als ik access 2007 read only open komt er altijd bovenaan een ribbon met de melding "alleen-lezen. de database is geopend als alleen-lezen ......" weet er iemand een manier zodat dit niet automatish verschijnt ?
Verwijderd
klik is op het bestand met je rechtermuisknop en kijk onderaan wat aangevinkt is. Vink hier is alleen-lezen uit.
het is wel de bedoeling dat het allen lezen is. dat vervelende bericht moet weg
Verwijderd
weet niet of dat kan.tekuro schreef op woensdag 20 augustus 2008 @ 14:56:
het is wel de bedoeling dat het allen lezen is. dat vervelende bericht moet weg
Die melding is er natuurlijk niet voor niets!
Misschien kan je uitleggen waarom dat weg moet. Klinkt mij als standaard gedrag in de oren (en weet niet zo snel een reden om dat niet te willen zien te bedenken).
Eerst het probleem, dan de oplossing
Het is een access project die met sql server samenwerkt. Ik ga deze access projects als read only aan gebruikers distribueren. Het is echter niet de bedoeling dat zij de forms aanpassen of bijvoegen , enkel data invoegen is toegestaan.
Aha...maar daar zijn andere oplossingen voor ! (was vroeger .mde of zoiets, werk gelukkig al heel lang niet meer met MSAccess).
Eerst het probleem, dan de oplossing
Lees dit eens door:
http://grok.lsu.edu/Article.aspx?articleId=1968
http://grok.lsu.edu/Article.aspx?articleId=1968
An .accde file is the Office Access 2007 version of the .mde file in earlier versions of Access. It is a locked-down version of the original .accdb file. If the .accdb file contained any VBA code, only the compiled code is included in the .accde file — as a result, the VBA code cannot be viewed or modified by the user. Also, .accde file users do not have permissions to make design changes to forms or reports.
[ Voor 76% gewijzigd door WimB op 20-08-2008 15:55 ]
there is a setting in the Trust Center (find it through the Access Options dialog) which can disable the message bar
Bron
Bron
@ wimb
heb het geprobeerd en het werkt
thanks
heb het geprobeerd en het werkt
thanks
Mooi.
dan kan hier ook weer een eind aan worden gebreid, want ten eerste staat dit topic in het verkeerde forum (office is nog steeds geen OS) ten tweede was dit prima op te lossen door de Fine Manual eens door te lezen.
dan kan hier ook weer een eind aan worden gebreid, want ten eerste staat dit topic in het verkeerde forum (office is nog steeds geen OS) ten tweede was dit prima op te lossen door de Fine Manual eens door te lezen.
ik heb een 864 GB floppydrive! - certified prutser - the social skills of a thermonuclear device
Pagina: 1
Dit topic is gesloten.
![]()