en de laptop beiden hetzelfde vaste IP nummer geeft?

[ Voor 62% gewijzigd door Wish op 20-08-2008 15:02 ]

No drama

• Vicarious
  • Registratie: Juni 2008
  • Laatst online: 24-06-2024

Vicarious

☑Rekt | ☐ Not rekt

Typfoutje bij het invullen van de WEP of WPA key misschien? Probeer het eens met de beveiliging uit op de router?

Vicariously I live while the whole world dies

• darkpluisje
gebruik precies hetzelfde wachtwoord en key als op de andere computer...

als ik hem zelf een wachtwoord laat kiezen (daar staat de router wel op ingesteld) dan zegt hij dat hij geen wachtwoord krijgt.
@danmaarniet: Nee hij heeft nu een ander wachtwoord als de vaste computer, maar het is een wachtwoord waar hij het eerder wel op deed.
Mac-filtering staat uit.

• Wish

Wish

ingwell

darkpluisje schreef op woensdag 20 augustus 2008 @ 15:51:
gebruik precies hetzelfde wachtwoord en key als op de andere computer...

als ik hem zelf een wachtwoord laat kiezen (daar staat de router wel op ingesteld) dan zegt hij dat hij geen wachtwoord krijgt.
@danmaarniet: Nee hij heeft nu een ander wachtwoord als de vaste computer, maar het is een wachtwoord waar hij het eerder wel op deed.
Mac-filtering staat uit.
Eh, wat? Haal je nu de termen wachtwoord en ipnummers door elkaar?
Mac filtering staat uit, prachtig.
Nogmaals de vragen (en graag in met de juiste termen beantwoorden)

1. Krijgt de laptop bedraad (utp netwerk kabel) wel verbinding?
2. Staat DHCP aan in de router of niet?
3. Indien DHCP aanstaat, dan stel je geen vast IP in op je laptop toch?

* Wish ontkent namelijk in alle toonaarden dat hij ook maar iets over wachtwoorden heeft gevraagd in deze post

[ Voor 10% gewijzigd door Wish op 20-08-2008 16:01 . Reden: disclaimer toegevoegd ]

No drama

• darkpluisje
@danmaarniet: nee het wachtwoord verhaal was aan viscarius gewend.
dat komt omdat ik alleen een wachtwoord kan opgeven, en geen key kan invoeren (gebruik de normale intel wireless connector)
antwoord op je vragen:
1. nog niet geprobeerd, zit nu niet bij mijn vriendin dus dat zal even moeten wachten.
2. ja
3. als ik dat doe, zegt hij dat hij een probleem heeft met het toekennen van een ip waardoor er maar beperkte service is (cq, geen internet)

• Wish

Wish

ingwell

darkpluisje schreef op woensdag 20 augustus 2008 @ 16:20:
@danmaarniet: ...
3. als ik dat doe, zegt hij dat hij een probleem heeft met het toekennen van een ip waardoor er maar beperkte service is (cq, geen internet)
Ok, dat is inderdaad een antwoord, maar het is me nu niet duidelijk wat "dat doe" is. Dat ligt aan mijn vraagstelling. Ik herstel de vraag even "binair".

Je stelt op je laptop geen vast IP-adres in. Klopt dat?
Ja en nee zijn de enige mogelijke antwoorden hier ;)

No drama

• darkpluisje
danmaarniet schreef op woensdag 20 augustus 2008 @ 16:27:

[...]

Ok, dat is inderdaad een antwoord, maar het is me nu niet duidelijk wat "dat doe" is. Dat ligt aan mijn vraagstelling. Ik herstel de vraag even "binair".

Je stelt op je laptop geen vast IP-adres in. Klopt dat?
Ja en nee zijn de enige mogelijke antwoorden hier ;)
ja

toevoeging: als ik een vast ip instel dan maakt hij verbinding maar geen internet. Als ik Geen vast ip instel dan zegt hij problemen te hebben met de verbinding omdat hij geen ip krijgt toegewezen

• Wish

Wish

ingwell

Fijn,

En als je nu nog de laptop bedraad aansluit en dan wel verbinding krijgt, dan kun je meer gericht de oorzaak gaan zoeken in de set-up van de draadloze verbinding.

Krijg je bedraad nog steeds geen verbinding, dan zou je eens naar de iprange van je router kunnen gaan kijken bijvoorbeeld.

No drama

• darkpluisje
danmaarniet schreef op donderdag 21 augustus 2008 @ 15:44:
Fijn,

En als je nu nog de laptop bedraad aansluit en dan wel verbinding krijgt, dan kun je meer gericht de oorzaak gaan zoeken in de set-up van de draadloze verbinding.

Krijg je bedraad nog steeds geen verbinding, dan zou je eens naar de iprange van je router kunnen gaan kijken bijvoorbeeld.
na een hoop gebel met dell, konden zij me uiteindelijk niet meer vertellen behalve dat ik de drivers opnieuw zou moeten installeren...

dit gedaan, maar nogsteeds geen succes. Als ik de laptop rechtstreeks op het modem aansluit krijg ik wel gewoon internet (typ nu ook via de laptop), als ik hem aansluit via een uitgang van de router dan doet hij het ook.
Probleem wat hij nogsteeds blijft geven is het niet toegekend krijgen van een ip adres. Waarna hij een 169.XX van windows krijgt, als duiding dat hij geen ip van de router krijgt.

• Wish

Wish

ingwell

darkpluisje schreef op vrijdag 22 augustus 2008 @ 15:25:
[...]

na een hoop gebel met dell, konden zij me uiteindelijk niet meer vertellen behalve dat ik de drivers opnieuw zou moeten installeren...

dit gedaan, maar nogsteeds geen succes. Als ik de laptop rechtstreeks op het modem aansluit krijg ik wel gewoon internet (typ nu ook via de laptop), als ik hem aansluit via een uitgang van de router dan doet hij het ook.
Probleem wat hij nogsteeds blijft geven is het niet toegekend krijgen van een ip adres. Waarna hij een 169.XX van windows krijgt, als duiding dat hij geen ip van de router krijgt.
Sorry, maar kun je misschien wat meer eenduidig schrijven, want je zegt 2 dingen:
1: bedraad rechtstreeks op de modem/router doet hij het wel.
2: Hij blijft het probleem geven.

Volgens mij wil je zeggen dat het probleem wat je vermeld onder 2 geldt als je via wireless gaat, en dat het niet geldt als je met je netwerk kabel werkt.

Als dat klopt dan ligt het dus aan de setup van je wireless verbinding. Je kunt dan een paar dingen proberen:
  • Schakel dat Dell wireless manager ding uit en gebruik Windows Zero Configuration
  • Haal je beveiliging van je wireless af en kijk of hij het dan wel doet (want dan ligt het aan de key/protocol combinaties)
  • update je drivers inderdaad van je wireless op je Dell, maar lijkt me sterk dat het daar aan gaat liggen
Enneh, als je wat duidelijker schrijft is het makkelijker helpen - je posts zijn niet altijd even helder

No drama

• darkpluisje
danmaarniet schreef op vrijdag 22 augustus 2008 @ 17:54:
[...]

Sorry, maar kun je misschien wat meer eenduidig schrijven, want je zegt 2 dingen:
1: bedraad rechtstreeks op de modem/router doet hij het wel.
2: Hij blijft het probleem geven.

Volgens mij wil je zeggen dat het probleem wat je vermeld onder 2 geldt als je via wireless gaat, en dat het niet geldt als je met je netwerk kabel werkt.

Als dat klopt dan ligt het dus aan de setup van je wireless verbinding. Je kunt dan een paar dingen proberen:
  • Schakel dat Dell wireless manager ding uit en gebruik Windows Zero Configuration
  • Haal je beveiliging van je wireless af en kijk of hij het dan wel doet (want dan ligt het aan de key/protocol combinaties)
  • update je drivers inderdaad van je wireless op je Dell, maar lijkt me sterk dat het daar aan gaat liggen
Enneh, als je wat duidelijker schrijft is het makkelijker helpen - je posts zijn niet altijd even helder
excuses voor het onduidelijk posten, iig alvast bedankt voor de moeite die je tot nu toe hebt willen doen!

als ik een poort van de linksys gebruikte om te internetten lukte dat ook nog, heb in mijn hoop alles op te lossen de router ge-reset. Hij maakt nu echter ook helemaal geen verbinding meer met de computer boven (waar je eerst wel mee kon internetten) en ook een internet poort met kabel werkt niet meer. De verbinding was echter niet beveiligd (door reset) en dus kon ik er met de laptop bij. Het is me wel gelukt om draadloos met mijn laptop bij de instelling van het router te komen. Ook kan ik deze aanpassen (hoewel de computer boven ook de aangepaste instellingen niet lukt om verbinding te maken). Maar ondanks het wel bij de router te kunnen lukt het me nog niet om te internetten. De computer geeft bij verbinding wel aan dat er niks aan de hand is en dat hij ook gewoon een internet verbinding heeft. Ik denk zelf dus dat het probleeem in de linksys zit, omdat als ik de kabel pak die direct uit het modem komt ik wel kan internetten.

voor de duidelijkheid alles op een rijtje:
- de linksys is wel bereikbaar maar geeft geen internet signaal door ondanks dat de computer dat wel zegt.
- zowel vaste als wireless poorten van de linksys geven geen internet
- aanpassen van veiligheidsinstellingen maakt niet uit, ook het vantevoren toekennen van ip adressen zorgt niet voor een internetverbinding.

ligt het aan mij of is de router inderdaad stuk? De hulpmenu's die linksys mij gaf waren iig niet nuttig.

wat ga ik nu nog doen: kijken of ik nu draadloos de router wel kan pingen.

• Wish

Wish

ingwell

darkpluisje schreef op vrijdag 22 augustus 2008 @ 19:33:
[...]

excuses voor het onduidelijk posten, iig alvast bedankt voor de moeite die je tot nu toe hebt willen doen!

als ik een poort van de linksys gebruikte om te internetten lukte dat ook nog, heb in mijn hoop alles op te lossen de router ge-reset. Hij maakt nu echter ook helemaal geen verbinding meer met de computer boven (waar je eerst wel mee kon internetten) en ook een internet poort met kabel werkt niet meer.
DOH! :X
voor de duidelijkheid alles op een rijtje:
- de linksys is wel bereikbaar maar geeft geen internet signaal door ondanks dat de computer dat wel zegt.
- zowel vaste als wireless poorten van de linksys geven geen internet
- aanpassen van veiligheidsinstellingen maakt niet uit, ook het vantevoren toekennen van ip adressen zorgt niet voor een internetverbinding.
Right, het zat m dus in de beveiliging van het Wifi signaal blijkbaar. Je krijgt nu wel een ip-adres toegewezen (de laptop zegt dat hij verbinding heeft), maar internetten kun je niet.
Ik vermoed dat je router geen WAN krijgt van je router door de reset, hij "herkent" hem niet meer. Kun je eens in de linksys kijken wat of hij een WAN adres toegewezen krijgt?
Indien niet, eens je modem resetten terwijl je router braaf aan blijft staan, met een beetje mazzel krijgt hij dan een adres toegewezen.

Ik denk niet dat je router "stuk" is vanwege de reset, ze kunnen wel tegen een stootje ;)

No drama

• darkpluisje
danmaarniet schreef op zaterdag 23 augustus 2008 @ 00:07:
[...]

DOH! :X

[...]

Right, het zat m dus in de beveiliging van het Wifi signaal blijkbaar. Je krijgt nu wel een ip-adres toegewezen (de laptop zegt dat hij verbinding heeft), maar internetten kun je niet.
Ik vermoed dat je router geen WAN krijgt van je router door de reset, hij "herkent" hem niet meer. Kun je eens in de linksys kijken wat of hij een WAN adres toegewezen krijgt?
Indien niet, eens je modem resetten terwijl je router braaf aan blijft staan, met een beetje mazzel krijgt hij dan een adres toegewezen.

Ik denk niet dat je router "stuk" is vanwege de reset, ze kunnen wel tegen een stootje ;)
gedaan maar nogsteeds geen wireless internet

• BigFast
  • Registratie: September 2001
  • Laatst online: 24-11-2021

BigFast

Cantona.

Overleg gehad met pluisje, en mag mijn probleem hier ook even onder de aandacht brengen:
Ik heb een linksys wrt 160 n router en een thompson 546 speedtouch modem en 2 WUSB600N dongles. Zonder beveiliging wel internet maar met beveiliging heb ik dezelfde problemen als pluisje, wel verbonden maar geen internet en de mededeling dat er maar beperkte verbinding is... En dit op slechts 1 pc, op de andere pc heb ik met beveiliging wel gewoon internet... iemand die hier een oplossing voor heeft?

• bord4kop
  • Registratie: Mei 2006
  • Laatst online: 10-03 09:09

bord4kop

maximaal 100KB!

Mogelijke oplossingen
  • spaties uit de key halen, de ene router herkent ze goed, de ander verzint een 0 voor een spatie
  • indien van toepassing WPA vs WPA2 of vice versa juist gebruiken, dus ook echt WPA2 als de router WPA2 ingesteld staat
  • check op spelling, bijv. é of e
  • underscore vs ' gewone' score
  • misschien is de router wel zo slecht dat hij geen goed ondersheid maakt tussen HOOFD en klein kapitaal...
  • check de instellingen van je client driver/software, WPA personal is heel wat anders dan enterprise
  • (dubbel) check je keys...
Tip:
Bouw de beveiliging eens langzaam op;
dus eerst een WEP 64bits key -> werkt?
next -> 128 bit -> werkt?
next -> WPA TKIP
etc.

| Security Management |

Pagina: 1