Acties:
  • 0 Henk 'm!

Anoniem: 271695

Topicstarter
Sinds een paar dagen gaat onze bijna 2 jaar oude Samsung LE37R72B een aantal keer per dag spontaan uit en weer aan!
Zo ook vandaag weer waarbij dit 2 maal gebeurde.
Via het servicemenu een checksum uit laten voeren waarbij een (error?) code 88E1 word aangegeven.
Weet iemand wat hiervan de oorzaak kan zijn?

[ Voor 7% gewijzigd door Anoniem: 271695 op 20-08-2008 13:45 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Soldaatje
  • Registratie: Juni 2005
  • Niet online
Als dat het einge probleem is kan je hem toch ook met de stekker uitzetten?
En dan in de laatste week gebruik maken van je garantie dan krijg je waarschijlijk een nieuwer model.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Michael Knight
  • Registratie: November 2002
  • Laatst online: 10:15

Michael Knight

Moderator Consumentenelektronica

KITT, I need you buddy!

Anoniem: 271695 schreef op woensdag 20 augustus 2008 @ 11:46:
Sinds een paar dagen gaat onze bijna 2 jaar oude Samsung LE37R72B een aantal keer per dag spontaan uit en weer aan!
Zo ook vandaag weer waarbij dit vanmiddag 2 maal gebeurde en vanavond de gehele avond weer niet.
Via het servicemenu een checksum uit laten voeren waarbij een (error?) code 88E1 word aangegeven.
Weet iemand wat hiervan de oorzaak kan zijn?
Je zou Samsung kunnen bellen en vragen naar de betekenis van die error code?

(Zeldzame) retrogames en meer --> Aangeboden op V&A

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Topicstarter
Soldaatje schreef op woensdag 20 augustus 2008 @ 11:52:
Als dat het einge probleem is kan je hem toch ook met de stekker uitzetten?
En dan in de laatste week gebruik maken van je garantie dan krijg je waarschijlijk een nieuwer model.
Met de stekker uitzetten?? Tijdens het kijken gaat hij gewoon uitzichzelf uit en vervolgens weer aan. Het uitzetten met de stand-by knop is het probleem niet.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Topicstarter
Michael Knight schreef op woensdag 20 augustus 2008 @ 11:56:
[...]

Je zou Samsung kunnen bellen en vragen naar de betekenis van die error code?
Uiteraard maar is er misschien ergens een lijst met errorcodes te vinden en de betekenis ervan.
Wellicht dat er iemand is met dezelfde ervaring die kan aangeven wat een mogelijke oplossing is. Kan ik met deze info. gerichter bij Samsung terecht.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Michael Knight
  • Registratie: November 2002
  • Laatst online: 10:15

Michael Knight

Moderator Consumentenelektronica

KITT, I need you buddy!

De foutcodes zie ik niet zo snel staan op internet.. Ik kwam overigens al wel een oud topic van je met hetzelfde probleem op een ander board tegen :)

Voor zover ik kan nagaan is je klachtomschrijving met bijbehorende foutcode meer dan genoeg om contact op te nemen met Samsung. Die sturen met vrij vage klachten al een monteur naar je huis is mijn ervaring... en een duidelijke klacht + foutcode = heaven voor helpdesk en monteur. Vaak hebben ze het vervangende onderdeel dan al bij zich.

Dus.. gewoon even bellen met Samsung! d:)b

(Zeldzame) retrogames en meer --> Aangeboden op V&A

Topicstarter
Heb inmiddels al het verzoek van Samsung gekregen om een reparatieafspraak te maken.
Gaan we doen voor de garantie is verlopen.
Dank voor het meezoeken :)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Topicstarter
Samsung is langs geweest. De monteur kon de oorzaak ook niet vinden. Besteld nu een nieuw bord waarmee het oude dan wordt vervangen.
Gelukkig precies 1 maand voor de garantie verloopt d:)b

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Topicstarter
Monteur is geweest en heeft er een nieuw bord in gezet. Helaas, het probleem blijft zich voordoen. TV is nu meegenomen voor nader onderzoek. :'( Wellicht de voeding??

Topicstarter
Na 1 1/2 week de TV weer retour ontvangen. Het bleek inderdaad dat de voeding was versleten. Na vervanging werkt 'ie weer als een zonnetje!

• Dj-sannieboy
  • Registratie: Augustus 2004
  • Niet online

Dj-sannieboy

Nee.... beter!

offtopic:

Dat je zo snel een monteur langs hebt gekregen.
Ik heb gebelt ivm mijn samsung lcd tv, inmiddels een week geleden en er is nog steeds geen contact met me opgenomen. :/

• Mektheb
  • Registratie: December 2006
  • Laatst online: 29-05 20:49
Dj-sannieboy schreef op donderdag 18 september 2008 @ 14:10:
offtopic:

Dat je zo snel een monteur langs hebt gekregen.
Ik heb gebelt ivm mijn samsung lcd tv, inmiddels een week geleden en er is nog steeds geen contact met me opgenomen. :/
Dan bel je zelf nog een x van waar blijft het telefoontje ?

Ik heb zo net zo lang lopen hammeren bij samsung totdat ze me 40" kwamen om ruilen voor een nieuwe ik neem niet genoegen met een scherm met 1 luie pixel :) , en ja ze kwamen het doen ook

Topicstarter
De reparatie is uitgevoerd via Service Centrum Purmerend. Zij belden mij nog geen uur nadat ik de Samsung helpdesk had gesproken, om een afspraak te maken voor een dag later. Stond ook wel een beetje te kijken van de snelheid waarmee dit ging maar ben uiteraard dik tevreden met de geleverde service.
Pagina: 1