De geplande geheugen upgrade van 2GB naar 4GB van mijn Medion laptop MD96217 ging niet goed.
Na de eerste keer plaatsen van de modules herkende de laptop slechts 2GB. Nadat ik ze opnieuw had geplaatst, startte de laptop niet meer op. Alle volgende keren daarna startte de laptop niet goed op. Ik vermoed daarom dat één module de eerste keer niet goed zat en helemaal niet werd herkend.
Ik heb beide modules los van elkaar in beide slots getest: beide worden dan herkend als 2GB.
Hier volgen de gegevens van de Medion MD96217:
Windows Vista Home Premium
Intel ® Core 2 Duo T7400
Snelheid: 2,16 GHz
Front Side Bus(FSB): 667 MHz
L2 Cache: 4 MB
Origineel zat er 2x 1GB in, type:
Geheugentype: DDR2 PC4200
Geheugensnelheid: 533 MHz
Hynix, 2x 1GB DDR2 geheugen (1GB 2Rx8 PC2-4200S-444-12)
De 2GB modules zijn:
Transcend 2x 2GB, JM667QSU-2G (2G DDR2 667 SO-DIMM CL5)
Memory Size: 2048MB
Memory Speed: 667MHz PC5400
Als ik één 2GB module heb geplaatst geeft de BIOS deze ook aan. De BIOS meldt dat de System Memory Speed 667 MHz is. Het andere slot is "Not Installed".
Als ik één 1GB module heb geplaatst, meldt de BIOS dat de System Memory Speed 533 MHz is.
Ik concludeer dat de 2GB modules in elk geval niet defect zijn. Maar waarom ze niet tegelijkertijd geinstalleerd kunnen zijn weet ik niet.
Ik wil graag 4GB! Deze heb ik ook nodig voor de toepassingen die ik draai.
Wie weet hoe ik het systeem werkend krijg...? Zie ik iets over het hoofd?
BIOS upgrade? Versie opgetekend SYS BIOS version M1.00, KBC BIOS version R1.00.
Alvast bedankt voor jullie input!
Na de eerste keer plaatsen van de modules herkende de laptop slechts 2GB. Nadat ik ze opnieuw had geplaatst, startte de laptop niet meer op. Alle volgende keren daarna startte de laptop niet goed op. Ik vermoed daarom dat één module de eerste keer niet goed zat en helemaal niet werd herkend.
Ik heb beide modules los van elkaar in beide slots getest: beide worden dan herkend als 2GB.
Hier volgen de gegevens van de Medion MD96217:
Windows Vista Home Premium
Intel ® Core 2 Duo T7400
Snelheid: 2,16 GHz
Front Side Bus(FSB): 667 MHz
L2 Cache: 4 MB
Origineel zat er 2x 1GB in, type:
Geheugentype: DDR2 PC4200
Geheugensnelheid: 533 MHz
Hynix, 2x 1GB DDR2 geheugen (1GB 2Rx8 PC2-4200S-444-12)
De 2GB modules zijn:
Transcend 2x 2GB, JM667QSU-2G (2G DDR2 667 SO-DIMM CL5)
Memory Size: 2048MB
Memory Speed: 667MHz PC5400
Als ik één 2GB module heb geplaatst geeft de BIOS deze ook aan. De BIOS meldt dat de System Memory Speed 667 MHz is. Het andere slot is "Not Installed".
Als ik één 1GB module heb geplaatst, meldt de BIOS dat de System Memory Speed 533 MHz is.
Ik concludeer dat de 2GB modules in elk geval niet defect zijn. Maar waarom ze niet tegelijkertijd geinstalleerd kunnen zijn weet ik niet.
Ik wil graag 4GB! Deze heb ik ook nodig voor de toepassingen die ik draai.
Wie weet hoe ik het systeem werkend krijg...? Zie ik iets over het hoofd?
BIOS upgrade? Versie opgetekend SYS BIOS version M1.00, KBC BIOS version R1.00.
Alvast bedankt voor jullie input!