(web)server van buiten niet meer bereikbaar?

Pagina: 1
Acties:

• Wok
  • Registratie: Augustus 2001
  • Laatst online: 00:18

Wok

Dakloos...

Topicstarter
Ik plant het topic maar even in NT, om het een en ander uit te sluiten.

Situatie:
code:
1
2
WAN --> Router (10.0.0.138) --> Switch --> PC (10.0.0.150)
                                       --> server (10.0.0.151)

De router heeft DHCP enabled en geeft adressen uit in de range 10.0.0.150 t/m 10.0.0.155. De server (Ubuntu 8.0.x) heeft een vast IP van 10.0.0.151.

Intern werkt alles perfect. Ik kan intern ook bestanden lezen en schrijven op de ingestelde share op mijn server. De betreffende share op de server is ook mijn 'webspace' en daarnaar refereer ik dan ook op diverse fora via mijn domeinnaam.

Tot een week of twee geleden werkte alles perfect. De plaatjes en overige handel die ik op mijn share had gezet waren ook te benaderen voor de buitenwereld via mijn domeinnaam. (bijv. http://hier.jezooi.net/slajeslag/). Echter.. sinds een week of twee is mijn share niet meer extern bereikbaar.

Ik heb de instellingen van mijn router gecontroleerd, maar de port forwarding (NAT) staat nog altijd keurig ingesteld op poort 80 > 10.0.0.151. Ook de server zelf blijkt nog altijd 10.0.0.151 als IP te hebben.

Ik heb zowel de server als de router een reboot gegeven, maar zonder succes. Intern werkt alles perfect, maar daarbuiten ligt alles plat. Help needed, want ik weet niet waar ik het moet zoeken. Er is niets gewijzigd aan de configuratie van de router of de server, maar ineens kan ik extern niet meer bij :?

Who is General Failure and why is he reading my hard drive?

• DJSmiley
  • Registratie: Mei 2000
  • Laatst online: 16:44
(jarig!)
Hoe benader je extern je bestanden? Via een dns naam of IP?

Heb je niet toevallig gewoon een nieuw IP gekregen van je provider?

je domeinnaam in je profiel wijst naar 195.240..., maar die is iig niet pingbaar (maar goed, dat kan ook geblokkeerd zijn door je firewall). Is dat nog altijd je huidige IP?

Edit: ip weggehaald.... had t hier gepost aangezien je t indirect zelf ook vrijgeeft (pingen naar homepagesymbooltje in je profiel....)

Geen firewallsettings die dwarsliggen?
Ik kan intern ook bestanden lezen en schrijven op de ingestelde share op mijn server
Heb je ook getest of je intern m via je browser kan bekijken? Een verneukte IIS merk je niet als je op sharenivo kijkt ;) edit: apache of whatever, iis onder linux wordt een ander verhaal ;)

[ Voor 86% gewijzigd door DJSmiley op 20-08-2008 00:14 ]

• Wok

Wok

Dakloos...

Topicstarter
Dat 195.etc... adres is nog altijd mijn 'externe' IP, maar ook als ik dat IP intik in de browser (vanaf een externe plek) geeft-ie niet thuis. Overigens bij deze het verzoek om niet mijn IP volledig te posten (graag even editen dus).

/edit: dank voor de edit ;)

Het is nogal wazig...

Ik had de config helemaal werkend de afgelopen twee jaar....Ruim twee maanden geleden ben ik verhuisd naar de andere kant van het land en ik ben toen overgestapt naar een andere ISP. Mijn domeinnaam heb ik echter gehandhaafd.

Toen ik verhuisd was heb ik alle apparatuur dan ook weer ingeplugd (en de portforwarding op het nieuwe modem weer ingesteld). Dat heeft de afgelopen anderhalve maand dus ook gewoon gewerkt. :?

/edit2: Intern werkt alles. Ook bekijken via de browser (ik draai geen IIS op de server, maar Apache2)

[ Voor 56% gewijzigd door Wok op 20-08-2008 00:15 ]

• Vicarious
  • Registratie: Juni 2008
  • Laatst online: 24-06-2024

Vicarious

☑Rekt | ☐ Not rekt

Ik zou zeggen dat er een firewall functie aanstaat in je router.

Of is je firmware toevallig recentelijk (wellicht automatisch door je provider) geupgrade?

Vicariously I live while the whole world dies

• DukeBox
  • Registratie: April 2000
  • Laatst online: 23:52
Of heeft je provider poorten geblokt ?

Verwijderd

Uh.. laat maar

[ Voor 92% gewijzigd door Verwijderd op 20-08-2008 00:17 ]

• consolefreak
  • Registratie: November 2002
  • Laatst online: 22:55
Wok schreef op woensdag 20 augustus 2008 @ 00:00:
Dat 195.etc... adres is nog altijd mijn 'externe' IP, maar ook als ik dat IP intik in de browser (vanaf een externe plek) geeft-ie niet thuis. Overigens bij deze het verzoek om niet mijn IP volledig te posten (graag even editen dus).

/edit: dank voor de edit ;)

Het is nogal wazig...

Ik had de config helemaal werkend de afgelopen twee jaar....Ruim twee maanden geleden ben ik verhuisd naar de andere kant van het land en ik ben toen overgestapt naar een andere ISP. Mijn domeinnaam heb ik echter gehandhaafd.

Toen ik verhuisd was heb ik alle apparatuur dan ook weer ingeplugd (en de portforwarding op het nieuwe modem weer ingesteld). Dat heeft de afgelopen anderhalve maand dus ook gewoon gewerkt. :?

/edit2: Intern werkt alles. Ook bekijken via de browser (ik draai geen IIS op de server, maar Apache2)
heb jeje nieuwe adres ook gekoppeld aan je domein naam? bij mijn idee proberen we jouw oude adres nog te bereiken van je vorige ISP...

• Wok

Wok

Dakloos...

Topicstarter
@DukeBox:
Ik ga er morgen een telefoontje aan wagen... Als ze die boel inderdaad geblokkeerd hebben, zijn ze een klant kwijt...

@consolefreak:
mijn domeinnaam is gekoppeld aan mijn nieuwe (huidige) ISP. Ook http://<mijn huidge IP> doet niks.

[ Voor 35% gewijzigd door Wok op 20-08-2008 00:24 ]

• Fish
  • Registratie: Juli 2002
  • Niet online

Fish

How much is the fish

hij resolved geeneens (dus ook geen oud adres) ... is je domein niet verlopen oid ?

maar waar zie je dat die is gekopeld (screendump ?)

[ Voor 42% gewijzigd door Fish op 20-08-2008 00:25 ]

Iperf

• Wok

Wok

Dakloos...

Topicstarter
fish schreef op woensdag 20 augustus 2008 @ 00:23:
hij resolved geeneens (dus ook gen oud adres) ... is je domein niet verlopen oid ?
Dat dacht ik ook in eerste instatntie, maar ook op mijn externe IP-adres doet-ie niks....

• Fish
  • Niet online

Fish

How much is the fish

en je externe ip adres .. hoe test je dat ?

via een externe proxy, of ram je gewoon je eigen ip in ?

[ Voor 41% gewijzigd door Fish op 20-08-2008 00:31 ]

Iperf

• Wok

Wok

Dakloos...

Topicstarter
Dat test ik via de remote desktop van mijn werkgever EN via de remote desktop (via VPN) van mijn huidige opdrachtgever.

• Fish
  • Niet online

Fish

How much is the fish

ok .. euh weet ej wel zeker dat je die lijn gebruikt en niet per ongeluk van de buren :+

wireless laptop enzo ...kan he ... ..

wierd shit ..
resolved niet, niet bereikbaar op ip ...

[ Voor 20% gewijzigd door Fish op 20-08-2008 00:53 ]

Iperf

• DJSmiley
  • Registratie: Mei 2000
  • Laatst online: 16:44
(jarig!)
fish schreef op woensdag 20 augustus 2008 @ 00:51:
ok .. euh weet ej wel zeker dat je die lijn gebruikt en niet per ongeluk van de buren :+

wireless laptop enzo ...kan he ...
Mjah, maar aangezien TS een domeinnaam heeft,dus dns records goed kan zetten, portforwardings kan maken, en ubuntu werkend heeft... mag ik aannemen dat ts dat soort dingen allang gechecked heeft.
Besides, dan had ie ook niet op de netwerkshare kunnen komen.

TS: Kent je router geen logging functie? misschien kun je dan zien waar t misgaat.

Eventueel even je webserver op een andere poort om zo een poortblokkade ook uit te sluiten

• vanaalten
  • Registratie: September 2002
  • Laatst online: 21:55
Heb je nog andere apparatuur in huis aan die router of switch hangen?

Wat mij opvalt: router geeft via DHCP adressen uit in de range 10.0.0.150 t/m 10.0.0.155, maar je server heeft een vast adres 10.0.0.151 - ofwel, een adres uit de DHCP range.
Kan het zijn dat je router door een DHCP verzoek van een ander apparaat (PC, of iets anders) het .151 adres heeft toegewezen aan een ander apparaat, zodat je nu twee apparaten (server en dat andere apparaat) hebt met hetzelfde IP-adres?

Zelf heb ik dingen met een vast IP-adres een adres buiten de DHCP range gegeven. Kan je de server eens instellen op 10.0.0.156 (en dan ook de NAT instellingen aanpassen)?

[ Voor 15% gewijzigd door vanaalten op 20-08-2008 08:24 ]

Pagina: 1