Gran Turismo killer

Pagina: 1
Acties:

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• brechtvb|IA
  • Registratie: November 2005
  • Laatst online: 08-11-2016
Ik vind Gran Turismo een geweldig spel, maar heb nooit een playstation willen kopen. Zijn er nu feitelijke Gran Turismo killers voor PC? Of is er 1 op komst?

En lang geleden heb ik gehoord over een Gran Turismo Killer voor de wii? Is daar nu iets van aan? Of was dat nog voor de gamecube?

Iemand die mij enige verlichting kan brengen?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• nowell
  • Registratie: Februari 2003
  • Laatst online: 24-03-2024

nowell

Que Pasa!?

Over welke versie van GT hebben we het hier? Ik heb GT nog gespeeld op de PS1 en vond het toen ook een fantastisch spel, maar dat was vroegah...
brechtvb|IA schreef op woensdag 20 augustus 2008 @ 10:44:
Iemand die mij enige verlichting kan brengen?
ik denk dat je daarvoor eens bij je lokale pastoor moet informeren. ;)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

PSX emulatoren voor de PC werken perfect, dus je kan gewoon de Gran Turismo's van de PS1 spelen op je PC...

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Exorcist
  • Registratie: Maart 2002
  • Niet online

Exorcist

Uitdrijvûrrrr!

Forza 2 voor de Xbox 360?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• brechtvb|IA
Ik ga van het weekend GT4 emuleren met een ps2 emulator. Hier heb ik nog wat nieuwsposts:

http://www.nintendic.com/news/462

http://www.fc.system3.com/en/

Als het die ferrari challenge is dan zijn we weer dik de klos voor een GT-variant.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• MrVegeta
  • Registratie: September 2002
  • Laatst online: 10:24

MrVegeta

! Dolf is rechtvaardig !

Grid is wel een aardige race game op de pc.

Geeft steekhoudelijke argumenten terwijl hij niet weet waar het over gaat. BlizzBoys, HD casts van StarCraft II gemaakt door Tweakers! Het begint, Zombiepocalyps

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

brechtvb|IA schreef op woensdag 20 augustus 2008 @ 13:06:
Ik ga van het weekend GT4 emuleren met een ps2 emulator. Hier heb ik nog wat nieuwsposts:
PS2-emulatie is nog niet ver en stabiel genoeg om dat normaal te kunnen spelen.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Exirion
  • Registratie: Februari 2000
  • Nu online

Exirion

Gadgetfetisjist

brechtvb|IA schreef op woensdag 20 augustus 2008 @ 10:44:
Ik vind Gran Turismo een geweldig spel, maar heb nooit een playstation willen kopen. Zijn er nu feitelijke Gran Turismo killers voor PC? Of is er 1 op komst?
Ik heb er sinds 2000 op gewacht toen ik GT3 zag, maar het is er nooit gekomen en zal ook niet zo snel komen gok ik.
En lang geleden heb ik gehoord over een Gran Turismo Killer voor de wii? Is daar nu iets van aan? Of was dat nog voor de gamecube?
De Wii heeft leuke spelletjes, maar games zoals GT zijn toch meer het domein van de PS3 en XBOX. Iets wat ook maar een beetje lijkt op GT zie ik niet gebeuren met de hardware die de Wii aan boord heeft :P

"Logica brengt je van A naar B, verbeelding brengt je overal." - Albert Einstein

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• frickY
  • Registratie: Juli 2001
  • Laatst online: 28-09 20:20
Race Driver : Grid ljkt me aardig vergelijkbaar. Kun je spelen op je PC.
Afbeeldingslocatie: http://www.planet-xbox.de/img/news/18202/Race-Driver-One-wird-Race-Driver-Grid-2.jpg

Een Gran Turismo killer op een Wii lijkt me wat onwaarschijnlijk, daarvoor beschikt de Wi niet over voldoende capaciteit

[ Voor 3% gewijzigd door frickY op 20-08-2008 13:32 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• boatfreak
  • Registratie: September 2007
  • Laatst online: 09-09 16:11
dirt is opzich ook wel leuk, een rallygame.

Ik zoek zelf eigenlijk ook wel een goeie GT killer voor de pc.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• D. Ninjai
  • Registratie: Juli 2006
  • Nu online
Beelden zeggen meer. :+

[YouTube: http://www.youtube.com/watch?v=cP1Q6sxNJoY]

En nu serieus. Ik zeg ook Grid. Forza en Project Gotham Racing hebben we helaas niet op de PC. ;(

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Grid is echt niet vergelijkbaar met GT. Ga dan voor Race07 of GTR2.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Lucky-Shirt
  • Registratie: Juli 2001
  • Laatst online: 11:55

Lucky-Shirt

Happy as a pig in shit

Verwijderd schreef op woensdag 20 augustus 2008 @ 18:18:
Grid is echt niet vergelijkbaar met GT. Ga dan voor Race07 of GTR2.
Ik ben groot liefhebber van GT4 op de PS2. Enige echt leuke alternatieve voor de PC vind ik GTR2, iets minder keuze uit auto's, wel veel meer circuits, beter geluid. License halen en je best doen om alles goud te krijgen zit erin en realistischer dan GT4, veel. Zonder stuur helaas haast niet te spelen.

Grid speel ik ook, maar dat is toch anders.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Wiethoofd
  • Registratie: Juli 2007
  • Laatst online: 14-08 12:22

Wiethoofd

Broadcast TOM

Je zou ook nog meuk: Trackmania Nations Forever 2.11.11 kunnen overwegen.
Verder een DTM of Race07 (of de followup die binnenkort uitkomt) zou perfect aan de eisen voldoen.

Volg me op Twitter/X & Bluesky

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Just_I
  • Registratie: April 2004
  • Laatst online: 30-09 21:37

Just_I

What did you just say?

Ookal ben ik een Trackmania speler, ik zou het zeker niet aanraden als je naar een vervanger voor GT zoekt. Trackmania is aan te raden als je op zoek bent naar een soortgelijk spel als Stunts, maar realitsch is het zeker niet. Trackmania is gewoon een arcade racer die het van een ander USP moet hebben: custom content.

Overigens vind ik die video wel erg lame. Sure, GT heeft geen schademodel, maar ik vind het gewoon te flauw voor woorden om dan instap auto's te vergelijken met racewagens als GT ook gewoon race wagens heeft. En wat nou, geen snelheid, ik meen snelheden van 400+ km/h te halen in GT.

[ Voor 31% gewijzigd door Just_I op 20-08-2008 18:45 ]

\o\o\o\o\o\o\o\o\o\o \o\o\o\o \o\o\o\o\o\o \o\o\o\o\o\o\o \o\o\o\o\o\o \o\o\o \o\o\o\o\o\o\o \o\o\o\o\o\o\o\o\o \o\o\o\o\o\o\o

Ten Thousand fists in the air! \o

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Michael Knight
  • Registratie: November 2002
  • Laatst online: 30-09 11:57

Michael Knight

Moderator Consumentenelektronica

KITT, I need you buddy!

frickY schreef op woensdag 20 augustus 2008 @ 13:31:
Race Driver : Grid ljkt me aardig vergelijkbaar. Kun je spelen op je PC.
[afbeelding]

Een Gran Turismo killer op een Wii lijkt me wat onwaarschijnlijk, daarvoor beschikt de Wi niet over voldoende capaciteit
Capaciteiten van een spelcomputer bepalen niet of een spel een killer is..
Juist de PS1 en PS2 bewezen dat door een game als Gran Turismo uit te brengen op een minder sterk(grafisch) platform.

Grafisch zal de Wii misschien niet Sony en Microsoft kunnen bijbenen, maar op gebied van gameplay is alles mogelijk.. :)

(Zeldzame) retrogames en meer --> Aangeboden op V&A

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• brechtvb|IA
Kheb ne keer dieje demo van race-driver grid gespeeld op mijn laptop. Dat spel is een totale systeemwreter. Nu is dat geen verwijt met al dat grafisch geweld.

Maar mijn laptop is T7200, 2gb ram, 7600go (512 mb non-shared) en ik die kan het spel niet trekken. Nu ja, kga toch eens proberen ps2 te emuleren.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Wiethoofd

Wiethoofd

Broadcast TOM

Just_I schreef op woensdag 20 augustus 2008 @ 18:43:
En wat nou, geen snelheid, ik meen snelheden van 400+ km/h te halen in GT.
Het realisme bepaald mede of een spel daardoor een killer is. Als het lijkt alsof je 60 rijdt en je teller geeft 400 aan is het geen leuk spel. Het schademodel doet ook veel goed in GRID. Ik weet niet of mensen mijn review op de FP al gelezen hebben over GRID of de t.net review gelezen hebben, maar het is gewoon een goed spel.

Je moet dan nog wel zelf bepalen of je het een GT killer vind of dat je het bij GT5 houdt....

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Bastard
  • Registratie: Maart 2008
  • Laatst online: 28-09 23:19
sorry, maar ik als die-hard gt fan (wacht al sinds gt1 op een pc-versie, en heb sinds gt3 het wachten opgegeven en heb maar een ps2 en daarna een ps3 gekocht) vind grid gewoon niet leuk, en dan druk ik me subtiel uit. Voor mij heeft het het gewoon niet, het is te onrealistisch en voelt gewoon niet zoals echte racespellen. Als graphics je niet interesseren zou ik zeggen live for speed, anders GTR/GT legends/RACE en als dat ook niet werkt dan of een 360 met Forza2 (ik zeg het niet graag maar ik had graag forza 2 gehad op de playstation;) of anders toch maar een playstation 3 kopen.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Jejking
  • Registratie: Februari 2005
  • Niet online

Jejking

It's teatime, doctor!

D. Ninjai schreef op woensdag 20 augustus 2008 @ 18:10:

[video]

En nu serieus. Ik zeg ook Grid. Forza en Project Gotham Racing hebben we helaas niet op de PC. ;(
Droog filmpje. Hoe zeik je de concurrentie af :P

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• DaWaN
  • Registratie: Oktober 2002
  • Laatst online: 11:57

DaWaN

'r you wicked ??

Race Driver vind ik dus totaal geen leuk spel. Ik wil iedere apex proberen te pakken door precies op het juiste moment te remmen en in te sturen. Race Driver GRID voelt zo onnatuurlijk aan, is gewoon niet te vergelijken met Gran Turismo.

Als je echt geen Playstation kunt veroorloven dan zou ik naar Forza 2 op de Xbox360 gaan kijken, mocht dat ook niet mogelijk zijn dan verwijs ik je idd naar de spellen van SimBin en Live For Speed en wat misschien ook erg leuk is rFactor met een heel legio aan mods (www.rfactorcentral.com)

If you do not change direction, you may end up where you are heading

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• ElmarNieser
  • Registratie: Juli 2003
  • Laatst online: 12:03

ElmarNieser

3dsmax gebruiker

D. Ninjai schreef op woensdag 20 augustus 2008 @ 18:10:

[video]

|:( Die verdienen het ook niet om GT te spelen, sommige mensen hebben GT gewoon niet echt begrepen. Zie het nou toch eens als een Race Simulator en niet als Race Game...

Ga maar eens in het echt op de Nurburgring rijden en daarna in GT rondje Nurburg ring, dan snap je wel wat ik bedoel. (En ja ik heb zelf meer als 60 rondes op de Nurburgring gereden dus ik kan het weten.)

[ Voor 18% gewijzigd door ElmarNieser op 24-08-2008 14:59 ]

Http://www.elmarnieser.nl Mijn Portfolio.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• djfisjtik
  • Registratie: Januari 2002
  • Laatst online: 20-12-2022
Als je serieus GT4 wil spelen kan je je geld beter gooien op een PS2 slimline of een goedkope tweedehandse en GT4 erbij kopen voor 20 euro. Of misschien kan je wel een PS2 van iemand lenen. Met emulatie wordt het echt niks. Ik heb een paar maanden geleden GT4 tot m'n grote genoegen 100% uitgespeeld.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Afbeeldingslocatie: http://s.aeriagames.com/files/images/pt/screenshots/Drift/Level-R_ProjectTorque_Shot102_104.jpg
Afbeeldingslocatie: http://s.aeriagames.com/files/images/pt/screenshots/VS/ProjectTorque-Level-R_103_401.jpg
Afbeeldingslocatie: http://s.aeriagames.com/files/images/pt/screenshots/TA/Level-R_ProjectTorque_Shot102_408.jpg
Afbeeldingslocatie: http://s.aeriagames.com/files/images/pt/screenshots/VS/ProjectTorque-Level-R_103_226.jpg

http://project-torque.aeriagames.com/download

Project Torque en nog gratis ook!

[ Voor 87% gewijzigd door Verwijderd op 24-08-2008 17:36 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• scorpie
  • Registratie: Augustus 2001
  • Laatst online: 30-09 16:52

scorpie

Supra Addict

Jaja, en zeker vergelijkbaar met Gran Turismo :')
Sorry, maar Project Torque is grappig, maar waaaaaay out of league van GT :)

wil een Toyota Supra mkIV!!!!! | wil een Yamaha YZF-R{1,6} | wil stiekem ook een Ducati
"Security is just a state of mind"
PSN: scorpie | Diablo 3: scorpie#2470

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Als ik de TS lees denk ik dat ie op zoek is naar realisme.
Dan kom je automatisch uit op GTR2. Dat spel is echter al een paar jaar oud, maar er komt een vervolg:
GTR evolution
reviews: Vooruitblik GTR: Evolution

'Men' zegt dat het een simulatie wordt op het niveau van GTR2, maar ik, alsmede vele andere GTR2 fans, zijn erg bang dat het toch meer richting arcade gaat omdat het een uitbreiding is van Race'07 (en dat was mij veel te arcade)

Het spel is nog niet uit, wordt eind augustus verwacht (dus eehh binnen 3 dagen of zo...)
Kwestie van de eerste recenties afwachten en een demo downloaden, mocht die beschikbaar komen.
In noodgeval als er geen demo van is, het spel illegaal downloaden, en als je het dan een goed spel vind gewoon kopen in de winkel.
Let wel: bij dit soort games is een stuurtje een *must*, en online play ook (vandaar dat je dus wel een legale versie moet kopen!)

Succes!

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Michael Knight schreef op woensdag 20 augustus 2008 @ 18:48:
[...]

Capaciteiten van een spelcomputer bepalen niet of een spel een killer is..
Juist de PS1 en PS2 bewezen dat door een game als Gran Turismo uit te brengen op een minder sterk(grafisch) platform.

Grafisch zal de Wii misschien niet Sony en Microsoft kunnen bijbenen, maar op gebied van gameplay is alles mogelijk.. :)
Waar heb je het over? Naast realisme enzo stond de GT reeks juist voor supervette graphics, met name in de replays. Hoezo minder sterk grafisch, dat was juist een van de speerpunten!

• BLRacing
  • Registratie: Mei 2007
  • Laatst online: 20-09 22:35
Ik heb net GTR evolution geinstalleerd en vond het wel erg lijken op Race07. Maar de besturing vind ik dan wel weer geniaal. Grafisch is het echter helaas wel een teleurstelling geworden. Simbin dit kan anno 2008 echt niet meer vertoond worden hoor :+ . En ja de Nordschleife zit er in, evenals Zandvoort. Toch mis ik een paar circuits zoals Suzuka of Fuji e.d. Ik kan niet zeggen dat dit de GT killer is geworden. Het mist daarvoor te weinig circuits en autos. Tis ook voor een ander publiek gemaakt misschien want het is wel meer sim dan GT.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Live for speed? Iemand???

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• El_Quedro
  • Registratie: September 2001
  • Laatst online: 04-08 08:01

El_Quedro

Pininfarina

Eens _/-\o_
Dat spel is een echte Gran Turismo killer, mits je naar de gameplay kijkt. De auto en wegen-aanbod is duidelijk minder, maar het rijden zelf daar kan zelfs Gran Turismo niet aan tippen!

Probeer de demo eens, zelfs die is de moeite waard om te spelen.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

El_Quedro schreef op vrijdag 29 augustus 2008 @ 09:14:
[...]

Eens _/-\o_
Dat spel is een echte Gran Turismo killer, mits je naar de gameplay kijkt. De auto en wegen-aanbod is duidelijk minder, maar het rijden zelf daar kan zelfs Gran Turismo niet aan tippen!

Probeer de demo eens, zelfs die is de moeite waard om te spelen.
Wat ook jammer is dat je niet met merk en type auto`s rijd. Maar als je goed kijkt zie je wel welke auto`s het zijn hehe.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Trouwens, iRacing.com is nog 10x beter dan LiveForSpeed.

http://www.iracing.com/

100% puur realisme.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• SideSwipe
  • Registratie: December 2001
  • Laatst online: 10:04

SideSwipe

ZijZweep / SaaitSwiep !

Vergeet daar niet bij te vertellen dat je vast zit aan een abonnement :)

[ Voor 60% gewijzigd door SideSwipe op 31-08-2008 11:53 ]

Trotse vader x 2!| Profiel volspammen mag hier: Klik

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

SideSwipe schreef op zondag 31 augustus 2008 @ 11:53:
Vergeet daar niet bij te vertellen dat je vast zit aan een abonnement :)
Nee, je kan per maand gewoon stopzetten. En je betaalt niet voor de aanschaf zelf. Je kunt het ook niet vergelijken met een spel: want het is gewoon een pure racesimulator, dus dat kost wat.

[ Voor 27% gewijzigd door Verwijderd op 31-08-2008 12:02 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Tortelli
  • Registratie: Juli 2004
  • Laatst online: 15:11

Tortelli

mixing gas and haulin ass

156 dollar voor een jaar vind ik wel erg veel geld. Hebben ze geen demo die je een uurtje kunt proberen ofzo?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• TheZeroorez
  • Registratie: September 2005
  • Niet online
Tortelli schreef op zondag 31 augustus 2008 @ 12:26:
156 dollar voor een jaar vind ik wel erg veel geld. Hebben ze geen demo die je een uurtje kunt proberen ofzo?
Als je je bedenkt dat mensen 1000 euro uitgeven enkel voor een set van 3 pendalen valt het reuze mee.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Wiethoofd

Wiethoofd

Broadcast TOM

TheZeroorez schreef op zondag 31 augustus 2008 @ 12:27:
Als je je bedenkt dat mensen 1000 euro uitgeven enkel voor een set van 3 pedalen valt het reuze mee.
Of een complete auto kopen en naar de Nürburgring scheuren. Kost je in de meeste gevallen wel iets meer dan 1000 euro, maar je hebt gegarandeerd een GT killer :+ Of een automaat, heb je 2 pedalen ;)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• SYQ
  • Registratie: Oktober 2001
  • Niet online

SYQ

misschien juist een reden om het te 'kopen'. ben je vrijwel zeker dat er geen noobs op zitten die het verpesten voor de anderen, en dan bedoel ik dus mensen die het verpesten voor anderen (oa opzettelijk crashen)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Je kunt toch 1 maand nemen ($20 -> iets van 14 euro) en dan weer stopzetten als het niet bevalt? Je zit er niet gelijk vast voor een jaar aan hoor. Je kunt gewoon een maandelijks abbo nemen.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• OzBoz
  • Registratie: Maart 2000
  • Laatst online: 16-06 17:07

OzBoz

.:.H.:.I.:.P.:.

iracing vind ik ook wel een erg kostbare grap. Ik zou ook eens een blik werpen op rfactor. Daar zijn zoveel mods voor (www.rfactorcentral.com) en dat maakt het wel ultiem grappig.

Ik heb overigens ook GT5 prologue op de PS3 maar ik mis toch echt het gevoel van snelheid. Bij rFactor krijg ik last van mijn rug en schouders en word ik er echt moe van. Life for Speed heb ik overigens ook maar minder vaak gespeeld. Bij rFactor is Megane Trophy 2.0 dan een mod die je sowieso moet proberen, met 35 van die kleine etters op 1 baan online is wel chaos, maar brilliant :)

GTR, GTR2 zijn ook leuk, Race07 vond ik persoonlijk weer bagger maar heb net even met een Audi R8 zitten scheuren op zandvoort in GTR Evolutions en hoog fun gehalte. Zo'n fabrieks R8 is alleen niet zo snel kwam ik achter ;) wordt je lekker door Seats ingehaald met wat pech.. aan de andere kant is het een super funny auto omdat je um brilliant recht kan trekken (naja meestal) en hoewel niet goed voor de snelheid ik vind het wel leuk om over dwars een bocht door te gaan.

Goed stuur is overigens ook nodig wil je ook maar iets doen in de sim hoek. Ik heb nu zelf een G25 en er zijn vast betere stuurtjes maar ik heb veel profijt van dat koppelingspedaaltje bij de start.

(denk dat ik iracing wel es ga bekijken, maar voor wat ik zie heeft dat spel ook geen licenties van echte merken, vind ik altijd iets minder, of er moeten goeie mods zijn) En als ik dan de prijs zie.. sja.. echt -duur- gewoon, maar maandje proberen kan geen kwaad.

[ Voor 9% gewijzigd door OzBoz op 31-08-2008 14:55 ]

My Fizion | My 3D prints | LinkedIn

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• roy-t
  • Registratie: Oktober 2004
  • Laatst online: 19-09 10:19
ElmarNieser schreef op zondag 24 augustus 2008 @ 14:54:
[...]

|:( Die verdienen het ook niet om GT te spelen, sommige mensen hebben GT gewoon niet echt begrepen. Zie het nou toch eens als een Race Simulator en niet als Race Game...

Ga maar eens in het echt op de Nurburgring rijden en daarna in GT rondje Nurburg ring, dan snap je wel wat ik bedoel. (En ja ik heb zelf meer als 60 rondes op de Nurburgring gereden dus ik kan het weten.)
Ik snap GT5 niet helemaal, ik ben dol op Race07 waar je echt het gevoel hebt dat het hard gaat, en de game is erg realistisch (ziw) maar tjs GT5, ik vind vooral dat het sturen zo sloom gaat, rechtsaf, rechtsaf.. damn! recht in de muur weer. daar heb ik bij Race07 en Grid echt nooit last van. Als je te aggresief stuurd spin je misschien wel maar je gaat iig de bocht om. :/.

Ook heeft de video wel een goed punt, als je in GT5 prologue video's auto's ziet botsen dan komen de wielen nog niet eens van de grond en schuif je een beetje lam naar achter, zelfs nauwelijks een rook effect. Ook is het onzin dat je tegenwoordig geen games kan maken met echt eauto's en schade modellen, heel grid zit vol met echte auto's en die kunnen echt prachtig kapot gaan. En tsja auto's die 250KMPH gaan gaan nu eenmaal zo kapot: http://nl.youtube.com/watch?v=1OpcLwhohK8 en niet zo lam beetje drijven over het wegdek als in GT5.

Ik persoonlijk vind daarom GT5 echt absoluut niets voorstellen, neem dan Race07 voor het echt realistische of GRID voor gewoon echt leuk racen.

Edit hier een filmpje met 2 snelle auto's (zowel in grid als GT5)
http://nl.youtube.com/watch?v=PCP0o0SZKdQ
(alleen kan die gast absoluut niet rijden).

[ Voor 4% gewijzigd door roy-t op 31-08-2008 15:20 ]

~ Mijn prog blog!

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• SinergyX
  • Registratie: November 2001
  • Laatst online: 13:05

SinergyX

____(>^^(>0o)>____

roy-t schreef op zondag 31 augustus 2008 @ 15:11:
Ik snap GT5 niet helemaal, ik ben dol op Race07 waar je echt het gevoel hebt dat het hard gaat, en de game is erg realistisch (ziw) maar tjs GT5, ik vind vooral dat het sturen zo sloom gaat, rechtsaf, rechtsaf.. damn! recht in de muur weer. daar heb ik bij Race07 en Grid echt nooit last van. Als je te aggresief stuurd spin je misschien wel maar je gaat iig de bocht om. :/
Dan ben jij meer een arcade racer. Lfs en iracing werken ook met zo'n realisme, je kan daar niet nonstop volgas bochten door vliegen met hier en daar een slipje en weer rechttrekken. Grid is gewoon een arcade racer, ik noem ze altijd 'daytona games' zoals de arcadehal racebakken.

En qua snelheid, rij eens de F1 door London of suzuka, dan voel je echt hoe hard zo'n F1 wagen rijd (zeker in bochten werken).

LFS zelf is na ruim een jaar spelen teveel min/maxing. Je moet bijna altijd 1 dezelfde style aanhouden met een setup, vrijheid in rijlstyle is er gewoon niet. (neem bv een dodge vs clio vs Evo X in london, rijden bijna zelfde tijden maar elk heeft compleet eigen style). Iracing moet ik nog steeds proberen, maar nu ik GT5:P heb vind ik het nog wel even best.

Je kan altijd overwegen om een 2dehands PS2 met GT4 te kopen, al kan je daar niet mee online rijden, ben je wel goedkoop uit.

En qua schade in GT, dat heeft tot vandaag 3 redenen. 1 is er weg, 2 zijn ze mee bezig. (toestemming, perfectie en performance).

Nog 1 keertje.. het is SinergyX, niet SynergyX
Im as excited to be here as a 42 gnome warlock who rolled on a green pair of cloth boots but was given a epic staff of uber awsome noob pwning by accident.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• roy-t
  • Registratie: Oktober 2004
  • Laatst online: 19-09 10:19
SinergyX schreef op zondag 31 augustus 2008 @ 15:23:
[...]

Dan ben jij meer een arcade racer. Lfs en iracing werken ook met zo'n realisme, je kan daar niet nonstop volgas bochten door vliegen met hier en daar een slipje en weer rechttrekken. Grid is gewoon een arcade racer, ik noem ze altijd 'daytona games' zoals de arcadehal racebakken.

En qua snelheid, rij eens de F1 door London of suzuka, dan voel je echt hoe hard zo'n F1 wagen rijd (zeker in bochten werken).

LFS zelf is na ruim een jaar spelen teveel min/maxing. Je moet bijna altijd 1 dezelfde style aanhouden met een setup, vrijheid in rijlstyle is er gewoon niet. (neem bv een dodge vs clio vs Evo X in london, rijden bijna zelfde tijden maar elk heeft compleet eigen style). Iracing moet ik nog steeds proberen, maar nu ik GT5:P heb vind ik het nog wel even best.

...
En qua schade in GT, dat heeft tot vandaag 3 redenen. 1 is er weg, 2 zijn ze mee bezig. (toestemming, perfectie en performance).
Ik heb het oa over Race07, ik heb trouwens ook veel LFS gespeeld waar ik het echt brilliant vond hoe het sturen werkte (naar rechts is terugdraaien en niet gewoon naar rechts sturen). Dus ik speel wel zeker ook simulatie games, maar ik snap het gevoel van verschil wat mensen hebben met GT5 niet, ik voel het gewoon echt niet, in Race07 wel, daar gaat een auto echt hard. Ook de tragere classen. Als ik percee F1 moet rijden om snelheid te vinden dan heb ik maar wat aan een klein deel van de game.

En tsja als ik met een echte auto het stuur helemaal naar links trek op redelijke snelheid, dan spin ik, dit gebeurt bij mij in Race07, LFS en GRID maar niet in GT5, waar het lijkt alsof je stuur gelocked is als je op een bepaalde snelheid rijd.

Wel is het goed nieuws dat GT5 een schade model gaat krijgen, hopelijk wordt het erg realistisch, niet meer glijdende autos na crashes maar echt een beetje spectacel (tsja zo gaat het in het echt ook en het blijft een game natuurlijk :D).

Zelfs vind ik het trouwens prima als iemand GT5 speelt hoor ;) tis niet mijn game.

~ Mijn prog blog!

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• OzBoz
  • Registratie: Maart 2000
  • Laatst online: 16-06 17:07

OzBoz

.:.H.:.I.:.P.:.

SinergyX schreef op zondag 31 augustus 2008 @ 15:23:
Heb jij rFactor al eens geprobeerd... moet je echt doen :) overigens heb ik bij GT5 ook niet echt de ervaring qua racen.. ik mis het rauwe een beetje.

My Fizion | My 3D prints | LinkedIn

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Marzman
  • Niet online

Marzman

They'll never get caught.

Grand Tourismo 5 zal toch ook voor de pc uitkomen? Dat stond in ieder geval op diverse game-sites.

Ik vind zelf Live for Speed geweldig, maar ik snap niet dat mensen het een Grand Tourismo killer kunnen noemen. De enige overeenkomst die ze hebben is dat het allebei racespellen zijn.

Race07 heb ik ook. Het voelt wat minder fijn aan als Live for Speed en het leeft een stuk minder heb ik het idee. Bij Live for Speed gebeurd nog wat in het forum, zijn er leuke servers als CTRA en worden er volop leagues georganiseerd. Ook de manier van development bevalt me wel, door de updates blijft het spel veel langer interessant. Bij Race07 mis ik dat een beetje, ik speel het spel dan ook nooit.

☻/ Please consider the environment before printing this signature
/▌
/ \ <-- This is bob. copy and paste him and he will soon take over the world.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• wakuwakuhullie
  • Registratie: Juli 2006
  • Laatst online: 02-06 02:53
Marzman schreef op zondag 31 augustus 2008 @ 17:05:
Race07 heb ik ook. Het voelt wat minder fijn aan als Live for Speed en het leeft een stuk minder heb ik het idee. Bij Live for Speed gebeurd nog wat in het forum, zijn er leuke servers als CTRA en worden er volop leagues georganiseerd. Ook de manier van development bevalt me wel, door de updates blijft het spel veel langer interessant. Bij Race07 mis ik dat een beetje, ik speel het spel dan ook nooit.
Voor Race07 wordt heel veel georganiseerd, het leeft meer dan ooit, kijk maar op Racedepartment.com je kunt je daar aanmelden en op de servers rijden waar dagelijks evenementen op georganiseerd worden, er wordt alleen serieus gereden, dus als je wilt rammen dan kun je er beter niet heen gaan.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• JVLK
  • Registratie: Juni 2003
  • Niet online

JVLK

Team Puss

OzBoz schreef op zondag 31 augustus 2008 @ 14:54:
iracing vind ik ook wel een erg kostbare grap.
iRacing met jaar abbo valt op zich nog wel mee.

156 dollar is ongeveer net over de 100 euro, daarbij krijg je nog 60 idollars (ik kreeg 75 omdat ik voor 29 augustus jaar abbo had genomen) die je kunt uitgeven aan tracks of auto's, of kunt gebruiken als je je abbonement weer wilt verlengen.
Ik geef wel toe dat ik de prijzen van sommige tracks wel hoog vind en als je alles wilt kopen je toch een behoorlijke duit kwijt bent aan extra tracks en auto's, maja daar krijg je dan wel laser scanned tracks voor terug.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Marzman
  • Niet online

Marzman

They'll never get caught.

156 dollar per jaar vind ik best een dure grap. Die 60 idollars kun je alleen in de sim besteden aan auto's en tracks die je er bij de concurrentie gratis bij krijgt. Ook is het meer gefocust op de Amerikaanse markt gezien de content.
Het concept ziet er verder wel leuk uit, en lasser scanned tracks lijken me ook wel echt wat toevoegen. Alleen de manier van betalen zorgt er wel voor dat er weinig casual spelers zijn. Op het moment dat je het wat minder gaat spelen zullen de meesten het abo stopzetten ipv af en toe een race-je pakken. Dat vind ik het leuke van LFS, de meeste spelen het echt al jaren. Soms even wat minder intensief, maar dan zijn ze opeens weer terug.

Maar het ging over Gran Turismo killers. Ik denk dat dan inderdaad GTR Evolution dichter in de buurt komt.

[ Voor 37% gewijzigd door Marzman op 02-09-2008 10:35 ]

☻/ Please consider the environment before printing this signature
/▌
/ \ <-- This is bob. copy and paste him and he will soon take over the world.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Exirion
  • Registratie: Februari 2000
  • Nu online

Exirion

Gadgetfetisjist

Marzman schreef op zondag 31 augustus 2008 @ 17:05:
Grand Tourismo 5 zal toch ook voor de pc uitkomen? Dat stond in ieder geval op diverse game-sites.
Gran Turismo (zo schrijf je het) is altijd al een Playstation-exclusive geweest dus dat lijkt me heel stug.

"Logica brengt je van A naar B, verbeelding brengt je overal." - Albert Einstein

Pagina: 1