• maxtz0r
  • Registratie: Februari 2007
  • Laatst online: 17-12-2022
(jarig!)
ik heb een probleem bij het opstarten van mijn computer. Bij het windows logo loopt het opstarten eigenlijk helemaal vast. Hij doet dit elke keer maar wanneer ik op de reset knop druk krijg ik een boot disk failure. Ook deze error heb ik wel vaker gehad. Meestal deed ik dan mijn sata kabel in een andere sata slot en dan liep hij weer als een zonnetje. Maar nu doet hij helemaal niks. Je zou dus zeggen een gare hardeschijf maar bij het opstarten in safe modes loopt hij als een tierelier. Ik heb al geprobeerd wat hardware af te sluiten zoals cd-rom en dergelijke maar dat mag niet baten.

Ik heb al redelijk wat gezocht op tweakers en google maar dat levert nou niet echt goeie dingen op.
oa. gezocht op boot disk failure etc...

Mijn vraag is eigenlijk of het nou aan mijn hardeschijf ligt of aan een ander stukje hardware of software aangezien de computer wel opstart in safe mode(en de hd gewoon kan lezen en schrijven)?

Dying is God's way of telling you, you've been FIRED.

• KatirZan
  • Registratie: September 2001
  • Laatst online: 13-05 12:23

KatirZan

Wandelende orgaanzak

Iets meer informatie over je PC zou wel gewenst zijn :) O.a. type moederbord, type hardeschijven etc..etc..

Wabbawabbawabbawabba

• maxtz0r
(jarig!)
KatirZan schreef op woensdag 20 augustus 2008 @ 13:06:
Iets meer informatie over je PC zou wel gewenst zijn :) O.a. type moederbord, type hardeschijven etc..etc..
Ik dacht dat deze informatie niet echt relevant zou zijn bij het probleem, mijn configuratie is als volgt:
Asus A8N-SLI
MSI 512Mb RX1950PRO PCI-E
Maxtor 200 gb sata schijf
4x 512mb geheugenbankjes
een dual core amd processor kan even niet vinden welke het precies is.
die heb ik inderdaad door genomen maar daar gaat het niet om het opstarten maar meer over wanneer de computer al opgestart is en blijft hangen.
edit:
Bovenstaande is ook niet helemaal waar maar ik kan iig niks vinden over het blijven hangen bij het opstarten.

[ Voor 31% gewijzigd door maxtz0r op 20-08-2008 13:22 ]

Verwijderd

die heb ik inderdaad door genomen
Wat kwam dan uit al die tests? :?

• maxtz0r
(jarig!)
ik heb zojuist de laatste test afgerond, memtest, chkdsk leverde niks op ook een fixboot gedaan via het recovery console.

nog testen die ik mis? een hdd test waarschijnlijk. ga ik nu even zoeken.

edit:
Update heel wonderbaarlijk ik heb een systeem herstel gedaan naar gister en na een bluescreen start mijn computer weer op. gelijk maar wat back-ups maken want ik verwacht niet dat mijn computer dit nog lang vol houdt. in ieder geval bedankt voor de hulp

[ Voor 40% gewijzigd door maxtz0r op 20-08-2008 15:00 ]

• zjorsie
  • Registratie: Juni 2008
  • Laatst online: 22-05 20:55
Even de smartstatus en prestaties van de HDD bekijken via HDtune oid?

Heb je niet iets dat je je bootschijf in een bepaald sata slot moet steken, dat hij hem anders alleen als dataschijf herkend?

• alex3305
  • Registratie: Januari 2004
  • Laatst online: 17-05 21:49
maxtz0r schreef op woensdag 20 augustus 2008 @ 14:35:
ik heb zojuist de laatste test afgerond, memtest, chkdsk leverde niks op ook een fixboot gedaan via het recovery console.

...
Memtest afgerond?! Memtest moet je wel zo'n uur of 10 laten draaien voordat je betrouwbare resultaten hebt :P Dus dat kun je niet ff in 10 minuutjes hebben afgerond ;)

• maxtz0r
(jarig!)
alex3305 schreef op woensdag 20 augustus 2008 @ 15:56:
[...]

Memtest afgerond?! Memtest moet je wel zo'n uur of 10 laten draaien voordat je betrouwbare resultaten hebt :P Dus dat kun je niet ff in 10 minuutjes hebben afgerond ;)
klopt ik bedoelde met die laatste test die chkdsk /r, memtest had ik eergister al gedaan

• ZalmanLuci
  • Registratie: Juli 2006
  • Laatst online: 17-02-2025
Ik weet het niet zeker of het al opgelost was met de A8N-SLI series, maar ik had een A8N-E mobo en daarop ook een maxtor HDD en dit kon wel wat problemen leveren.

Dus wat je kunt proberen is je Firmware van je HDD te updaten en/of een nieuwe bios erop zetten.

Succes!

P.S. Ik zou eerst beginnen met Firmware updaten en kijken of dat helpt, en ik wist dat je iets moest uitzetten alleen ik ben vergeten wat, ik zoek het op :P

Edit; Heb het helaas niet kunnen vinden.

[ Voor 5% gewijzigd door ZalmanLuci op 20-08-2008 20:39 ]

• maxtz0r
(jarig!)
ZalmanLuci schreef op woensdag 20 augustus 2008 @ 17:25:
Ik weet het niet zeker of het al opgelost was met de A8N-SLI series, maar ik had een A8N-E mobo en daarop ook een maxtor HDD en dit kon wel wat problemen leveren.

Dus wat je kunt proberen is je Firmware van je HDD te updaten en/of een nieuwe bios erop zetten.

Succes!

P.S. Ik zou eerst beginnen met Firmware updaten en kijken of dat helpt, en ik wist dat je iets moest uitzetten alleen ik ben vergeten wat, ik zoek het op :P

Edit; Heb het helaas niet kunnen vinden.
bedankt voor de tip, als ik morgen mijn computer opstart en weer deze problemen tegen kom ga ik dat eens even proberen.

Pagina: 1