[2003] Restricties instellen op kleurenprinters*

Pagina: 1
Acties:

• -qp-
  • Registratie: Augustus 2008
  • Laatst online: 01-06-2016
Ik zou beperkingen moeten opleggen voor een aantal printers van ons. Het zijn kleuren netwerk-printers geinstalleerd op een printserver. Ik zou moeten instellen dat de clients niet mogen afdrukken in kleur.

Mijn vraag is of ik dit kan instellen op de driver zelf geinstalleerd op de server (windows 2003) of ik dit via policy moet instellen?

Het gaat om 2 Konica printers en 1 Fiery printer

Thx voor de hulp...

• Michael Knight
  • Registratie: November 2002
  • Laatst online: 02:37

Michael Knight

Moderator Consumentenelektronica

KITT, I need you buddy!

Policy :)

Met drivers wil je niet klungelen..die vergeten de helft/niet toereikend..

(Zeldzame) retrogames en meer --> Aangeboden op V&A

• asfaloth_arwen
  • Registratie: Februari 2005
  • Laatst online: 08:57
with ^^. Je kunt eventueel een printer twee keer toevoegen, een keer in zwart wit (settings) en eenmaal in kleur. Bijvoorbeeld: Konica B/W en Konica Color. Je kunt dan de rechten gaan instelllen ;) Verder: Using Group Policies to Control Printers in Active Directory

[ Voor 7% gewijzigd door asfaloth_arwen op 20-08-2008 11:05 ]

Specs

• sanfranjake
  • Registratie: April 2003
  • Niet online

sanfranjake

Computers can do that?

(overleden)
Verder kan je misschien kijken of er niet gewoon twee drivers worden geleverd, soms wordt er een losse ZW driver gemaakt :)

Verder zet ik je OS even in de titel, wat had je zelf zoal ondernomen om dit op te lossen? Dat zien we hier ook graag, Algemene gedragsregels (Netiquette)

Mijn spoorwegfotografie
Somda - Voor en door treinenspotters

• -qp-
Ik probeer nu te zoeken hoe je op de konica's kan instellen om niet in kleur af te drukken. Als ik dit gevonden heb kan ik altijd de printer nog eens aanmaken met deze zwart-wit instellingen en dan kan ik wat spelen met rechten op beide printers.

• -qp-
Probleem is ondertussen opgelost. Je kan in de instellingen van de printer kiezen voor een kleurenprofiel. Normaal staat dit op automatisch maar je kan dit op manueel zetten zodat je de kleuren kan zetten op zwart wit. Deze worden overgenomen door clients en probleem opgelost.
Pagina: 1