Veilige smartcard LegID; crypto

Pagina: 1
Acties:

• DigitalBrains
  • Registratie: Februari 2008
  • Laatst online: 04-01 17:55
In Nederlands bedrijf claimt ontwikkeling van veilige smartcard staat:
..., waardoor het onderscheppen van de gegevens - die met 2048bit aes-encryptie zijn versleuteld - voor een hacker niet interessant zouden zijn.
2 Kibit AES klinkt heel erg onwaarschijnlijk. Ik vermoed dat de asymmetrische crypto met een 2 Kibit sleutel gebeurt, en de AES eerder in de orde van 128 bits zal zitten. Helaas bevat het artikel geen bronvermelding en kan ik zo 1-2-3 ook niks op de LegID site vinden, dus wat het precies moet zijn, weet ik niet.

• Dimitri R
  • Registratie: Februari 2007
  • Laatst online: 24-01 09:32
Wij kregen een persbericht binnen en ik heb telefonisch gesproken met Will Kamminga, directeur van het bedrijf. Hij sprak over 2048bit aes, maar ik ga het nog even nachecken of hij toch niet 256 of 128bit bedoelde. Dank voor de scherpte iig. :)

Abort Retry Fail?

• DigitalBrains
  • Registratie: Februari 2008
  • Laatst online: 04-01 17:55
Verwijderd in 'nieuws: Nederlands bedrijf claimt ontwikkeling van veilige smartcard'

Aangenomen dat dit legitiem is; het klinkt of ze alleen asymmetrische crypto (RSA) doen. Als de hoeveelheid data die geëncrypteerd (/geauthenticeerd) moet worden klein genoeg is, een logische keuze.

PS: Graag gedaan :).

• zx9r_mario
  • Registratie: Oktober 2004
  • Laatst online: 21:24
Legid/ESG = Eurisko, dit is een kleine ICT dienstverlener in Weert. Heb er zelf gewerkt. Ze hebben als eens eerder gepoogd met de smartcards, zo'n 3 jaar geleden.