Windows 2003 Tijds sync werkt niet / of niet goed

Pagina: 1
Acties:

• DrDeathhand
  • Registratie: Maart 2003
  • Laatst online: 05-02 21:41
Beste Tweakers,

Ik zit met het volgende probleem.

Wij hebben hier op het werk een Windows 2003 Enterprise server lopen die de tijds sync regeld voor alle computers hier. De tijd loopt hier bij ons op een hele boel pc's 5 minuten voor of achter waardoor dat sommige programmas niet goed werken.

Ik heb geprobeerd om op de server die tijds sync goed te zetten maar ik kan dit niet omdat de Internet Time tab, waarmee wat instellingen gedaan kunnen worden voor het tijds syncen , verdwenen is. Dus in plaats van 3 tabs bij het klokje, van Datum en tijd, en Tijds zone en Internet tijd, heb ik dus de 1e 2 nog maar.

Hoe kan ik dit op deze server weer enablen?? of misschien zit ik totaal verkeerd te kijken, en kan iemand mij dan helpen om wel op de juiste plek deze instellingen goed te zetten.

alvast bedankt

GRoeten van DrDeathhand

• Mike2k
  • Registratie: Mei 2002
  • Laatst online: 12-12-2025

Mike2k

Zone grote vuurbal jonge! BAM!

Heb je er een een screenie van voor de duidelijkheid ?

You definitely rate about a 9.0 on my weird-shit-o-meter
Chuck Norris doesn't dial the wrong number. You answer the wrong phone.

• lier
  • Registratie: Januari 2004
  • Laatst online: 11:06

lier

MikroTik nerd

Ik ga ervan uit dat deze server ook domain controller is (?)

Kijk eens naar het net time commando op de server, bij een domain wordt de client tijd synchronizatie automatisch gedaan.

Eerst het probleem, dan de oplossing

• Question Mark
  • Registratie: Mei 2003
  • Laatst online: 10:25

Question Mark

Moderator SSC/WOS

F7 - Nee - Ja

Hebben we het hier over werkplekken/servers in een domein?

Indien ja, dan is het logisch dat het extra tabje bij de time-server weg is. In een domein regelt de w32time service nl. het syncen van de klokken.

Zie ook: Configuring Windows Time service

Post eens wat meer info over je omgeving, en hoe de policy's mbt de time-service ingesteld staan.

MCSE NT4/2K/2K3, MCTS, MCITP, CCA, CCEA, CCEE, CCIA, CCNA, CCDA, CCNP, CCDP, VCP, CEH + zwemdiploma A & B

• Mike2k
  • Registratie: Mei 2002
  • Laatst online: 12-12-2025

Mike2k

Zone grote vuurbal jonge! BAM!

kijk dan gelijk bij de Operations Masters....wellicht heeft iemand een andere server aangewezen als time server

You definitely rate about a 9.0 on my weird-shit-o-meter
Chuck Norris doesn't dial the wrong number. You answer the wrong phone.

• Question Mark
  • Registratie: Mei 2003
  • Laatst online: 10:25

Question Mark

Moderator SSC/WOS

F7 - Nee - Ja

Fastex schreef op woensdag 20 augustus 2008 @ 13:39:
kijk dan gelijk bij de Operations Masters....wellicht heeft iemand een andere server aangewezen als time server
Gaat niet via een FSMO rol.

In een domain situatie gebruikt een client de authenticerende DC als reliable time source. Wel gebruiken DC's in één domain de pdc-emulator als time-source. De PDC emulatoren in een forest gebruiken standaard de pdc-emulator van het root-domain als time-source.
De Windows Time-service maakt gebruik van hiërarchische verhoudingen waarmee de autoriteit wordt bepaald. Loops zijn hierbij niet toegestaan. Op deze wijze kan een uniform tijdgebruik worden gerealiseerd. Bij Windows-computers wordt standaard de volgende hiërarchie gebruikt:
  • Alle desktop-clientcomputers benoemen de domeincontroller waardoor de verificatie wordt uitgevoerd, als inkomende tijdspartner.
  • Alle lidservers volgen dezelfde procedure als de desktop-clientcomputers.
  • Alle domeincontrollers in een domein benoemen de PDC-operations-master (Primary Domain Controller) als inkomende tijdspartner.
  • Alle PDC-operations-masters volgen de domeinhiërarchie voor de selectie van hun tijdspartner.

MCSE NT4/2K/2K3, MCTS, MCITP, CCA, CCEA, CCEE, CCIA, CCNA, CCDA, CCNP, CCDP, VCP, CEH + zwemdiploma A & B

• DrDeathhand
Beste Tweakers,

Even paar antwoorden op je vraag, deze server is indd de domain controler.

Ik heb indd een screenie gemaakt en geupload alleen ik even de gegevens niet bij de hand om de juiste link hier te zetten.

Maar ik ben nu bezig dat article aan het doornemen, en daar zitten erg nice tips en dingen in, heb zelf al wat dingen aangepast en het lijkt er op dat de time sync nu goed gaat.

Tis nog even afwachten. Maar ik denk dat het nu goed is.

Ik vind het in iedergeval harstikke tof dat er zo super snel gereageerd word door jullie allemaal, ben wel wat gewend van tweakers alleen dis bijna aso snel :)

Als het niet blijkt te werken of ik kom er niet uit dan horen jullie het

GRoeten van DrDeathhand

• alt-92
  • Registratie: Maart 2000
  • Niet online

alt-92

ye olde farte

Toch is het wel een beetje vreemd dat je jezelf zo afhankelijk van ons opstelt en zelf niet eens op het idee komt om direct bij de bron (zijnde: MS technet en de Knowledge Base artikelen) te kijken wat er eventueel mis is.

ik heb een 864 GB floppydrive! - certified prutser - the social skills of a thermonuclear device

• DrDeathhand
alt-92 schreef op woensdag 20 augustus 2008 @ 14:04:
Toch is het wel een beetje vreemd dat je jezelf zo afhankelijk van ons opstelt en zelf niet eens op het idee komt om direct bij de bron (zijnde: MS technet en de Knowledge Base artikelen) te kijken wat er eventueel mis is.
Beste Meneer,

Ik had er al na gekeken, ik had zelfs die link van die post nog openstaan, maar omdat er nog een boel andere dingen speelde had ik niet echt super de tijd om het uit te zoeken, dus ik dacht waarom het wiel opnieuw uitvinden terwijl er experts zijn die het al tig keer gedaan hebben, en je ook nog eens willen helpen.

Anyways, zoals gewoonlijk waardeer ik de hulp van mede tweakers enorm.
Pagina: 1