Acties:
  • 0 Henk 'm!

• kalechinees
  • Registratie: Mei 2005
  • Laatst online: 21-04 15:02
Hey luitjes,
Ik heb voor mijn eenmanszaak een aparte mobiel. Voor het prive bellen gebruik ik de mobiel welke ik van mijn werk heb.
Ik wil nu mijn eenmanszaak abo gaan verlengen en kan hier evt. een gratis gsm of kado bij krijgen. De particuliere abonnementen zijn voor mij veel interessanter dan de zakelijke abonnementen.

Wat zou er gebeuren als je voor je bedrijf een particulier abonnement neemt en daarbij een kado (bv een xbox360 O-) ) kiest? Is een zakelijk abo echter verplicht voor bedrijven of maakt dat niets uit? Behoort dat kado dan ook tot de inboedel van de zaak?

De kosten van het abo worden door het kiezen van een kado of gsm natuurlijk ook hoger. Dit is dan weer wel interessant ivm aftrekposten.

Iemand hier ervaring mee of ideeen over?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Noork
  • Registratie: Juni 2001
  • Niet online
Volgens mij hoef je helemaal niks met het kado te doen op je balans/inventaris.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• MSalters
  • Laatst online: 06-06 08:54
Kado is betaald door je bedrijf, en dus eigendom ervan. Als je'm vervolgens zelf prive gebruikt, dan is dat dus een betaling in natura.

Man hopes. Genius creates. Ralph Waldo Emerson
Never worry about theory as long as the machinery does what it's supposed to do. R. A. Heinlein

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• kraaitje
  • Registratie: Augustus 2001
  • Laatst online: 23-12-2024
Ik heb zelf ook een Telfort Bellen / Internetabonnement prive thuis en boek dit als kosten voor m'n zaak. Ik ga echt niet een speciaal zakenabonnement nemen, wat een onzin!

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• nare man
  • Registratie: Juli 2000
  • Laatst online: 26-07-2020
MSalters schreef op woensdag 20 augustus 2008 @ 12:55:
Kado is betaald door je bedrijf, en dus eigendom ervan. Als je'm vervolgens zelf prive gebruikt, dan is dat dus een betaling in natura.
Klopt. Als je de kosten van het abonnement ten laste van de onderneming brengt (juridisch is het natuurlijk hetzelfde vermogen omdat je een éénmanszaak hebt, dus ik heb het even louter over de boekhouding) dan moet je ook de telefoon en het kadootje op de balans van de onderneming zetten. Anders laat je immers de onderneming betalen voor iets waar de onderneming geen eigenaar van is en dan ben je zoals MSalters inderdaad zegt vermogen aan het onttrekken.

Maar, zoals ik al zei, juridisch gezien vallen telefoon en kado enerzijds en de kosten voor het abonnement anderzijds toch allemaal in hetzelfde (namelijk jouw) vermogen, dus dit heeft alleen boekhoudkundig en (wellicht) fiscaal nut.

After all, you can't see a figure's panties unless it's the real thing.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Noork
  • Niet online
nare man schreef op woensdag 20 augustus 2008 @ 17:35:
[...]
Klopt. Als je de kosten van het abonnement ten laste van de onderneming brengt (juridisch is het natuurlijk hetzelfde vermogen omdat je een éénmanszaak hebt, dus ik heb het even louter over de boekhouding) dan moet je ook de telefoon en het kadootje op de balans van de onderneming zetten.
Maakt het eigenlijk uberhaupt uit? Ik ga er een beetje vanuit dat er voor de boekhouding helemaal geen sprake is van het bestaan van een cadeau. Deze wordt volgens mij helemaal niet op de factuur gezet.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Onbekend
  • Registratie: Juni 2005
  • Laatst online: 00:04

Onbekend

...

Een zakelijk abonnement is over het algemeen duurder omdat er wat meer financiële nadelen voor de aanbieder aan kan zitten.
Bij een storing dient zo'n aanbieder binnen x uur na melding de storing verholpen te hebben alvorens een bedrijf een boetebedrag kan eisen van zo'n aanbieder. Een consument krijgt dat bijna niet voor elkaar en kost de aanbieder ook wat minder. Vandaar dat voor een consument het abonnement goedkoper kan zijn.

Als jij als bedrijf afhankelijk bent van die telefoon, zou ik een zakelijk abonnement nemen. Als je niet zo afhankelijk bent, neem dan gewoon een normaal abonnement. :)

Speel ook Balls Connect en Repeat

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• kalechinees
  • Registratie: Mei 2005
  • Laatst online: 21-04 15:02
Noork schreef op woensdag 20 augustus 2008 @ 17:43:
[...]

Maakt het eigenlijk uberhaupt uit? Ik ga er een beetje vanuit dat er voor de boekhouding helemaal geen sprake is van het bestaan van een cadeau. Deze wordt volgens mij helemaal niet op de factuur gezet.
Het kado (of gsm) wordt wel degelijk op de (eerste) factuur gezet maar zal niet op de maandelijkse factuur van de telco staan.

@nare man
Het klopt dat het kado (of gsm) op de balans staat maar dit is wel tegen het factuurbedrag. Gezien er geen sprake is van een kredit nota (voor de korting) zal dat in veel gevallen dus 0,- zijn.

@onbekend
zakelijk is dus voor mij niet interessant, wil me ook niet belangrijker voordoen dan dat ik ben :z

[ Voor 7% gewijzigd door kalechinees op 20-08-2008 20:19 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Anoniem: 85511

Hou er wel even rekening mee dat bij zakelijk bellen buiten de bundel vaak even duur is als binnen de bundel, en je bij een particulier abonnement meestal €0,25/minuut betaalt als je bundel op is (uitzonderingen daargelaten).

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• RemcoDelft
  • Registratie: April 2002
  • Laatst online: 03-05 10:30
Ik herinner me ook abo's waarbij de zakelijke variant (alleen te bestellen met KvK-inschrijving) veel interessanter was dan particulier. Als in: minimaal 2 abo's afnemen, incl. 2 telefoons en 2 laptops, tegen in totaal iets van 500 euro (tenzij je veel meer belt natuurlijk). Dit ben ik voor particulieren niet tegengekomen.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Speedy55
  • Registratie: April 2001
  • Laatst online: 25-04 06:47

Speedy55

www.jpl-racing.nl

Kies gewoon het abonnement wat je zelf het beste lijkt, zakelijk particulier, maakt niks uit voor de belastingdienst, gewoon aftrekken, eind van het jaar een klein beetje corrigeren vanwege privé gebruik, niet teveel natuurlijk. Als cadeau niet op faktuur staat, kraait niemand er nooit meer naar. heb jij gewoon een xbox gratis. Daar zal nooit iemand een probleem van maken.

JPL-Racing --- iRacing Profiel

Pagina: 1