Check alle échte Black Friday-deals Ook zo moe van nepaanbiedingen? Wij laten alleen échte deals zien

[Internet Explorer] Marktplaats vult emailadres automatisch

Pagina: 1
Acties:

• BlakHawk
  • Registratie: Februari 2008
  • Laatst online: 09-01-2021
Ik heb een probleempje,
Als collega's hier in het bedrijf op marktplaats komen, dan staat er een email adres ingevuld van de laatste gebruiker die marktplaats gebruikt heeft. Aangezien we hier ongeveer 4000 werkplekken hebben is dat niet echt gewenst.

We hebben toen het cachen van Marktplaats uitgezet (we gebruiken proxy). We dachten dat het toen opgelost was... Dat is nu namelijk een jaar geleden gebeurd.

Nu kreeg ik laatst een melding van een gebruiker, dat hij vaker de melding van collega's krijgt dat zijn email adres er nog steeds staat ingevuld!

Waar kan dit aan liggen? Als het cachen uitstaat, hoort hij toch niets mee te nemen?
Plus dat het erop lijkt dat meerdere gebruikers zijn email adres te zien krijgen en niet dat van andere gebruikers...

Wat kan dit zijn? Ik heb er zelf geen last van dat er een ander adres staat, dat maakt het moeilijker om te achterhalen...
Ik krijg het gewoon niet nagespeeld, iemand tips?

Youtube: DashcamNL

Verwijderd

Het is niet cache, het is autoinvullen van IE. Die moet je tijdelijk disablen en dan weer enablen. Volgens mij is je probleem dan weg.

• bigbeng
  • Registratie: Augustus 2000
  • Laatst online: 26-11-2021
Welk OS heb je draaien? Hebben mensen hun eigen login, of worden de machines automatisch ingelogd bij opstarten?

• Mike2k
  • Registratie: Mei 2002
  • Laatst online: 02:33

Mike2k

Zone grote vuurbal jonge! BAM!

@jism: dat is inderdaad autocomplete functie van IE, maar die zit in het user profile...

@dfrenner: heeft bij jullie niet elke user een eigen username en password en dus een eigen profiel ?

You definitely rate about a 9.0 on my weird-shit-o-meter
Chuck Norris doesn't dial the wrong number. You answer the wrong phone.

• BlakHawk
Ja iedere user heeft een eigen profiel,
We gebruiker Win 2K en XP.

Ook maken we op sommige plekken gebruik van Citrix en ook daar komt het probleem soms voor. Dus een gebruiker kijkt 20 keer op marktplaats en die ene keer staat er een gebruiker ingevuld.

Zelfde geldt voor de fat clients. Komt gewoon af en toe voor, maar het probleem is de 4000 gebruikers, waardoor het regelmatig voor komt...

Maar als het autoinvullen was, zou het och iedere keer moeten voorkomen bij een gebruiker? Nu is het dus sporadisch. Maar wel iedere keer dezelfde gebruiker bij iedereen!

Edit:
Waar wordt dat autoinvullen lokaal opgeslagen?

[ Voor 4% gewijzigd door BlakHawk op 20-08-2008 09:20 ]

• Luke83
  • Registratie: September 2005
  • Laatst online: 11-09-2024

Luke83

Sleep is for the weak

Ligt het niet gewoon aan Marktplaats ? Bij Hotmail blijven de laatst aangemelde adressen ook staan ... andere sites hebben dit niet, dus ligt niet aan IE lijkt me !

Er bestaan genoeg gekken op deze wereld :)

Verwijderd

Marktplaats is een statische website. Die kan geen mail-adressen voor je vullen. Het gaat hier om Autocomplete, en dat is wat je legen moet op blijkbaar elk station. Met een batch-opdracht zou je dat eens massaal kunnen doen, lijkt me stug dat je dat per PC handmatig gaat doen. ;)

• BlakHawk
lijkt me idd ook stug ;)

Maar dan vind ik het alsnog vreemd, dat hij het 19 van de 20 keer niet meeneemt, maar die ene keer wel weergeeft...

Waar wordt precies Autocomplete opgeslagen in het profiel? Weet iemand dat, heb ook geen zin het hele profiel te verwijderen natuurlijk :)

• CrisT
  • Registratie: Maart 2003
  • Laatst online: 28-11 12:39
marktplaats is niet statisch -> verkopen.marktplaats.nl/useradmin/mymarktplaats.php is toch echt een PHP bestand, dus marktplaats zou zo vriendelijk kunnen zijn om je emailadres aan de hand van je ip-adres te onthouden (maar dus blijkbaar niet altijd...)

Nederlandse Civilization community DutchCiv.nl

Verwijderd

Maar dat doet Marktplaats niet, want als ik vanaf een openbare computer zou Mpén dan zouden daar tig mail-adressen in moeten voorkomen. Het gaat hier echt om lokale autoinvullen van IE.

• BlakHawk
Okeej, dat begrijp ik allemaal, maar hoe is het dan te verklaren dat een email adres van 1 persoon automatisch wordt ingevuld bij andere personen? Verschillende PC's...

• Haaglander
  • Registratie: December 2005
  • Niet online
Bottom line: een bedrijf maakt zich druk om de privacy van surfende werknemers die in de baas zijn tijd privézaakjes afwikkelen.

Het moet niet gekker worden.

• BlakHawk
Zelfde geldt voor werknemers die in de baas zijn tijd op tweakers zitten toch ;)

Maar ach, het is een issue wat gewoon best vreemd is en ik probeer de oorzaak te achterhalen...

Plus dat het gewoon niet hoort te gebeuren. Maar heb even op google nog op het cachen gezocht, maar dat neemt als het goed is niet de ingevulde adressen mee.

Net het een en ander getest en iig komt het voor op een aantal Citrixservers. Ik ga dus even controleren hoe de instellingen op de citrixserver staan...

Server 2003
Internet explorer 6
Citrix

Op de citrixservers staat autoinvullen geactiveerd, maar nu deactiveer ik de optie en ik verwijder alle formulier info.
Vervolgens verwijder ik het TS profiel van een test-user en start ik ie op via die betreffende citrixserver. En je raad het al...
Ja hoor, de gebruiker staat weer automatisch ingevuld! Wat zie ik over het hoofd??

[ Voor 121% gewijzigd door BlakHawk op 25-08-2008 10:28 ]

• F_J_K
  • Registratie: Juni 2001
  • Niet online

F_J_K

Moderator CSA/PB

Front verplichte underscores

En als het auto-aanvullen of een ander lokaal iets is, zou het niet gebeuren als je een andere browser probeert. (Dat heb je gedaan, toch? :P )

Is het IE-only, of ook andere browsers? En: wat voor proxy server gebruik je? <-- Windows Clients is niet echt de plaats voor dit onderwerp, maar afhankelijk van de situatie kan het worden verplaatst naar Client Software Algemeen of Windows Servers en Server-software. Of de telefoon, als het wel door MP zelf wordt gedaan maar dat lijkt me erg stug.

'Multiple exclamation marks,' he went on, shaking his head, 'are a sure sign of a diseased mind' (Terry Pratchett, Eric)

• BlakHawk
Ik kan niet zomaar op de productie omgeving een andere browser installeren, sorry.
Het is nogal een bedrijfskritische omgeving. Dus dat kan ik ook niet gaan testen!

Proxyserver werkt hier met ISA volgens mij, maar daar weet ik verder niet het fijne van...

Denk dan dat het bij servers thuishoort, of niet?

update:
Haha, ik zie net dat het probleem zich overal voordoet, ook lokaal, ook onder firefox...
Ik denk dat ik hier niet emer verder op in ga.

Zoals Haaglander al zei: Je gaat als bedrijf marktplaats toch niet ondersteunen...

[ Voor 27% gewijzigd door BlakHawk op 25-08-2008 11:02 ]

• alt-92
  • Registratie: Maart 2000
  • Niet online

alt-92

ye olde farte

dfrenner schreef op maandag 25 augustus 2008 @ 08:36:
maar nu deactiveer ik de optie en ik verwijder alle formulier info.
Vervolgens verwijder ik het TS profiel van een test-user en start ik ie op via die betreffende citrixserver. En je raad het al...
Ja hoor, de gebruiker staat weer automatisch ingevuld! Wat zie ik over het hoofd??
Dan zit het in een scripted deel van MP zelf.

Je kan het nog testen met een schone testuseraccount die je nu speciaal hiervoor aanmaakt - als die het ook heeft in je Citrix sessie terwijl AutoComplete e.d. uit staat dan doet de site het.

ik heb een 864 GB floppydrive! - certified prutser - the social skills of a thermonuclear device

• BlakHawk
MP?

• RetroTycoon
  • Registratie: Juli 2008
  • Laatst online: 29-11 19:22

• BlakHawk
Als marktplaats het doet, zouden meer bedrijven er last van moeten hebben...

Pagina: 1