Check alle échte Black Friday-deals Ook zo moe van nepaanbiedingen? Wij laten alleen échte deals zien

• WFvN
  • Registratie: Oktober 2000
  • Laatst online: 18-11 18:01

WFvN

Gosens Koeling en Warmte

Topicstarter
Ik heb een Touch Cruise die ik gebruik als agenda.
Mijn lesrooster heb ik in de agenda ingevoerd.
Nu wil ik dit rooster graag op meerdere weken ingevuld hebben. Simpel natuurlijk door er een reeks van te maken waarbij elke 'lesafspraak' wekelijks terugkeert. Dat werkt gewoon zoals het moet; elke week zie ik dan m'n rooster staan.
Erg praktisch is het echter niet. Ik wil namelijk ook huiswerk e.d. kunnen noteren. En dat lukt ook wel maar dat betekent elke keer extra klikken omdat zo'n les dan onderdeel is van een reeks. Ik wil dan natuurlijk maar die éne les uit de reeks veranderen.

Een andere mogelijkheid is het rooster één keer invoeren en vervolgens kopiëren naar de weken erna. Geen reeks aanmaken dus.

Eerst heb ik het rooster aangemaakt in m'n Touch Cruise (omdat je daar wat gemakkelijker categorieën aan kan maken en templates kan toepassen). Vervolgens heb ik dat rooster gesynchroniseerd met Outlook.
Het rooster verschijnt voor die week dus ook in Outlook.
So far so good.
Volgende stap is het rooster in Outlook selecteren en kopiëren. Ook geen probleem. Ik kopiëer en plak het naar de volgende week. Op dat moment heb ik dus 2x hetzelfde rooster op 2 verschillende weken staan.

Daarna ga ik synchroniseren met m'n Touch Cruise. En dáár gaat het verkeerd. De kopie van het rooster verschijnt (al dan niet helemaal) in de 2e week maar verdwijnt uit de eerste week op m'n Touch Cruise. In Outlook staat het rooster nog wel in beide weken.
Soms gaan niet alle lessen gekopiëerd worden naar de 2e week in m'n Touch Cruise; dan blijven dus lessen achter in de eerste week. Maar alles wat wél in de 2e week verschijnt, verdwijnt in de 1e week

Meer mensen die dit probleem herkennen en er een oplossing voor weten? (tja, élke week het rooster helemaal handmatig invoeren...... maar dan kan ik toch nog gemakkelijker met reeksen werken)

Specs:
Op de normale PC:
Windows XP
Outlook 2002

Op m'n Touch Cruise:
Windows Mobile 6.0
Pocket Informant

• BtM909
  • Registratie: Juni 2000
  • Niet online

BtM909

Watch out Guys...

Reeksen gebruiken en je huiswerk niet als tijd opslaan, maar als items zonder tijd?

Ace of Base vs Charli XCX - All That She Boom Claps (RMT) | Clean Bandit vs Galantis - I'd Rather Be You (RMT)
You've moved up on my notch-list. You have 1 notch
I have a black belt in Kung Flu.

• WFvN

WFvN

Gosens Koeling en Warmte

Topicstarter
Had ik nog niet aan gedacht maar helaas is dat voor mij geen optie. Ik zit met wat problemen zoals parallelklassen en is het voor de planning van belang dat ik precies weet op welke uren ik bijvoorbeeld een proefwerk moet afnemen.

Bovendien zit ik bij een roosterwijziging met het probleem dat ik alle reeksen dan weer aan moet passen om ze te stoppen. De tijden veranderen is ook weer niet handig of de oude reeksen verwijderen omdat ik de gegevens van de proefwerkdata uit het verleden nog wel gedurende het schooljaar wil bewaren.

Voor mij zijn reeksen dus eigenlijk geen praktische oplossing.

[edit]
Als m'n TC niet aan de PC gekoppeld is, kan ik in Outlook een afspraak maken en deze een paar keer kopiëren. Dan neemt m'n TC wel alle kopieën over zodra hij gekoppeld wordt en gaat synchroniseren.

Het is in ieder geval een mogelijkheid om toch de afspraken te kopiëren.

[ Voor 19% gewijzigd door WFvN op 20-08-2008 20:53 ]

• WFvN

WFvN

Gosens Koeling en Warmte

Topicstarter
Ik doe toch nog een keer een schopje in de hoop dat iemand een oplossing weet voor het probleem

[edit]
Inmiddels Office 2007 geïnstalleerd. Daarmee lijk ik het probleem niet meer te hebben. Dus ik gok dat het aan Office 2002 gelegen heeft.

[ Voor 43% gewijzigd door WFvN op 28-08-2008 18:39 ]