Toon posts:

MSI P45 NEO3 FR OC jumper probleem

Pagina: 1
Acties:

Verwijderd

Topicstarter
Bord met oc jumper-na oc van E8400(333 fsb-400) wil niet terug default speed aanvaarden. :(
Heb gewoon de grens bereikt(4.1 ghz)en nu wilde ik terug op stock speed mijn pc laten draaien
maar wat ook ik doe in bios blijft het 400mhz.Het kan wel hoger ingesteld worden maar niet lager.Heb alles gedaan:clear cmos,bios flash,jumpers in verschillende standen geprobeerd,contact met MSI ook opgenomen,maar hun advies werkt ook niet.Mijn pc werkt wel maar met verhoogde cpu en ram voltage op 3600 mhz maar ik vrees dat het zal levensduur van componenten beinvloeden.
Ik wacht nog op een antwoord van MSI maar misschien heeft iemand zoiets al meegemaakt en opgelost
grtz

• Stijnd
  • Registratie: Maart 2003
  • Laatst online: 20-05 22:49
Gewoon de cmos-batterij een halve dag uit je mobo laten liggen?

Verwijderd

Topicstarter
helaas het werkt ook niet,maar thx

• Mod_Aap
  • Registratie: Oktober 2004
  • Laatst online: 18-05 11:54
Lijkt aan de oc jumper te liggen. Met de OC jumper force je namelijk 400fsb. Heb je de jumpers wel op de goede manier terug gezet. Beide op pin 1 en 2.

• TERW_DAN
  • Registratie: Juni 2001
  • Niet online

TERW_DAN

Met een hamer past alles.

Zonder die OC jumper duw je de FSB op 400MHz (en krijg je hem ook niet lager), in de manual staat hoe je de jumpers erop moet zetten voor bepaalde snelheden.

Verwijderd

Topicstarter
Hoe ook die jumpers staan er is geen reactie, heb ik op default gezet(beide op pin 1 en 2).Vandaag kreeg ik van Msi alweer een message dat die jumpers moeten zo en zo-ze hebben geen flauwe idee hoe kan dat opgelost worden.Vermoedelijk iets ging,tijdens oc,kapot-maar geheel werkt nog dus ik kan niets doen

Verwijderd

Topicstarter
jumpers moeten niet op default (pin 1-2) maar op 266-333 mhz(OC) positie(pin 2-3 beide).Het is misleidend omdat mijn cpu loopt default op 333.Ik ben toch stupid

• dion_b
  • Registratie: September 2000
  • Laatst online: 13:43

dion_b

Moderator Harde Waren

say Baah

Stupid is een groot woord, maar volgende keer dus beter eerst de manual lezen voordat je in paniek slaat ;)

Overigens stellen we het op GoT op prijs dat topictitels niet schreeuwerig zijn. Graag geen onnodige caps ("JUMPER PROBLEEM") in de titel. Ik pas het deze keer aan, voortaan zelf beetje op letten.

Oslik blyat! Oslik!

Pagina: 1