Check alle échte Black Friday-deals Ook zo moe van nepaanbiedingen? Wij laten alleen échte deals zien

Geen KVM Switch, maar KM switch?

Pagina: 1
Acties:

• Bart©
  • Registratie: November 2003
  • Laatst online: 12-11 07:43
Hallo,

Ik heb sinds kort een super geile monitor met meerdere aansluitingen.
Nu heb ik mijn eigen PC (DVI-aansluiting) en mijn laptop van m'n werk (VGA-aansluiting) daarop aangesloten. Met een knop op de monitor kan ik een andere input selecteren en dat werkt lekker, nu wil ik alleen met één usb-toetsenbord en usb-muis, beide apparaten kunnen bedienen.

Is er daarvoor ook iets zoals een KM switch? Dus zonder video? Ik heb in het verleden namelijk wat mindere ervaring gehad met hoge resoluties over een KVM-switch. Ik kreeg op mijn CRT scherm last van schaduwen bij resoluties hoger dan 1024x768, en aangezien het beeld op de huidige manier perfect is, zou ik dat graag zo willen houden.

Ik hoop dat jullie me een beetje op weg kunnen helpen.

Bart

• Erkens
  • Registratie: December 2001
  • Niet online

Erkens

Fotograaf

Een KVM switch gebruiken maar niet de monitor er op aansluiten is geen optie?

• -ET-
  • Registratie: Augustus 2001
  • Laatst online: 14:47

-ET-

Phone Home

je kan toch gewoon een KVM switch gebruiken en dan het video gedeelte niet gebruiken. Heb je ook geen last van de lage beeldkwaliteit. Enige is dat je dan je monitor moet switchen van input en ook je KVM switch.

[edit]
met Erkens dus

[ Voor 5% gewijzigd door -ET- op 20-08-2008 08:45 ]

Verwijderd

Je kan het ook met software doen, ik gebruik Synergy hiervoor. Als bonus heb je ook gelijk een gedeeld klembord, dus je kan dingen copy/pasten naar elkaar.

• Bart©
  • Registratie: November 2003
  • Laatst online: 12-11 07:43
Tsja, aan een KVM switch heb ik ook zitten denken maar dan moet ik twee dingen omschakelen, èn de monitor, èn de switch. Ik zal dat Synergy eens proberen, want zoals het beschreven wordt, doet het precies wat ik wil.

Woops, heb even niet nagedacht. Mijn laptop en eigen pc zitten niet in hetzelfde netwerk. De machines hebben onderling dus geen netwerkverbinding oid. Dat gaat dus niet werken.

Zal dus toch maar eens naar een goedkope USB KVM switch moeten gaan kijken ben ik bang.

[ Voor 36% gewijzigd door Bart© op 20-08-2008 09:28 ]

• Brede P
  • Registratie: Oktober 2000
  • Laatst online: 27-11 21:35
En zijn ook gewoon USB switches te koop hoor.
Je zult alleen altijd 2 dingen moeten schakelen.
Maar een USB switch zal over het algemeen toch weer net iets goedkoper zijn dan een KVM...

• pm1
  • Registratie: Januari 2006
  • Laatst online: 03-12-2021

pm1

SoLiD-Killer

Dlink heeft een KVM switch met een USB poort erbij, de iets duurdere variant van wat ik heb :)
werkt heel goed, en is echt superhandig als je af en toe aan een andere pc aan het werken bent, dan moet je niet altijd liggen sleuren met een extra: toetsenbord,muis en beeldscherm 8)

(\ _ /)
(='.'=)
(")_(")This is Bunny.
Copy and paste Bunny into your signature to help him gain world domination.

Pagina: 1