• Widow
  • Registratie: Juli 2003
  • Laatst online: 14:38
Ik heb een win2003 server waarop twee partities zijn. De eerste, die nu C is, moet O worden, en de tweede moet P zijn.

Die tweede is natuurlijk zo veranderd, maar ik zit met de eerste partitie. Ik kan die niet wijzigen via de disk manager. Ik heb Partition Magic 8 liggen, maar die draait niet op win2003. Nou zat ik te denken om win2003 gewoon opnieuw te installeren, er staat toch nog niets belangrijks op dat ding, en dan gewoon heel ghetto heel veel partities aan te maken van 1MB tot ik bij O ben, die 30GB te maken en daar windows op installeren, en later die dingen van 1MB verwijderen.

Nou is het probleem alleen dat het een Dell server is (poweredge 1950) met daarop een raidcontroller, die de twee hdd's die in de server zitten aanstuurt. Verder zijn er geen hdd's in de server. Als ik de setup start via de bijgeleverde installation cd's dan vind ie de driver voor de raid controller niet. En aangezien er geen floppydrive in de server zit kan ik dus ook geen drivers laden. Enige manier is door de bijgeleverde dvd van dell te draaien, die een soort pre-installation environment laad waar je je meukjes configt, en vervolgens laat die de win2003 setup unattended lopen. Dus je komt niet in het gedeelte waar je je partities maakt.

Ik had ook al geprobeerd via regedit HKLM/system/mountedDevices de driveletters te veranderen, herrinerer me nog vaag zon truukje in win2k, maar toen ik rebootte en inlogde werd ik meteen weer uitgelogd. Dus das ook geen optie.

Wat kan ik hier verder aan doen? Het moet mogelijk zijn, want er hangen op dit moment al 2 servers met win2003 met de eerste partitie als O en de tweede als P. Ik kan alleen niet veel vinden met google, meeste resultaten is hoe je een non-active driveletter verandert. Iemand een idee?

Niets is zo permanent als een tijdelijke oplossing.

• Snake
  • Registratie: Juli 2005
  • Laatst online: 07-03-2024

Snake

Los Angeles, CA, USA

Ik denk dat je met een sysprepped installatie aan de gang moet gaan om de default letter op O: te zetten.

Going for adventure, lots of sun and a convertible! | GMT-8

• Gé Brander
  • Registratie: September 2001
  • Laatst online: 19-01 13:20

Gé Brander

MS SQL Server

Maar buiten dat... Waarom zou je dat nou eigenlijk willen? (gewoon nieuwsgierig naar de reden)

Vroeger was alles beter... Geniet dan maar van vandaag, morgen is alles nog slechter!

• Widow
c70070540 schreef op woensdag 20 augustus 2008 @ 10:42:
Maar buiten dat... Waarom zou je dat nou eigenlijk willen? (gewoon nieuwsgierig naar de reden)
Er draait een citrix omgeving op, en om conflicten te voorkomen met gebruikers die een C schijf hebben, moet de schijf op de server O zijn.

• MuisM4t
  • Registratie: Mei 2007
  • Niet online
Widow schreef op woensdag 20 augustus 2008 @ 10:38:heel verhaal... En aangezien er geen floppydrive in de server zit kan ik dus ook geen drivers laden.
Lukt het ook niet met een usb stick?

• BCC
  • Registratie: Juli 2000
  • Laatst online: 15:56

BCC

c70070540 schreef op woensdag 20 augustus 2008 @ 10:42:
Misluke poging tot beveiliging?

Na betaling van een licentievergoeding van €1.000 verkrijgen bedrijven het recht om deze post te gebruiken voor het trainen van artificiële intelligentiesystemen.

• the_stickie
  • Registratie: Juli 2001
  • Laatst online: 14-09-2025
ALs die c: schijf je bootschijf is, kan je er beter mee ophouden ;)
Je kàn die letter heel eenvoudig in de registry gaan aanpassen, maar het zal je niet veel goeds opleveren.
hklm\system\current controlset\mounteddevices

• sh4d0wman
  • Registratie: April 2002
  • Laatst online: 15:52

sh4d0wman

Attack | Exploit | Pwn

Widow schreef op woensdag 20 augustus 2008 @ 10:45:
[...]
Er draait een citrix omgeving op, en om conflicten te voorkomen met gebruikers die een C schijf hebben, moet de schijf op de server O zijn.
Explain please??? Ik denk dat je jezelf een hoop ellende op de hals gaat halen door je server zijn c schijf aan te passen ....

This signature has been taken down by the Dutch police in the course of an international lawenforcement operation.

• BCC
  • Registratie: Juli 2000
  • Laatst online: 15:56

BCC

Widow schreef op woensdag 20 augustus 2008 @ 10:45:
?! Volgens mij gaat er iets mis in je Citrix configuratie.

Na betaling van een licentievergoeding van €1.000 verkrijgen bedrijven het recht om deze post te gebruiken voor het trainen van artificiële intelligentiesystemen.

• Widow
Ik heb ook niet bedacht dat het zo moet zijn, er draaien op dit moment twee van die servers met win2003 met O/P schijven, en deze server gaat 1 van die twee vervangen. En het laatste dat ik wil is dat er verschillende configuraties op die servers draaien, dus vandaar dat ik mn eerste schijf met O wil hebben. En daar staat idd mn windows op. Wel vaag dat dat niet zo makkelijk te veranderen is.

• sanfranjake
  • Registratie: April 2003
  • Niet online

sanfranjake

Computers can do that?

(overleden)
Je hebt bij Citrix toch een drive remap tool die dit voor je kan doen? :)

Mijn spoorwegfotografie
Somda - Voor en door treinenspotters

• ajhaverkamp
  • Registratie: November 2001
  • Laatst online: 08-02 21:11

ajhaverkamp

gewoon Arjan

Waarom gebruik je "DriveRemap.exe" niet? Staat op de Citrix CD (root).

Commando "DriveRemap.exe /u /Drive:O"

Ik doe dat wel VOOR de installatie van Citrix! Mocht je de executable los willen gebruiken (dus niet vanaf de CD starten), neem dan de subfolder "Support\Install" mee met daarin "FixSecurityDatabase.cmd". Zonder deze folder krijg je rare foutmeldingen.

Dit alles op basis van Citrix MPS 4.0 for Windows 2003.

This footer is intentionally left blank

• Widow
DriveRemap geprobeerd, zelfde effect als dat ik handmatig mn MountedDevices verander... na inloggen, logt ie meteen weer uit.

• sanfranjake
  • Niet online

sanfranjake

Computers can do that?

(overleden)
Dan moet je misschien Windows gewoon opnieuw activeren? (tenzij het een volume-versie is...)

Mijn spoorwegfotografie

• siknu
  • Registratie: Februari 2004
  • Laatst online: 04-01 15:29
Intern in Windows staat er teveel hardcoded naar de driveletter verwezen waardoor het niet mogelijk is je Windows schijf driveletter te veranderen.

• sanfranjake
  • Niet online

sanfranjake

Computers can do that?

(overleden)
siknu schreef op woensdag 20 augustus 2008 @ 12:33:
Intern in Windows staat er teveel hardcoded naar de driveletter verwezen waardoor het niet mogelijk is je Windows schijf driveletter te veranderen.
Maar met die citrix-tool dus wel, alleen moet het dan wel een kale install zijn, voordat je allerlei apps installeert :P

Mijn spoorwegfotografie

• Question Mark
  • Registratie: Mei 2003
  • Laatst online: 15:58

Question Mark

Moderator SSC/WOS

F7 - Nee - Ja

Widow schreef op woensdag 20 augustus 2008 @ 11:33:
DriveRemap geprobeerd, zelfde effect als dat ik handmatig mn MountedDevices verander... na inloggen, logt ie meteen weer uit.
Driveremap werkt niet met dynamic disks, misschien dat dat het probleem is?
siknu schreef op woensdag 20 augustus 2008 @ 12:33:
Kan wel met eerdergenoemde tool. Dit is bedoeld om het voor gebruikers welke de local disk van hun client in hun sessie "meenemen" makkelijker te maken. Hun lokale C-drive blijft dan ook in de sessie C: heten. (anders was dit de local disk van de Citrix Server geweest).

[ Voor 3% gewijzigd door Question Mark op 20-08-2008 13:02 ]

MCSE NT4/2K/2K3, MCTS, MCITP, CCA, CCEA, CCEE, CCIA, CCNA, CCDA, CCNP, CCDP, VCP, CEH + zwemdiploma A & B

Pagina: 1